Plåtburk förvandlas till discolåda i SweClockers galleri

Permalänk
Medlem

Bra musik, synd bara att ljusen inte pulserar, det hade spikat 5/5

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Huh? Förstesidematerial? Nää?!

Jag har haft CCFL-rör som reagerade på musik ett tag 2005.

Absolut inget jag skulle göra om nu, men då var man givetvis yngre också.

Tips: Om du ska förbättra ditt projekt, se till att köpa en (vad jag kallar) mikrofon-modul som är lite bättre än den du antagligen har nu. Bättre frekvensrespons hade varit att föredra. Din lös för fullt eller inget alls. Det finns sådana som ändrar ljusstyrkan beroende på frekvens OCH intensitet, ungefär som en dimmer, och reagerar betydligt snabbare än vad som syntes i din video.

Vidare, om du vet hur, kan du koppla in en Arduino som du själv har programmerat för att dela upp frekvenserna till olika färgade CCFL-rör. Om du då tar en röd, en grön och en blå och sätter de nära varandra kan du nästan få hela RGB-spektret (simulerat).

Så ser modulen ut:
http://www.ladda-upp.com/bilder/50110/mik-modul

Permalänk
Medlem

Ni hade Evil genius simulator som notis, varför kunde inte detta också vara så?

Förstasidan ska var full med nyheter som man vill veta om, det hade lätt kunnat vara notis istället, eftersom jag bryr mig inte fanken om några chassin, vill jag se snygga chassis så går jag in på gallerian. Om nu redaktörerna tyckte den var så snygg så förtjänar den inte att vara på första sidan, inte ens Ledfoot projekt förtjänar.

ONT: Snyggaste plexi chassi jag sett hittils iaf.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd

Thermaltakes Frio OCK reklamfilm var mer imponerande än detta fjortisskräpet.

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Projektarbete? Jag må låta negativ, men vad är det för projekt? Det är några blinkande rör och ett strippat chassi? Det är ju fixat ett par minuter efter att lektionen har börjat.

Varför fixar du inte 20 sådana per timma då? Finns säkert hundratals tonåringar som vill betala flera hundralappar för att få sin dator helt inglasat och blinkande inför lanet...

Du kan ju tjäna tusenlappar i timman.... eller?

Permalänk
Medlem

Undertecknad är gammal som gatan men finner ändå denna nyhet tilltalande.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Varför fixar du inte 20 sådana per timma då? Finns säkert hundratals tonåringar som vill betala flera hundralappar för att få sin dator helt inglasat och blinkande inför lanet...

Du kan ju tjäna tusenlappar i timman.... eller?

gör själv om in dator för tillfället i projektarbete och det går med lätthet att gå över dom där 100h

dock gör jag en egen fläktkontroller med PWM och lite andra små modifikationer som en sidopanel med gasfjäder

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Råttbo? Gå och gnäll nån annan stans är du snäll

men han kunde ju fixat kabeldragningen mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Instämmer.

samma här.

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Avstängd

Roligt bygge. hade ett liknande när jag var 14 vilket är hur länge sen som helst. undrar om det platsat här inne då?

Permalänk
Medlem

Tycker nästan att han kunde ha fixat till kablarna typ kortat ner dem eller gömt dem... Det där ser inte alls bra ut :s

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Så man kan hamna på SweC förstasida nu genom att slänga in massa belysning i ett datorskal? Utan sinne för smak eller funktionalitet? Det där ser ut som det typiska drömbygget för den finnige 14-åringen, det finns ju 100 mycket mer imponerande byggen i galleriet.

Är du ledsen för att din R2'a inte hamna på första sidan som ser ut som en konserv? Awwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww....ja nu var jag dryg men snälla nån ska hela första sidan spammas med gråa brukar eller? Det är ju dom som sticker ut som är intressanta eller egna speciella moddar.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Håller med övriga, det här har inget som helst nyhetsvärde och var varken ett hantverk eller snyggt.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

snyggt och en kul ide.

Får man fråga vad låten heter ?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

Haha, var det bara jag som fick känslan av att Nicklas hade en kompis stå och pilla på lampknappen under videon? =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyBunny:

Haha, var det bara jag som fick känslan av att Nicklas hade en kompis stå och pilla på lampknappen under videon? =D

haha, nej fan.. fick också den känslan xD

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Så man kan hamna på SweC förstasida nu genom att slänga in massa belysning i ett datorskal? Utan sinne för smak eller funktionalitet? Det där ser ut som det typiska drömbygget för den finnige 14-åringen, det finns ju 100 mycket mer imponerande byggen i galleriet.

Skrivet av Zelloxy:

Instämmer.

Skrivet av evoxer:

samma här.

håller med också! det här bygget förtjänar verkligen inte att få visas på förstasidan, sorligt.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T White | Asus Sabertooth Z77 | Intel Core i7-3770K | Gainward GeForce GTX 680 Phantom 4GB | Corsair Vengeance White 16GB 1600Mhz | OCZ Vertex 4 256GB & Seagate GoFlex Desk 4TB | Seasonic Platinum 860W

Permalänk
Medlem

Kul grej men ingenting jag skulle vilja se på första sidan av SweC.

Även jag frågar, vad heter låten då jag tycker den var bra?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

undrar vad jonas fick för att lägga upp den här artikeln... eller om han bara hade rökt på...

Permalänk

Nxz, måste få säga att detta ”råttbo” är en mycket fin installation. Den är både provocerande och svulstig, jag tycker verkligen om det! Detta är i min åsikt förstasida material.

Permalänk
Skrivet av iNvasi0N:

håller med också! det här bygget förtjänar verkligen inte att få visas på förstasidan, sorligt.

Instämmer.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem

Kabelhärva P12 edition? 7a för förvandligen, inga poäng för resultatet.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Mordarosten:

Är du ledsen för att din R2'a inte hamna på första sidan som ser ut som en konserv? Awwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww....ja nu var jag dryg men snälla nån ska hela första sidan spammas med gråa brukar eller? Det är ju dom som sticker ut som är intressanta eller egna speciella moddar.

inget intressant med detta bygge och som redan sagt ,vilken kabelhärva..
inget förstasides stoff direkt..

Visa signatur

Intel Q9550 @ 2,83 GHz | Asus Maximus II Formula | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4GB | Noctua NH-C12P | XFX Geforce GTX280 XXX | 2 x 250GB WD Caviar Blue RAID + 1 TB Hitachi Deskstar | Thermaltake 850W | LianLi PC-A17A | W7 64-bit

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite roligt att det alltid blir så mycket tjafs och diskussioner om sånt här.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jantelagen jäser fint i magen hos vissa medlemmar.

Bra jobbat Nxt.

Knappast är det så. Vad jag sett tidigare så uppskattar SweC-medlemmar när bra projekt lyfts fram från galleriet. Dels så kanske skaparen förtjänar det, men alla tittar heller inte galleriet och missar således de bästa.

Senaste projektet som lyftes fram var väl flipper-spelet? Ta en titt på kommentarerna där och fundera över om de som klagar här verkligen är avundsjuka och missunnar andras framgång...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Som projekt tycker jag det blev riktigt bra, men samtidigt hade det kunna läggas ner mer tid på bygget. Kabeldragningen var ju inte någon höjdare.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Knappast är det så. Vad jag sett tidigare så uppskattar SweC-medlemmar när bra projekt lyfts fram från galleriet. Dels så kanske skaparen förtjänar det, men alla tittar heller inte galleriet och missar således de bästa.

Senaste projektet som lyftes fram var väl flipper-spelet? Ta en titt på kommentarerna där och fundera över om de som klagar här verkligen är avundsjuka och missunnar andras framgång...

Jantelagen handlar inte enbart om avundsjuka...den handlar även om att inte sticka ut utan vara en i mängden. Indirekt avundsjuka eller inte, det tänker jag inte gå in på här men iaf cool idé och lite kul med lysande lampor som omväxling.

Permalänk
Medlem

Helvete vilket jävla gnäll det var, varför måste alla vara p12or som har lite "bling bling" för. TROR det fan e ni som e p12or som sitter här och gnäller!!!!!!!

jag är inget större fan utav "bling bling" men folk gillar olika!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

God jul!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Intressant men inte så mycket mer. Det har vi sett förut.