Hjälp med att välja kylare till i7 processor

Permalänk
Medlem

Hjälp med att välja kylare till i7 processor

Hejsan!
Som sagt i titeln så behöver jag hjälp med att välja en ny processorkylare till min i7 processor.
Har kört med stock-kylarn i över ett år nu och jag känner att det är dags att byta ut mot något bättre. Har märkt att processorn blir för varm och kylaren låter för mycket.
Jag har en 920, 2.67GHz i7 processor.
länka gärna ifall ni har några förslag så kan jag gå in och titta själv.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vad är budgeten? Är du sugen på att överklocka mycket eller vill du bara ha det tystare?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Har du inte stört dig på ljudnivån tidigare och bara märkt att den och temperaturen börjar öka så skulle det förmodligen räcka med att göra rent kylflänsar och fläkt från damm.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

priset på kylaren spelar inte så stor roll, kan inte kosta så mycket ändå?
och jag hade inte tänkt överklocka, så en medel-bra kylare som är ganska tyst är egentligen vad jag vill ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Har du inte stört dig på ljudnivån tidigare och bara märkt att den och temperaturen börjar öka så skulle det förmodligen räcka med att göra rent kylflänsar och fläkt från damm.

njaa, alltså ljudnivån och temperaturen har jag aldrig varit riktigt nöjd med.. men det har börjat bli lite värre, så jag tänkte att det är nog bäst att handla en ny kylare bara

Permalänk
Medlem

inga tips so far?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Scythe Mugen 2 (443 SEK) http://www.inet.se/artikel/5321447/scythe-mugen-2-rev-b

Tyst enligt SPCR http://www.silentpcreview.com/scythe-mugen2

Största nackdelen är monteringen som inte är någon höjdare.

Visa signatur

| Silverstone Fortress FT02B | MSI P6N Platinum | Q6600 | Scythe Mugen 2 | Gigabyte HD5770 Silent Cell | Seasonic X-750 |

Permalänk
Medlem

En Hyper 212+ med en annan fläkt, typ Schythe GT eller Nexus Real Silent. Den medföljande fläkten är inte direkt tyst men priset på kylaren är så lågt att du lätt kan lägga till en bra fläkt och ändå hålla dig under vad de flesta andra kylare kostar.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL