Fredagspanelen 8: Sammanfattning av Cebit, veckans recensioner och läsarbrev

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa AMD Radeon HD 6990? Hittar bara alla andra tillverkare som Asus XFX osv. Vill ha just det kortet dom håller i

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem

15.50 <3

Visa signatur

750W PSU | 3600X | 16GB RAM | GTX 1080Ti | 240GB SSD | 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Angående tredjepartskylare och garantier så finns det tillverkare som tillåter att du byter ut kylaren utan att garantin bryts. Ex EVGA, deras ända krav är att du sätter tillbaka originalkylaren när du reklamerar. EVGA har otroligt bra support hur eller hur kan inte annat än rekommendera, fick mitt kort utbytt trots att garantin var gången(beroende på hur man tolkar det, lång historia).

Permalänk
Medlem

Vad gör ni av alla era grejer?

Permalänk
Medlem

Undrar om 180mm air penetratorn passar i mitt Define Xl..

Permalänk

Trevlig panel som vanligt. Både Jonas och Emil är väldigt avspända framför kameran, jämfört med de första panelerna.
De grejer som inte räcker till en egen recension, ett förslag är att snegla på Bit-Tech som gör en "stuff on our desk" när prylhögen blir nog stor. Eller att ägna några minuter åt de sakerna i varje fredagspanel.

Vill veta mer om Teamgroups SSD och SSDer i alllmänhet. Har det kommit någe mer info om Intel G3?

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem

Jonas verkar tycka att luftpenetreraren är rolig att prata om/uttala namnet på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

Vad har hänt med sandy bridge moderkorts testet ni snackade om får några veckor sen. Har ni laggt ner det? Såg fram emot detta för det är inte så många som ställer moderkort mot varandra i samma test och då kan man inte gämföra dem för det är olika hårdvara de testar med och alla kanske inte är så pålitliga. Jag tycker att det är ett aktuellt test efter som alla som ska köpa ny processor köper sandy bridge.

Tror vi på Z chipsettet från intel? det låter förbra för att vara sant! De måste ha bantat ner på något

Med tanke på problemen Intel haft så är det rent naturligt att testet har lagts på is. Dock är min gissning att det kommer komma om någon/några veckor.

Skrivet av mackan50:

Vad gör ni av alla era grejer?

Vanligen skickar redaktioner tillbaks produkterna de får prova.

Skrivet av Grillmeister:

Jonas verkar tycka att luftpenetreraren är rolig att prata om/uttala namnet på.

Tänkte på det med. Han satt och flinade som fan när Emil sa namnet... Haha!

Bara jag som tycker att Jonas är väldigt lik Jokern i batman?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

En billigare SSD är väldigt intressant

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Undrar om 180mm air penetratorn passar i mitt Define Xl..

Det gör den nog, det han menar med att den nog inte passar i så många chassin är att 180mm inte är så vanligt.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¨3nnil:

Jonas ser ut som värdens brat XD

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk

Jag tror dom känner till mer om det där kortet än vad dom säger. Dom påstår att dom inte vet om det kommer men jag fick bara den känslan att dom fick reda på en hel del på CBit

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Ang referenskylare så vart jag lite smått besviken på när mitt XFX5850 icke-ref inte gick att ändra volt efter flashning. Tydligen fungerar det på XFX referensmodell av samma kort.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Det är verkligen bra trevligt att lägga sig ner efter en hård vecka och kolla på Fredagspanelen. Bra jobbat som vanligt, boys!

Det vore ju inte helt fel med ett par AP-121 i fronten på ett Define R3. Så fort Zambezi finns på marknaden så ska jag göra en redig uppgradering av hela datorn, det är ju minst sagt på tiden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Awsome panel igen! Hoppas ni dyker upp nästa fredag också

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

varför känns det som att ni sitter med ett GTX590 bakom ryggen haha

Skojar du? Så som de fnissar åt GTX 590 kan jag bara föreställa mig vad som finnas bakom kameran...

Skrattade gott gjorde jag dock Det känndes som man såg rakt igenom Jonas och Emils "lögn"

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

"GTX590, om det nu kommer." bla bla. kommer inte ligga på de priset alls, faktiskt. Nähä
You guys suck at lying!

Haha, fan vad "söta" ni är när ni sitter med headsetet på er!

Jonas, kan du inte demonstrera igen hur luften sprid i chassit.
Finns med LED-belysing för de som gillar lite bling bling, Oooooh.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Thörnqvist varför filma ni inte intervju´n med canadicken...?

Visa signatur

Ju mera digitaliserad & högteknologiskt vår omgivning blir,
desto mera önskar man sig något handfast & jordnära.

Permalänk
Medlem

Detta sätt att servera nyheter och div info om datorelektronik i en "lång" video passar mig perfekt. Hoppas ni fortsätter med videor av detta slag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Med tanke på problemen Intel haft så är det rent naturligt att testet har lagts på is. Dock är min gissning att det kommer komma om någon/några veckor.

Vanligen skickar redaktioner tillbaks produkterna de får prova.

Tänkte på det med. Han satt och flinade som fan när Emil sa namnet... Haha!

Bara jag som tycker att Jonas är väldigt lik Jokern i batman?
http://i54.tinypic.com/2j1oa4m.png

New Cool Face.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen på fläkten måste jag säga kanske skulle köpa en och montera på min H50 kylare och se om det gör någon kul skillnad samt byta dom 2 fläktar jag har i fronten

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Men tror vi på Z chipsettet??

Permalänk

Nu är frågan: hur högljudda är "penetratorerna" jämfört med andra fläktar?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Blev sugen på en "luft-penetrerare" bara för att prova det där med ballongen. Så som ni fnissade om GTX590 så är jag tamejfan säker på att ni har sett besten under Cebit bakom stängda dörrar.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

eyefinity test? har jag missat ngt?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Detta var roligt! Kommer bäst ihåg det roliga så ni borde göra allt roligt (fast då kanske man bara kommer ihåg det roligaste...hmm svårt det där )

När ni diggade med hörlurarna på skulle jag vilja ha som en .gif signatur! Ska skaffa den filmsnutten på nåt sätt

Sen det med ballongen var också skoj. Trodde att ni skulle sitta o leka med den mer ^^

Men Silverstones nya fläkt är faktiskt det jag blev mest intresserad av. Vill ha såna fast känns trist att jag bara kan använda 120mm....(och 1st 200mm men vet inte om jag kan byta ut den.)

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]