Permalänk
Medlem

FRÅGA COOLIT ECO ALC

Jag undrar hur man monterar push n pull på kylaren behöver man några speciella skruvar ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk

Det är som att montera 1 fläkt, bara att du gör det på båda sidorna. Se till att få dom åt rätt håll så att dom inte blåser på varandra eller suger ifrån varandra!

/DP

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathPony:

Det är som att montera 1 fläkt, bara att du gör det på båda sidorna. Se till att få dom åt rätt håll så att dom inte blåser på varandra eller suger ifrån varandra!

/DP

Men det vet jag undrar bara vad för skruvar det ska vara till en cool it eco a.l.c vanliga fläkt skruvar funkar ej.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem

Du får med fyra skruvar. Använd 2 på vardera fläkt. Men i motsvarande hörn så att skruvarna inte är på samma sida av fläkten

Permalänk
Medlem

Men hur fan får man loss orginal fläkten behöver man nå special verktyg

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Men hur fan får man loss orginal fläkten behöver man nå special verktyg

En vanlig + skruvmejsel. Gärna rätt small.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

En vanlig + skruvmejsel. Gärna rätt small.

vad menar du med vanlig fan det är så tight att ta lossfläkten från radiatorn. ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

vad menar du med vanlig fan det är så tight att ta lossfläkten från radiatorn. ?

Vad är det du säger?

Ska gå bra med en vanlig skruvmejsel

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Vad är det du säger?

Ska gå bra med en vanlig skruvmejsel

Nej helt omöjligt, alltså att sätta fast den i chassit går men att ta bort den från radiatorn är omöjligt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Nej helt omöjligt, alltså att sätta fast den i chassit går men att ta bort den från radiatorn är omöjligt.

Jo då,

Jag vet inte hur du gör eller tänker.

Kolla på fläkten och hur den sitter med radiatorn, där ska du se 4 st skruvar. Ta bort dessa.

Permalänk
Medlem

Testar att vara övertydlig:

Ta bort Radiator/Fläktpaket från chassi.
Håll denna klump faramför dig med fläkten närmast näsan.
I hörnen av fläktramen sitter det 4 st skruv.
Dessa lossas genom att ta en kryssmejsel som är tillräckligt smal för att föras igenom det första hålet i fläktramen ner till skruvhuvudet.
Skruva loss skruvarna.
Sära på fläkt och radiator.

Nu när jag har förklarat sanslöst övertydligt och betett mig lite som en apröv, är du med på hur man gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IQTRM:

Testar att vara övertydlig:

Ta bort Radiator/Fläktpaket från chassi.
Håll denna klump faramför dig med fläkten närmast näsan.
I hörnen av fläktramen sitter det 4 st skruv.
Dessa lossas genom att ta en kryssmejsel som är tillräckligt smal för att föras igenom det första hålet i fläktramen ner till skruvhuvudet.
Skruva loss skruvarna.
Sära på fläkt och radiator.

Nu när jag har förklarat sanslöst övertydligt och betett mig lite som en apröv, är du med på hur man gör?

Ja tack nu förstog jag

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz