Unboxing - Apple MacBook Pro 13" 2011 + Keyboard + MM + mStand

Permalänk
Medlem

Ska man vara petig så är det en DVD-brännare, inte bara läsare.
Annars ett fint galleri, men utan "WOW" eftersom inget är byggt med egna händer, det är det lilla extra som gör att jag sätter högre betyg.
3p så länge, 4 om du kommer med fler blider som redan efterfrågats.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ja macs är snygga men galleriet blir ju lite tråkigt när det bara är en unboxing, menar bara att det inte är speciellt, ingen "före efter" ingen mod eller sånt.
Bara en unboxing

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Äntligen! Har väntat på att någon från SweC ska lägga upp ett galleri med den senaste versionen av MBP.

5/5! :-]

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Du är förvånad över att en helt symmetrisk mus kan användas av både höger och vänsterhänta? Det satte standarden för hela galleriet.

För oss "PC People" så är det bara att köpa samma tangentbord och plugga in. Funkar direkt.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av flashen:

Svårt att generalisera på det sättet, håller inte med

Har mycket med ägaren av datorn att göra etc.

Jo det är ju klart, men många bärbara dator från te x Acer osv har ju inte samma kvalité som Apples prylar.

Skrivet av xion_drifter:

Och mitt sug efter en MbP ökade just lavinartat!
Det är de första som ska införskaffas när man börjar jobba efter sommaren, gud vad jag vill ha en!

Kul att galleriet var till någon nytta Jag har velat ha en sen förra sommaren då jag köpte en Acer 3820TG istället, men nu när jag hörde att de nya skulle komma ut sålde jag datorn och köpte en MBP istället, och jag tror det är de bästa jag har gjort hittils

Skrivet av Rawet:

Dock är det dags för en ny familjemedlem!

Sneglar på nya iMac :> rycktas om större skärm så den som lever får se!

Trevligt En iMac skulle sitta fint, men tyvärr så har man inte hittat nå sommarjobb än, så det ser inte så ljust ut :/

Skrivet av High_fps:

Jag använder en Apple MacBook Pro som jag fick via skolan, ser snygg ut och så vidare men det har lustigt nog kraschat mer än min pc har, då menar jag inte procentuellt, utan att gå in på detaljer, snyggt & stilrent, men inte min kopp kaffe

Du ska vara glad att du får en dator från skolan! Men det var ju tråkigt att det var problem med den.

Skrivet av Toobe-x:

Sommar jobb har jag på G men blir moppe i augusti så det mesta går dit, annars så blir det kanske ny prosesor och moderkort bla:P

Nice Jag måste ta och sälja min Yamaha snart så jag kan fixa någon bil (eller en iMac) ^^

Skrivet av Piece of Cake:

Ska man vara petig så är det en DVD-brännare, inte bara läsare.
Annars ett fint galleri, men utan "WOW" eftersom inget är byggt med egna händer, det är det lilla extra som gör att jag sätter högre betyg.
3p så länge, 4 om du kommer med fler blider som redan efterfrågats.

Skrivet av cosmos92:

Ja macs är snygga men galleriet blir ju lite tråkigt när det bara är en unboxing, menar bara att det inte är speciellt, ingen "före efter" ingen mod eller sånt.
Bara en unboxing

Mer bilder kommer! Var tvungen att jobba lite grann nu från 17.30 till 19.30, så bilderna blir lite försenade, men jag tänker lägga upp ett nytt galleri på slutbilderna, för det här galleriet är fullt Men i kväll runt 21 borde det ligga uppe.

Skrivet av Afrasbaba:

Äntligen! Har väntat på att någon från SweC ska lägga upp ett galleri med den senaste versionen av MBP.

5/5! :-]

Tackar Det kommer mer bilder senare ikväll!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Måste bara älska Apple. Dock vet jag inte om jag är så förtjust i operativsystemet då jag alltid använt Windows men designen är ofattbar! Hur fick du studentrabatten föresten?
5p

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Nice Jag måste ta och sälja min Yamaha snart så jag kan fixa någon bil (eller en iMac) ^^

Fint det, vad är det för någon då?:p
kör på bil tycker jag

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Skrivet av lp0l:

Måste bara älska Apple. Dock vet jag inte om jag är så förtjust i operativsystemet då jag alltid använt Windows men designen är ofattbar! Hur fick du studentrabatten föresten?
5p

Jag älskar operativsystemet Det var en av anledningarna till att jag köpte en Mac. Tidigare hade jag funderat på att bygga en hackintosh, men det blev att köpa en istället

Studentrabatten fixade jag genom att gå in på csn-kortet.se (com?), sen klickade jag mig fram till MacBook Pro rabatten, loggade in med CSN kontot, och sen var jag i Apple Store där jag kunde beställa med 10% rabatt

Skrivet av Toobe-x:

Fint det, vad är det för någon då?:p
kör på bil tycker jag

Yamaha DT 50R -04, Blå/Vit. Funkar perfekt.

Ska ta nya bilder nu, så galleriet lär vara uppe inom 1h!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Jag älskar operativsystemet Det var en av anledningarna till att jag köpte en Mac. Tidigare hade jag funderat på att bygga en hackintosh, men det blev att köpa en istället

Studentrabatten fixade jag genom att gå in på csn-kortet.se (com?), sen klickade jag mig fram till MacBook Pro rabatten, loggade in med CSN kontot, och sen var jag i Apple Store där jag kunde beställa med 10% rabatt

Vad är det som är så bra tycker du?
Tack så mycket kan vara bra att veta

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Sant, men Apples datorer brukar ju hålla lite längre än "vanliga" datorer pga deras kvalité.

Synd bara att datorn blir värdelös efter ~3år+ även om den är byggd för att leva ~10år.

Skrivet av Alexandberg:

Jo det är ju klart, men många bärbara dator från te x Acer osv har ju inte samma kvalité som Apples prylar.

Jo det är ju klart, men nu kan man ju få 2x Acer datorer till samma pris som 1x Apple.

Permalänk
Skrivet av lp0l:

Vad är det som är så bra tycker du?
Tack så mycket kan vara bra att veta

Jag bara att det funkar så bra, och det är snyggt som satan Sen finns det App Store där man kan köpa en massa spel och program. Älskar verkligen idén med det att allt är samlat på ett ställe.

Men det är väl mest för att allting flyter på så bra jämfört med windows, men det är ju bara vad jag tycker.

Nu är slutbilderna uppe! Gjorde ett nytt galleri då det inte rymdes några fler bilder i det här galleriet

MacBook Pro 13" Slutbilder (Forts. av Unboxing)!

Skrivet av Minimupp:

Synd bara att datorn blir värdelös efter ~3år+ även om den är byggd för att leva ~10år.

Jo det är ju klart, men nu kan man ju få 2x Acer datorer till samma pris som 1x Apple.

Det beror ju på vad man ska använda den till, men du har en poäng där.

Men de två Acer datorerna är mer än hälften så snygga/användbara som 1 Mac, så det jämnar väl ut sig... Jag hade då aldrig valt 2x Acer framför 1x Mac, men nu får det vara nog med PC jämförelser.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Du vill inte att folk ska starta ett till krig här om vilka som är bäst, mac vs pc.
Ändå skriver du såhär "Beat that PC people. Designen på tangentbordet är helt otrolig i mina ögon.".. Jag förstår inte hur du tänker. även om det är på skoj så finns det folk som inte fattar det...

Permalänk
Medlem

Designen på Apples produkter är faktiskt onekligen topklass, sen hurvida jag gillar Apple och deras produkter utöver designen är ett annat uttalande

En kort fråga dock..
Du skriver att vi ska undvika "Mac vs PC"-diskussionen, men ändå så är du och hugger mot PC och dess design.
Och senare i tråden, så kommenterar du själv om hur "segt och dåligt" Windows är, samt hur oanvändabara (mot Mac då) en Acer är.
Hur tänkte du där? Är det den sedvanliga Apple-dubbelmoral som slår till eller kände du bara för att provocera?
Du har all rätt att ha din egen åsikt, men du måste erkänna att det blir lite tokigt när du skriver att du vill undvika diskussioner och sen själv nästan gör allt för att starta en.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro/Gen3 Socket1155 | i5 2500K @ 3.3 GHz | Gainward GeForce 660Ti | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB 555/515 | WD Green 2TB | 500W Fractal Design | Corsair Carbide 500R |
Qpad 5K |Razer Goliathus | Steelseries 6GV2 | Steelseries Siberia V2 Red | Samsung 27" Full HD |

Permalänk
Medlem

Deleteknappen fattas på tangentbordet.

Permalänk
Skrivet av niklas12287:

Du vill inte att folk ska starta ett till krig här om vilka som är bäst, mac vs pc.
Ändå skriver du såhär "Beat that PC people. Designen på tangentbordet är helt otrolig i mina ögon.".. Jag förstår inte hur du tänker. även om det är på skoj så finns det folk som inte fattar det...

Skrivet av fuzzz:

Designen på Apples produkter är faktiskt onekligen topklass, sen hurvida jag gillar Apple och deras produkter utöver designen är ett annat uttalande

En kort fråga dock..
Du skriver att vi ska undvika "Mac vs PC"-diskussionen, men ändå så är du och hugger mot PC och dess design.
Hur tänkte du där? Är det den sedvanliga Apple-dubbelmoral som slår till eller kände du bara för att provocera?

Ledsen om ni har sett någon kommentar med "PC suger" inriktning. Jag menar inget illa mot PC, men jag kan ha tagit i lite någon gång ,det kan jag erkänna Ledsen för det. Jag har ju som sagt kvar min stationära PC som jag fortfarande sitter vid, även om det har blivit mindre sen jag fick Macen, och jag gillar den. Men det finns ju vissa saker om den som Macen gör bättre, och tvärtom.

Skrivet av Xiano:

Deleteknappen fattas på tangentbordet.

De har du helt rätt i. Men istället så finns kommandot "Cmd + Backspace" som funkar likadant som en delete knapp.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av High_fps:

Jag använder en Apple MacBook Pro som jag fick via skolan, ser snygg ut och så vidare men det har lustigt nog kraschat mer än min pc har, då menar jag inte procentuellt, utan att gå in på detaljer, snyggt & stilrent, men inte min kopp kaffe

Om du får Kernel-Paniks ofta bör du genast lämna in datorn!

Tänk också på att det ej är datorns fel om du installerar ett program som crashar ofta, tex Minecraft eller gammal version av Photoshop!

Om din dator crashar lika ofta som en Windows dator är det nått som är fel, för du är nog den ända.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Oj vad jag skulle vilja bryta mig in till din lya och hoppa på alla apple produkter som du äger. Sedan hade jag malt ner dom och sedan eldat upp allt i ett oljefat.

Ha en bra dag!

Permalänk
Skrivet av Booke:

Oj vad jag skulle vilja bryta mig in till din lya och hoppa på alla apple produkter som du äger. Sedan hade jag malt ner dom och sedan eldat upp allt i ett oljefat.

Ha en bra dag!

Det låter ju trevligt.

Tack detsamma.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Deleteknappen fattas på tangentbordet.

Behövs inte.
Äpple + backspace = Del

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Din unboxing var inte helt olik min när jag skaffa min MBP 13" 2009. Där du körde Magic Mouse så hade jag en väska..

Rain stativet matchar datorn perfekt och är bland de snyggaste laptopställen!

Visa signatur

Jag har en dator.