Permalänk
Medlem

Bitter och arg pga vintern

Tja alla,

Är det bara jag eller känner ni med att vintern här i Sverige tar kål på det goda inom er? Jag blir lätt arg, frustrerad och irriterad och är allmänt bitter över hösten/vintern. Det går ut över stackars användare på internetforum ibland. Jag hatar det! Jag försöker hålla humöret uppe och det går ett tag men jag faller alltid tillbaka. Idag när jag vaknade och såg den förbannade snön ligga på marken som den jävla hunden i Duck Hunt kände jag sån trötthet bara. Om snön levde hade jag sprungit ut och huggit den med en kniv; röd snö överallt. Om snön och jag var gifta hade jag varit otrogen med åskan.

Jag känner att jag klarar inte av att bo i ett land med såna extrema fluktuationer. 6 månaders himmelrike fylld med aktivitet och glädje gentemot 6 månaders gråskalig limbo. Vad finns det att göra på vintern egentligen? Ut och supa skallen av sig, been there done that got the t-shirt säger jag bara. Några öl med polarna däremot är skoj men det händer inte så ofta pga att andra människor är också omotiverade.

Hur gör ni för att klara er under vintern? Känner ni likadant?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Spelar datorspel och dricker sprit...

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

Har själv inga direkta problem med vinterhalvåret. Utan det är väl mer att jag vet att det är rätt så vanligt att man kan drabbas utav höst och vinterdepressioner. Lite beroende på hur mycket ljus eller sol man får under dom mörkare årstiderna.

Men visst,.. mörka årstider gör det väl kanske inte till det bättre imot sommarhavlåret med sol och värme.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Man fryser, svär och klagar samtidigt som man väntar ut skiten. Det kan också vara rätt trevligt med kyla och snö, även om charmen har minskat betänkligt sedan man slutade med allt vad utomhusaktiviteter heter under vinterhalvåret. Dessutom kan vår och höst vara helt underbara årstider i sina bästa stunder. Och då behövs vintern trots allt.

Nä, jag tror jag trivs rätt bra med hur väder och vind växlar över året.

Permalänk
Medlem

Har alltid lust och bygga en flametrower och smälta bort all snö! Jag är less, varje år är jag less.
Varför kunde i Sverige byta plats med typ Thailand eller något annat varmt land? Springa i shorts och skjorta varje dag som Charlie Sheen aka. Charlie Harper är min dröm!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Börja åk snowboard eller skidor nästa säsong, det hjälper lite

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

nu blev jag sugen på att flytta till usa

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Jag känner mig bara frustrerad över vintern när jag ska måste ta mig fram med bilen genom snö och när jag betalar elräkningarna. I övrigt är det hur skönt som helst med en vettig anledning att bara kunna sitta hemma och nörda och mysa med en massa tjocka kläder på sig Mörkt och skönt nästan dygnet runt, och inte en massa kryp och shit. Man får tid till sina intressen och hobbys, och även träning.

Sommaren har väl sina sköna stunder också, men jag sitter nog och svär mer över den årstiden än vintern om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Man slipper svettas iaf..

Jag är helt ärligt hellre ute och arbetar i -25C än som i somras när vi var hos min sambos syster i sthlm.. Gammal bostadsrättslägenhet.. högst upp.. en riktigt ugn blev det.. fy satan

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Jag ber till Gud att han ska tänka om!:D;) Men då detta inte hjälpt har jag beslutat mig för att ta saken i egna händer och helt enkelt flytta utomlands!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Tycker att det är riktigt skönt med massor av snö ute. Visst är det finns här på sommaren men man klarar inte av att sitta i 28 C och svettas..

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Jag brukar hånskratta åt alla som fryser, kör fast, otrivs och klagar på vintervädret. När jag såg snön imorse blev jag enormt skadeglad p.g.a det trafikkaos som oundvikligen skulle följa. Sen är det kul att fara ut och åka lite längdskidor ibland om det är fint väder men sånt finns det alltför sällan tid med.

Jag har inte alltid varit en sån här odräglig typ. Det började när jag flyttade till Västerås (uppvuxen utanför Skellefteå) och förstod hur ovana alla sörlänningar är med vinter.
Men, TS, odla din skadeglädje över alla andra som inte gillar vintern så känns det nog bättre.

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem

Vintern har blivit värre de senaste åren för mig. Börjar verkligen avsky den. Troligen för att det inte är mycket till sommar nuförtiden och för att jag spenderar den största delen av sommaren inlåst i en butik hela dagarna och bara får se det vackra vädret genom ett fönster. Det är nog DET som suger mest. Det är inte svårt att bli deprimerad av sånt. Sen är det bara mörker resten av året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Det går ut över stackars användare på internetforum ibland. Jag hatar det!

Det gör inget Cloudstone, jag älskar dig ändå!

Jag håller med dig, man blir lite mer sne och lättirriterad på vintern faktiskt.
Nu har det ju börjat vända (iaf här jag bor), vi har haft skönt väder hela veckan med sol och plusgrader, idag kom det lite snö igen men den ryker lika fort igen.

Det börjar iaf vända nu min vän!
Får hålla ut sista biten :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Vintern är ju den bästa årstiden. Sommaren är för varm i detta landet.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Vintern är ju den bästa årstiden. Sommaren är för varm i detta landet.

Om det är sant, flyttar jag utomlands innan jag är 25!

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Spara semesterdagarna till vintern och åk iväg då, förstår mig inte på muppar som åker iväg på solsemester i Thailand när det är högsommar här hemma, visst det kanske regnar en del ibland men det kan man ta.

Hatar inte riktigt vintern, i storstan är det olidligt då det bara gnälls på bilister när det kommer lite flingor och folk tror dom kan köra som vanligt, drar man ut på landet så finns det vinteraktiviteter att göra typ åka skidor, åka skoter, pimpla.

Permalänk
Avstängd

Alltså, helt jävla standard i Sverige.

"Äckliga vinter, kan det inte bli sommar snart!!!!"

Samma person 6 månader senare:

"Kan den här sommaren ta slut snart, går ju inte vara utomhus!!!!"

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Alltså, helt jävla standard i Sverige.

"Äckliga vinter, kan det inte bli sommar snart!!!!"

Samma person 6 månader senare:

"Kan den här sommaren ta slut snart, går ju inte vara utomhus!!!!"

Jow, att svenskar gillar att gnälla är ju inte direkt nån nyhet ^^

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Håll ut Cloudstone, nästa vecka blir det varmt. Vår på riktigt.
När körsbärsträden blommar (om några veckor) blir du glad igen.

Permalänk
Medlem

gillar både sommar o vinter. finns ju lika mkt på vintern o göra som på sommaren bara man har lite i huvudet o rätt kläder på kroppen

"På sommaren kan du bara klä av dig tills du blir naken o fortfarande svettas. På vintern kan du klä dig tillräckligt mkt för att inte frysa"

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

gillar både sommar o vinter. finns ju lika mkt på vintern o göra som på sommaren bara man har lite i huvudet o rätt kläder på kroppen

"På sommaren kan du bara klä av dig tills du blir naken o fortfarande svettas. På vintern kan du klä dig tillräckligt mkt för att inte frysa"

Man kan ju använda sig av vattenkylning på sommaren med, d.v.s. "bada".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Alltså, helt jävla standard i Sverige.

"Äckliga vinter, kan det inte bli sommar snart!!!!"

Samma person 6 månader senare:

"Kan den här sommaren ta slut snart, går ju inte vara utomhus!!!!"

Jag har aldrig klagat på värmen. Jag bodde i Brisbane, Australien i ett år, sommar året runt och sen kom tillbaks till Sverige i början på sommaren. Jag hade sommar i typ ett och ett halvt år nonstop och det var inget annat än helt jävla underbart. Nästan varje dag man vaknar så är det strålande solsken och 23 grader varmt. Jag tror att hela det här tänket att "Vintern är fin i sig, utan den hade man inte uppskattat sommaren" bara är något man intalar sig själv för att acceptera vintern. Sommar hela tiden ftw.

Tack ni som stöttar. Jag vet att våren kommer redan nästa vecka och det ska bli underbart! Men jag vill liksom inte glömma hur jobbig denna vintern har varit så jag tänkte kanske i samband med nästa att förbereda mig lite mentalt. Fesen har rätt, kanske åka på nån 2 veckors semester om pengarna tillåter mitt i december, bara för att påminna en själv om att livet inte behöver vara så sinnessjukt tråkigt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Själv så stör jag mig inte på vintern utan på allt folk som är så j***a negativa när det är vinter, deras dåliga aura kanske smittar av sig. Vintern är ju den roligaste årstiden (om det kommer snö och är minusgrader).:)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Det är ju garanterat myggfritt iallafall

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Damn, vilka kontrast.

Tsunami kontra snöflingor, ja, vi har det verkligen tufft!

Permalänk
Medlem

Ni som hatar vintern verkar ju bo på fel ställe. Jag säsongar som liftskötare i Härjedalen, och tycker vintern är helt underbar. Ta den här dagen tex;
Går upp vid sjutiden och åker till jobbet, ser solen gå upp över fjället, snön glittrar i det första ljuset.
Kommer till jobbet och tar en kopp varmt. tar sedan skotern och åker upp till "kontoret". På tusen meters höjd ser man hela Härjedalen. Jag gör min vanliga check på sittliften och sitter sedan och solar resten av dagen. Efter stängning ser jag solen gå ner över Sånfjället när jag tar skotern nerför backen och styr bilen hemåt. Lediga dagar spenderas på skoter eller skidor ute i denna otroliga natur. Skulle inte byta bort denna del av året mot någonting annat och just nu är det som bäst, längre dagar, stabilare väder och bättre snö. Vi har haft 5- och skinande sol i snart 15 dagar i rad nu. Synd bara att sommaren är på väg och ska ta bort allt detta härliga med sin äckliga värme och jobbiga insekter och allt detta regn. Nej tacka vet jag vintern i fjällen!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Själv så stör jag mig inte på vintern utan på allt folk som är så j***a negativa när det är vinter, deras dåliga aura kanske smittar av sig. Vintern är ju den roligaste årstiden (om det kommer snö och är minusgrader).:)

Måste fan hålla med. det var bara jag som längtade efter vintern i min sällskapskrets! Men, saknar solen och sommarn lite också

Permalänk
Medlem

Jag har kommit fram till att bilhobbyn är rätt passande för svenskt klimat ändå! Du har en vår/sommar/höstperiod där du kan vara ute och finåka, dra på träffar, road trip:a och ha det bra i allmänhet. Strax innan vägsaltet börjar spridas köper du en vinterbil och lägger några helger på att få den som du vill. Sedan har du några vintermånader på dig att skruva på finbilen, det får väl tiden att gå. Samtidigt kan man med vinterbilen delta i vinterbils-cupen eller åka ut och sladda.

Men men, man ska ju vara bilfrälst. Och ha ett garage, den punkten saknas för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweZor:

Ni som hatar vintern verkar ju bo på fel ställe. Jag säsongar som liftskötare i Härjedalen, och tycker vintern är helt underbar. Ta den här dagen tex;
Går upp vid sjutiden och åker till jobbet, ser solen gå upp över fjället, snön glittrar i det första ljuset.
Kommer till jobbet och tar en kopp varmt. tar sedan skotern och åker upp till "kontoret". På tusen meters höjd ser man hela Härjedalen. Jag gör min vanliga check på sittliften och sitter sedan och solar resten av dagen. Efter stängning ser jag solen gå ner över Sånfjället när jag tar skotern nerför backen och styr bilen hemåt. Lediga dagar spenderas på skoter eller skidor ute i denna otroliga natur. Skulle inte byta bort denna del av året mot någonting annat och just nu är det som bäst, längre dagar, stabilare väder och bättre snö. Vi har haft 5- och skinande sol i snart 15 dagar i rad nu. Synd bara att sommaren är på väg och ska ta bort allt detta härliga med sin äckliga värme och jobbiga insekter och allt detta regn. Nej tacka vet jag vintern i fjällen!

http://mbark.se/gallerier/skotermod/fore2.jpg

Det där låter magiskt det måste jag säga, men med all respekt så bor inte du i Göteborg bland all slask, grått, snöblandad regn och blåst. Vintern är säkert fantastiskt för er som bor i fjällen, men inte för oss i städerna. Jag älskar naturen, så för mig känns det som naturen försvinner under vinterhalvåret för att sen komma tillbaka på våren. All liv och värme bara försvinner och kvar finns ett gråskaligt tomt skal av tysta deppiga människor och mörker.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |