Permalänk

Lite frågor angående kylning?

Hej!
Har 4 frågor angånde cpukylning och 1 fråga angående chassifläkt tog det på den här delen av forumet att den har mest med cpukylning att göra.

1) Är det en bra idé att koppla min cpukylare till fläktkontrollen och sen bara dra upp den till max när jag ska spela eller göra nåt annat krävande för cpun?

2) Vilken cpu-kylare tycker ni jag ska köra CoolerMaster Hyper 212, Zalman CNSP-9900 MAX, eller någon annan bra kylare som man får plats med Corsair Vengeance under?

3) Vilken kylpasta e den bästa Arctic Silver 5 eller Arctic Cooling MX-3?

Chassifläkt

4) Har ni några bra 140mm man kan ha i toppen på chassit har kollat på två st olika Xigmatek:
Blå-LED: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2651

Utan-LED: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3604

Tack på förhand! / Rasmus aka Gangst3r

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk

Ingen som har nått att komma med?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Avstängd

Kan väll försöka hjälpa dig

1. Gör oftast inte så stor skillnad, beror lite på kylaren också, det är du märka.
2. Vad har du för chassi? Med de minnena tycker jag att en Antec kühler h20 för 500kr på webbhallen eller Corsair h50 för 500 kr på komplett med Gentle typhoon 1450 RPM är bra. Blir då 700 kr totalt, om du nu behöver det.
3. Har beställt AC MX-3 då jag inte var så jättenöjd med AC5, jobbig konsistens och verkar bra efter ett långt tag.
4. Ser bra ut, vid utblås tror jag nog att de ska vara bra :). Onödigt med led men om du vill ha det så...

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Kan väll försöka hjälpa dig

1. Gör oftast inte så stor skillnad, beror lite på kylaren också, det är du märka.
2. Vad har du för chassi? Med de minnena tycker jag att en Antec kühler h20 för 500kr på webbhallen eller Corsair h50 för 500 kr på komplett med Gentle typhoon 1450 RPM är bra. Blir då 700 kr totalt, om du nu behöver det.
3. Har beställt AC MX-3 då jag inte var så jättenöjd med AC5, jobbig konsistens och verkar bra efter ett långt tag.
4. Ser bra ut, vid utblås tror jag nog att de ska vara bra :). Onödigt med led men om du vill ha det så...

Tack så mycket ska beställa min dator på mpndag behövde liksom veta

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Kan väll försöka hjälpa dig

1. Gör oftast inte så stor skillnad, beror lite på kylaren också, det är du märka.
2. Vad har du för chassi? Med de minnena tycker jag att en Antec kühler h20 för 500kr på webbhallen eller Corsair h50 för 500 kr på komplett med Gentle typhoon 1450 RPM är bra. Blir då 700 kr totalt, om du nu behöver det.
3. Har beställt AC MX-3 då jag inte var så jättenöjd med AC5, jobbig konsistens och verkar bra efter ett långt tag.
4. Ser bra ut, vid utblås tror jag nog att de ska vara bra :). Onödigt med led men om du vill ha det så...

tror att jag kör på zalman kylaren för den e snygg och har fått bra omdömen på inet så

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II