Permalänk
Medlem

Hjälp mig hitta moderkort! :D

Tjenare sweclockers!

Nu är det så att jag har en bärbar dator som fått vatten på sig och moderkortet har total dött som en följd utav detta.

I riktigt SC anda så plockade jag isär datorn och försökte rädda allt som gick att räddas, det visade sig att enbart moderkortet såg ut att ha tagit stryk (och kanske tangentbordet då).

Så min fråga är, var kan jag få tag i ett nytt? har suttit och googlat som en tok men inte hittat något.

Datorn var en: emachine E732G - 374G50Mnkk
Moderkortet är ett: ML 94v-0 E251244 (om jag har kollat rätt)

har ni tips eller kontakter, awesome, help me!

ps, går det inte att hitta ett nytt kort så kanske ni kan tipsa om ett liknande? i värsta fall kan man ju bygga en allt-i-ett skärmdator!

ps2, ber om ursäkt för skamlös dubbelostning, men tror inte det är så många som patrullerar laptop avdelningen

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

det är nästan omöjligt att hitta moderkort till bärbara datorer. Du skulle ju alltid kunna lämna in den på reparation men det är ju ganska dyrt så jag skulle rekomendera att du byggde en allt-i-ett dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

det är nästan omöjligt att hitta moderkort till bärbara datorer. Du skulle ju alltid kunna lämna in den på reparation men det är ju ganska dyrt så jag skulle rekomendera att du byggde en allt-i-ett dator

mjo jag tror nästan det blir så, problemet blir ju skärmen som jag inte vet om de passar i något annat :/ (med kontakten då)

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10