Permalänk
Medlem

Gör chassifläktar stor skillnad?

Som rubriken. Tycker att mina temps är för höga för min processor i 3,6GHz med 1,33V
Idlar 36 grader

Blir det stor(läs märkbar) skillnad i processor temp om jag smäller på med 4st i chassit? En i sidan, en fram, en i top och en bak.

Såna här hade jag tänkt mig http://www.webhallen.com/hardvara/87245-scythe_slip_stream_ch...

Kör med original fläktarna samt att jag har kopplat ut den i sidan för den lät för mycket. Alltså en fram och en bak nu.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

36c idle är inte illa.. dock värre vid load. skaffa en ny processor kylare, tror inte bara chassi fläktar hjälper så mycket.

Min i5:a @ 3,36ghz ligger på 32 i idle med corsair H50.. dock max 55-60 i full load.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SyndroMm:

36c idle är inte illa.. dock värre vid load. skaffa en ny processor kylare, tror inte bara chassi fläktar hjälper så mycket.

Min i5:a @ 3,36ghz ligger på 32 i idle med corsair H50.. dock max 55-60 i full load.

Haha, köpte den här kylaren nyss! Men jag kör på två såna fläktar PnP då. Borde bli lite bättre

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk

Hur varm blir den i load?
Byte av CPU-kylare ger nog inte så extremt mycket då 212+ är rätt bra, men nog får du säkert ner tempen lite om du köper en för ~600kr.
Sen hör i alla fall inte jag 1200rpm-fläktar så jag rekommenderar sådana då de flyttar mer luft.

Permalänk
Medlem

har du hyffsad processor fläkt, och hyffsat luftflöde är det inga problem.. dock är 36c i idle inte dåligt, det mer intressanta är load temp och chassi temp (luftflöde i chassit).