Britter äter middag framför datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Förstår inte varför så många sitter framför datorn när de äter. Själv har jag kopplat datorn till TVn för att kolla på saker och då passar väl uttrycket framför TVn bättre även om bilden kommer från datorn?

Fast ni kanske inte äger någon TV eller inte vill ha datorn kopplad till TVn?

Dock äter jag frukost framför datorn/datorskärmen eftersom jag läser nyheter på morgonen.

Är student och har en kass tv... hade hellre suttit vid TVn men ekonomin tillåter det inte

Visa signatur

Citera för svar |Blog

Permalänk

Inget slår en fin middag tillagad av ens vackra waifu.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån men jag äter nog alla mål vid datorn lätt att det blir så när man har en liten lägenhet... Köksbordet har blivit nån sorts av sorteringsplats för post... så där kan man ju inte sitta

Permalänk
Medlem

Nej än så länge är jag befriad ifrån att äta riktig mat framför datorn. Dock så äter jag godis och det händer att jag tar en nattmacka och en kopp te framför datorn. Äter dock ingen mat på tallrik där, "riktig mat" helt enkelt, ni förstår

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

En undersökning från Storbritannien påvisar att hela 60 procent äter middag framför datorn.

Citat:

där hela 60 procent av deltagarna uppger att de någon gång ätit middag framför datorn.

Att man en gång ätit middag framför datorn är INTE samma sak som att man "äter" middag framför datorn som en vana. Att kalla en Seesaw undersökning representativ för "Britter" är också helt fel. Vad hände med Sweclockers egentligen? Dags att byta namn till SweBladet eller CloXpressen kanske?

I am dissapoint

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Äter frukost, lunch och middag framför datorn. Mellanmål och godis också. Tragiskt - Ja. Roligt - Ja!

Permalänk
Snusfri

Självklart käkar man vid datorn, helt underbart när man har dualscreen så man kikar på någon serie på skärm 2 samtidigt som man surfar på första och käkar en härlig pizza och dricker iskall cola

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Datorn har fått lite konkurrens av TVn.. men det är sorgligt nog rätt ofta man till och med äter framför datorn

Permalänk
Medlem

Sådär, nu sitter jag och käkar frukost samt kollar mail och nyheter (och skriver här).

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Har bärbara datorn på köksbordet, så man kan väll säga att jag äter vid datorn, men den är oftast inte påslagen, händer väll en gång av hundra kanske.

Jag o tjejen äter oftast i tv-rummet. Men vi försöker bryta den vanan, blir oftast att vi sitter vid köksbordet i ett par min, innan nån av oss smiter ut med tallriken till tvn istället. Får bli en ändring på det när man får utökning i familjen känner jag. Sonen som är 11mån gammal bryr sig inte nämnvärt vart jag äter, men i framtiden får jag skärpa mig.

Som tidigare talare sa, är man ensam är det strunt samma, är man en familj på 4 pers så är det mer patetiskt.

Vid stationära datorn äter jag aldrig mat, däremot godis!

Edit: Nattmackan glömde jag ju, godaste mackan på hela dagen. Den äts såklart framför datorn!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min stationära pc står på kökbordet eller rättare sagt tjockskärmen och datorn på golvet.
Händer rätt så ofta att man käkar frukost och ibland middag framför datorn.

Permalänk
Medlem

Jag äter ofta framför datorn hemma dock bara för att alla i familjen campar tvn
Under middagen. Ska jag se på något när jag äter bestämmer jag hellre själv
I lugn och ro.

Hursom tycker jag det är mycket trevligare med ett riktigt middagsbord.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

Det händer då och då men föredrar att äta i soffan framför TVn (1a).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Frukost och lunch äts ALLTID framför datorn...

Oftast med en serie igång i ett fönster och webbläsaren i ett annat. Som sagt, man kan ju inte slösa bort tiden hur som helst...

Middag äts med sambon vid köksbordet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Brukar ofta äta framför datorn, tråkigt att bara sitta och äta samt att det gäller att tidsoptimera ibland.
Ligger nog mycket smaskigt mellan tangenterna men håller bra rent i övrigt kring tangentbordet och tangenterna på ytan. Har inte ens varit förkyld på över 4 år nu så undrar om man blir immun av alla härliga bakterier

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzyber:

Brukar ofta äta framför datorn, tråkigt att bara sitta och äta samt att det gäller att tidsoptimera ibland.
Ligger nog mycket smaskigt mellan tangenterna men håller bra rent i övrigt kring tangentbordet och tangenterna på ytan. Har inte ens varit förkyld på över 4 år nu så undrar om man blir immun av alla härliga bakterier

Ja det ligger nog mycket i det. Jag har haft en ovana att bita på naglarna under alla år och det sägs ju vara en riktigt stor bakterihärd. Dessutom hanterar jag en hel del olika tangentbord på jobbet som inte alltid är så redana. Så jag får nog i mig mycket baktierier, men jag är i princip aldrig sjuk och jag tror att det har att göra med att jag fått i mig så mycket bakterier genom åren så att min kropp är immun mot det mesta.

Dessutom så tar jag aldrig något vaccin när det kommer diverse influensor och sjukdomar, men jag drabbas aldrig ändå.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Precis, hur kul är det att sitta vid ett trist matbord och stirra på köksklockan medan man äter?

Jag brukar läsa tidningen (DN) till maten om jag nu äter ensam. Varför skulle det vara trist eller deprimerande?

Jag har det ganska stökigt på mitt datorbord. Det känns bara äckligt att äta en middag där bland allt diverse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superb:

Är det bara jag som lagar maten vid datorn också?

Cooking by computer....

Det var mer hardcore i gamla lägenheten då datorn stod i vardagsrummet, men nu ser jag spisen från datorn.
Springer nästan alltid mellan dator och kök vid matlagning. Dock får jag erkänna att jag har både en och 2 kastruller med grova smältskador... (Dvs. kastrullen har torrkokat lite för länge och legering mellan kastrull och metall har smält och runnit ut runt kastrullen)

OT
Frukost dricker jag på stående fot i köket tittandes ut genom fönstret och försöker utröna om jag behöver skrapa rutorna på bilen eller ej.

Lunch/Middag i hemmet intas vid dator för det mesta, nån gång framför tven om jag orkar dra igång HTPC:en. Dock så intas de vid matbordet då jag äter med tjejen.

Som de flesta säger, sitta vid köksbordet och stirra in i väggen är inte så hett när man är själv.
Klart som fn att man vill ha nån typ "info/rörelse" framför ögonen. Sen om det är en film eller en tidning/bok eller mänskligt sällskap det kvittar ju.

Hade jag mot förmodan bott på ett tåg hade jag kunnat tänka mig och sitta vid köksbordet och bara stirra ut över landskapet som svissade förbi.