Koolance gör vattenblock för Radeon HD 6990

Permalänk
Melding Plague

Koolance gör vattenblock för Radeon HD 6990

Påkostad vattenkylning är Koolance melodi. Näst på tur är ett block för maffiga AMD Radeon HD 6990 med dubbla grafikprocessorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det där var ett jävligt fult block måste jag bara påpeka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terihan:

Det där var ett jävligt fult block måste jag bara påpeka

HAHA!! satt nyss och tänkte att koolance gör alltid dom snyggaste blocken xD

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Discokungen

Koolance har alltid gjort bland de fulaste blocken någonsin. De har dock trevlig design på blocken bortsett från det. EK håller annars på att tillverka ett block, kan vara värt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Nästan man skulle skaffa vattenkylning bara för att det blir snyggare så... och ja, jag tycker koolance gör snygga block.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Koolance vattenblock ser helt klart unika ut. Dock tycker jag EKs block ser mycket bättre ut.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

köper ni block utefter hur dom ser ut? är det inte bättre att gå efter hur dom presterar istället! O.o

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

köper ni block utefter hur dom ser ut? är det inte bättre att gå efter hur dom presterar istället! O.o

Ja, man köper efter hur blocken ser ut då skillnaden mellan blocken är 1-2 grader som mest.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig hur det ser ut, ta det som presterar mest förhållande till sitt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Vem bryr sig hur det ser ut, ta det som presterar mest förhållande till sitt pris.

Jag bryr mig om hur det ser ut, jag ser min vattenkylning

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Ja, man köper efter hur blocken ser ut då skillnaden mellan blocken är 1-2 grader som mest.

plexiglas i datorburken är så 2008. har aldrig varit någon fantast av "snygga" komponenter, pris/prestanda är A och O för mig. och även om det bara är 1-2 graders skillnad så går man väll fortfarande efter den som kyler bäst eller hur, 1 grad lägre kan resultera i en aningens högre överklockning, plus... hur ofta sitter man å tittar in i datorn långa stunder?
sen finns det iofs folk som mer går på vad andra tycker, å känner att de måste skryta/glänsa/flexa/spänna sig eller vad man nu vill kalla det. är du en av dem?

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

plexiglas i datorburken är så 2008. har aldrig varit någon fantast av "snygga" komponenter, pris/prestanda är A och O för mig. och även om det bara är 1-2 graders skillnad så går man väll fortfarande efter den som kyler bäst eller hur, 1 grad lägre kan resultera i en aningens högre överklockning, plus... hur ofta sitter man å tittar in i datorn långa stunder?
sen finns det iofs folk som mer går på vad andra tycker, å känner att de måste skryta/glänsa/flexa/spänna sig eller vad man nu vill kalla det. är du en av dem?

1-2 graders skillnad har väl ändå i praktiken en helt, fullständigt, totalt, alldeles obefintlig innebörd för överklockningen? Aldrig att man med vattenkylning balanserar tempen vid en tröskel som omöjliggör vidare överklockning, mig veterligen iaf.

Permalänk
Medlem

"helt, fullständigt, totalt, alldeles" Nu så tar vi i så det knakar!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem
Skrivet av synthiax:

"helt, fullständigt, totalt, alldeles" Nu så tar vi i så det knakar!

Ja, och jag tycker att förespråkare för likadant. Ville bara understryka det Jag menar, om temperaturen i rummet stiger en grad eller två vilket genererar ett något varmare vatten, är överklockningen bara att glömma då eller? Nja.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför blocket är tvådelat, med separata delar för varje GPU. Antar att det är något på kortet som gör att de måste bryta av designen mellan processorerna, men det känns inte direkt optimalt i flödessynpunkt.

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

1-2 graders skillnad har väl ändå i praktiken en helt, fullständigt, totalt, alldeles obefintlig innebörd för överklockningen? Aldrig att man med vattenkylning balanserar tempen vid en tröskel som omöjliggör vidare överklockning, mig veterligen iaf.

klart man inte kör systemet precis vid värme gränsen.
Du får ursäkta mig men meningen du skrev låter mysko i mina öron XD
hur klockar du egentligen?
drar du upp så mycket det går och sen backar tillbaka till stock för att det inte går å klocka högre eller vad menar du? ><

mig veterligen så är det väldigt många som kör med vatten å försöker få ut max av hårdvaran, andra kör för att få systemet tyst, för att det ser tufft ut, eller för att öka mervärdet, eller bara för att dom kan/har råd.
Att dra allt folk över en kant bara för att du gör på ett sätt låter inte "okey" i mina öron.

jag står fast vid mitt tidigare inlägg, Utseendet ÄR inte allt!

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

plexiglas i datorburken är så 2008. har aldrig varit någon fantast av "snygga" komponenter, pris/prestanda är A och O för mig. och även om det bara är 1-2 graders skillnad så går man väll fortfarande efter den som kyler bäst eller hur, 1 grad lägre kan resultera i en aningens högre överklockning, plus... hur ofta sitter man å tittar in i datorn långa stunder?
sen finns det iofs folk som mer går på vad andra tycker, å känner att de måste skryta/glänsa/flexa/spänna sig eller vad man nu vill kalla det. är du en av dem?

Om du är pris/prestanda medveten, varför skulle du då spendera pengar på ett dyrare block som är 1-2 grader bättre? I detta sammanhang så är 1-2 grader meninglöst att argumentera över, det är onödiga pengar. Jag har spenderat flera tusen på min vattenkylning och tycker att jag har gjort ett bra jobb med installationen och vill ha möjligenheten att kunna titta på mitt hårda arbete. Jag vet att plexiglas inte är 2011, snarare 2003 men jag tycker det är trevligt att ha det snyggt och prydligt på insidan av datorn även om det syns eller inte. Jag respekterar givetvis din åsikt men jag håller inte med!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Redundant:

klart man inte kör systemet precis vid värme gränsen.
Du får ursäkta mig men meningen du skrev låter mysko i mina öron XD
hur klockar du egentligen?
drar du upp så mycket det går och sen backar tillbaka till stock för att det inte går å klocka högre eller vad menar du? ><

mig veterligen så är det väldigt många som kör med vatten å försöker få ut max av hårdvaran, andra kör för att få systemet tyst, för att det ser tufft ut, eller för att öka mervärdet, eller bara för att dom kan/har råd.
Att dra allt folk över en kant bara för att du gör på ett sätt låter inte "okey" i mina öron.

jag står fast vid mitt tidigare inlägg, Utseendet ÄR inte allt!

Det är väl klart att utseendet inte är allt men har man komponenter för ex antal tusen kronor och tycker att det är trevligt med ett fint vattenblock så är det ju aldrig fel, eller hur? Och radiatorer och pumpar gör större skillnad än block, men vi snackar fortfarande inte stora skillnader i temperaturer.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Om du är pris/prestanda medveten, varför skulle du då spendera pengar på ett dyrare block som är 1-2 grader bättre? I detta sammanhang så är 1-2 grader meninglöst att argumentera över, det är onödiga pengar. Jag har spenderat flera tusen på min vattenkylning och tycker att jag har gjort ett bra jobb med installationen och vill ha möjligenheten att kunna titta på mitt hårda arbete. Jag vet att plexiglas inte är 2011, snarare 2003 men jag tycker det är trevligt att ha det snyggt och prydligt på insidan av datorn även om det syns eller inte. Jag respekterar givetvis din åsikt men jag håller inte med!

om jag är pris/prestanda medveten har inget å göra med min fråga varför du väljer utseende före prestanda.
jag är en nyfiken person och drar mig inte för att fråga saker, jag tycker det männskliga psyket är väldigt intressant vilket är anledningen till att jag frågar så mycket om vad folk menar med det dom säger
Jag respekterar självklart din åsikt och jag säger inte att den är fel, jag är bara nyfiken på hur du tänker som person när du väljer utseende före prestanda

Skrivet av Flamso:

Det är väl klart att utseendet inte är allt men har man komponenter för ex antal tusen kronor och tycker att det är trevligt med ett fint vattenblock så är det ju aldrig fel, eller hur? Och radiatorer och pumpar gör större skillnad än block, men vi snackar fortfarande inte stora skillnader i temperaturer.

Personligen skiter jag fullständigt i hur saker å ting ser ut inuti datorn, den är inget museum eller utställningsobjekt i mina ögon, jag säger inte att det är fel att köpa "snygga" komponenter, jag ifrågasätter bara folks tankesätt angående "snygga" saker vs funktioner/prestanda.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

klart man inte kör systemet precis vid värme gränsen.
Du får ursäkta mig men meningen du skrev låter mysko i mina öron XD
hur klockar du egentligen?
drar du upp så mycket det går och sen backar tillbaka till stock för att det inte går å klocka högre eller vad menar du? ><

mig veterligen så är det väldigt många som kör med vatten å försöker få ut max av hårdvaran, andra kör för att få systemet tyst, för att det ser tufft ut, eller för att öka mervärdet, eller bara för att dom kan/har råd.
Att dra allt folk över en kant bara för att du gör på ett sätt låter inte "okey" i mina öron.

jag står fast vid mitt tidigare inlägg, Utseendet ÄR inte allt!

Det var ditt uttalande om att du hellre väljer ett block som kyler 1-2 grader bättre, och sen försvarade det med att det då går att överklocka bättre. Och vad menar du med att jag drar alla över en kant? Det är dig jag ifrågasatte.

Att leta tiondels graders kylning är väl inte det primära när man klockar, det brukar vara annat som säger ifrån före tempen. Speciellt i storleksordningen du beskrev.

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

Det var ditt uttalande om att du hellre väljer ett block som kyler 1-2 grader bättre, och sen försvarade det med att det då går att överklocka bättre. Och vad menar du med att jag drar alla över en kant? Det är dig jag ifrågasatte.

Att leta tiondels graders kylning är väl inte det primära när man klockar, det brukar vara annat som säger ifrån före tempen. Speciellt i storleksordningen du beskrev.

Jag personligen skulle välja ett block utefter prestandan, utseendet har i mina ögon inget med saken å göra. även om det bara är 1-2 graders skillnad mellan de olika blocken så är fortfarande 1-2 grader en skillnad.
Får även passa på att be om ursäkt för att jag påstått att du drog alla över en kant, hade andra kommentarer i huvudet när jag svarade så jag måste ha blandat ihop det med vem som sa vad. Inget illa menat såklart.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Skrivet av Redundant:

Att dra allt folk över en kant

TL/DR, hakade tyvärr upp mig på att man säger kam, inte kant.

/DP

Permalänk
Skrivet av DeathPony:

TL/DR, hakade tyvärr upp mig på att man säger kam, inte kant.

/DP

I grund å botten har du helt korrekt, bara jag som fått för mig att det är "okay" om man säger fel med flit XD

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Du får nog räkna med tullavgifter & svensk moms oxå så blir det nog 1500 :- istället
Kan ju vara bra med ett vattenblock till orkanen om man nu vill ha en sådan i datorn

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Räkna med moms och tull på grejorna, dvs multiplicera priset med ca 1.31. Glöm sedan inte frakten på 400-500kr beroende på antal komponenter.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Redundant:

Jag personligen skulle välja ett block utefter prestandan, utseendet har i mina ögon inget med saken å göra. även om det bara är 1-2 graders skillnad mellan de olika blocken så är fortfarande 1-2 grader en skillnad.
Får även passa på att be om ursäkt för att jag påstått att du drog alla över en kant, hade andra kommentarer i huvudet när jag svarade så jag måste ha blandat ihop det med vem som sa vad. Inget illa menat såklart.

Det är ju upp till var och en, såklart! Jag vill vara nöjd med min dator trots att kanske bara jag ser den, då är ett Koolance-block helt uteslutet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld