Vad fick ni tillbaks på skatten 2011?

Permalänk
Medlem

Vad fick ni tillbaks på skatten 2011?

Hittade ingen officiell tråd om 2011 så here we go!

Vad får ni tillbaks i år?
Jag får 8k, alltid något.

Kan man dra av av för pendling med tåg t.ex.?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag har, eller jag vet väl inte riktigt hur mycket man kommer att få ut. Men jag kan tänka mig att jag får tillbaka en 1800 spänn. Har jag fått dom senaste 6 åren. Så det lär bli där någonstanns.

EDIT:
Ser nu att jag får tillbaka, inte mindre än 3135kr.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Bara 3000kr.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Avstängd

Vet inte en men blir glad om det inte blir restskatt! skulle logga in en snabbis innan ja drog vid jobbet vid 0530, men stod att det öppna vid 0700! blev lite sur eftersom det var en E-tjänst! eller sitter det en o kollar alla som loggar in manuellt? :/

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

2300..
blir alltid lika less på deklarationen när man ser att man sparat för lite till pensionen..borde ligga på 12000 varje år

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Kan man dra av av för pendling med tåg t.ex.?

Du kan dra av det beloppet som överstiger 9000:-.

Skrivet av liv&helvete:

Jag har, eller jag vet väl inte riktigt hur mycket man kommer att få ut.

http://www.skatteverket.se/4.18e1b10334ebe8bc80005676.html

Får tillbaka 7700:-.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bha*:

Du kan dra av det beloppet som överstiger 9000:-.

Inte lönt då. Tror det hamnar på 7500:-

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Är det dags nu igen, nåja jag har inte fått mina papper än men brukar ligga på någon tusenlapp plus.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

brukar ligga på ett par hundra MINUS...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

6443:- Blir nog mer nästa år då jag har köpt BRF och kommer ha mer ränteutgifter än tidigare. Men bra sommarbonus ialla fall

Permalänk
Medlem

Tackar.

Ser nu, till min stora förvåning, att jag får tillbaka 3135kr.
Fantastisk. Lilla julafton.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Slutar 14.00 så ska hem och ta en titt då, hoppas man får tillbaka lite så man kan dra bort lite mer på lånet jag har hos banken.

Permalänk
Medlem

Själv bävar jag inför vad man möjligtvis kan få komma att resta -.-
Förra året gick det jämt på öret. Misstänksam som jag blir så ringer jag in och ber att få papper ändå, då det måste blivit fel. Efter en del kontrollerande så visade det sig stämma bra ändå. Kostade mig en hundralapp som kommer igen detta år

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Vart fasiken kan man se hur mkt man får tillbaka?

Alltså efter man har loggat in...

Edit:

Jag hittade... 10085, nått kul kanske man kan ha dessa... typ reparera huset :S

Permalänk
Medlem

Har inte kollat än, men känns som ja är en av dom få som alltid får betala tillbaka
Ska bli "intressant" och se vad det blir i år, aktiebonus förra året som ska betalas i år.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag ska få 7.7k, men vart lite förvirrad då jag skulle deklarera del i aktiebolag, men jag gick ur HB 2009 och strax därefter lades det ner för att sen bli enskilt företag(som jag alltså inte har någonting med att göra), skumt..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Räknar med ett minus på några tiotals tusen. Dock är jag egen företagare, då är det lätt att råka skatta lite för lite.

Permalänk
Medlem

Jag ska betala tillbaka 2500:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Jag ska betala tillbaka 2500:-.

Alltid lika roligt när man blir tvungen att betala tillbaka.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

268 kr. Bättre än inget i alla fall.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Avstängd

10 000kr Ska jag betala in, skatt på aktievinster.

Permalänk
Medlem

3439kr Alltid något

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Får tillbaka en härlig 19 tusen från skatteverket, man bugar o bockar o tackar så snällt

Permalänk
Medlem

Kan inte kolla.

"För många samtidiga användare. Var god försök senare"

Mupp!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

4800 såhär långt, men har ca 2500 avdragsgilla mil att dra av så det blir säkerligen mer

Permalänk
Medlem

over 9000!

9020kr exakt. fan va nice! så mycket har jag aldrig fått tillbaka

Permalänk
Medlem

ca 14000kr får jag tillbaka i december. Hur fungerar det. Kan jag göra så att jag skriver att jag tagit ut ca 40000kr mer i lön från mitt eget kb för att kvitta det jag får tillbaka? Känns ganska ovärt att få dessa pengar i december då det ändå kommer att bli restskatt nästa år.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Belopp att betala (exklusive ränta): 22 906

Bah, men var väll lite väntat.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Om man går in på direktlänken för privatdeklaration så går det lättare.

Dock har jag en fråga, under "Avdragen skatt enligt uppgift" står det en viss summa. Men jag betalar 350kr "frivillig skatt" varje månad, ska jag skriva in dessa (350*12) = 4200kr som "Egen skatteinbetalning" eller är min frivilliga skatt medräknad i Avdragen skatt enligt uppgift?

Om nej blir det 3700kr tillbaka. Om ja blir det 7900kr tillbaka.

Fråga inte varför jag betalar frivillig skatt, det frågas varje gång och svaret är enkelt: jag vill ha det så.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Avstängd

Såna som du är ju en guldgruva för staten, låna massor med extra pengar för 0 procents ränta.