Permalänk

Överklockningshjälp av CPU!

Hej jag har en 5år gammal burk som jag tänkte klocka lite. Jag har följande delar i den:
AMD Atholn 3200+ 1core 2Ghz
MSI moderkort socket 939
1,5 gb minne ddr pc 3200
HD 4550 512 mb oc(550 core,650 mem)
Nätagg på 300w (har ett annat jag ska sätta i på 500w
Windows XP 64-bit
Artic Cooling Frezeer pro rev.2

Skulle vilja få upp cpu klocken lite. Kan man använda MSI Afterburner? I så fall hur använder man MSI afterburner. Har testat att gå in i bios men där gick det inte att klocka då det är en märkesdator från HP. Slutligen så har jag en annan dator som speldator men skulle vilja dra igång den gammla igen för skojs skull

Permalänk

Är det nån som skulle kunna hjälpa mig?

Permalänk

Jag skulle verkligen behöva hjälp för en kompis på gymnasiet och jag ska ha den i ett projektarbete:)

Permalänk
Medlem

Gå in i bios och kolla om du kan klocka datorn där är alltid en bra början.. ^^

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk

Men som jag skrev var jag inne i BIOS och försäkte klocka. Jag hittade ingen vcore meny/reglage/inställning. Och klockfrekvensen var låst och det fanns ingen enabled möjlighet av någonting Men går det att klocka i MSI Afterburner?

Permalänk
Hedersmedlem

Sök upp och läs vår överklocknings-FAQ. Hjälper den inte dig att komma igång så är överklockning inget för dig.
Ta dessutom och läs igenom våra regler.
En bump kan vi ha överseende med från nya medlemmar men dubbelbump inom bara ett par timmar... Big NO-NO, så...

* Tråd låst *

Tillägg:
Förresten, läste nu 'märkesdator från HP'. Glöm oc öht på ett sånt moderkort. Det går endast om du har djupa kunskaper inom oc och även då är det svårt att få till det.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.