Nvidia Geforce GTX 590 med kylare på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Alltså, det är bara relevant i OEM-sammanhang där man i princip bara har GPU-fläkt, CPU-fläkt och fläkten som sitter på nätagget. I övriga datorer och speciellt i de som de flesta användare på SweC har så har man tillräckligt stort luftflöde för att dumpa all värme direkt i chassit. Det kanske ökar CPU-tempen med någon grad dock, så var försiktig!!! ;P

Eller om man bygger htpc/lan dator/liten dator, men som du säger, 95% lär inte ha det problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Eller om man bygger htpc/lan dator/liten dator, men som du säger, 95% lär inte ha det problemet.

Haha htpc med en 590 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Haha htpc med en 590 ^^

Jonas testade htpc med ett 6990, så varför inte ett 590?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Hawkeye01:

Eller om man bygger htpc/lan dator/liten dator, men som du säger, 95% lär inte ha det problemet.

Det är nog mer än 95% som inte har det problemet... Men ja, jag är helt med på hur du tänker! Jag prioriterar hellre bra kylning än kylning som köttar ut luften genom PCI-platserna, det finns liksom chassifläktar av en anledning. De är dessutom alltid tystare. x)

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Haha htpc med en 590 ^^

ha nja nä inte htpc, men en landator var det ja tänkte mig

Permalänk

Vad är egentligen grejen med dessa vapor-chambers?
Koppar leder ju värme bättre än vatten så varför ha vatten istället för sloid koppar bas?
Men det låter lite flashigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin_Thorén:

Vad är egentligen grejen med dessa vapor-chambers?
Koppar leder ju värme bättre än vatten så varför ha vatten istället för sloid koppar bas?
Men det låter lite flashigt

Vapor chambers fungerar på samma sätt som heatpipes.

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1044181/how-heatpipe...

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Vet inte om funktionen är så särdeles imponerande, men ångkammare låter i alla fall mycket mer steampunk än värmeväxlare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om detta skulle vara sant så är det trist. Jag vill se en rejäl monstermash mellan 6990 och 590n

Här är länk till testet
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=sv&ie=U...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

söt den är. ska nog köpa den då bli min dator glad