Xtreamer HTPC med Nvidia Ion 2

Permalänk
Melding Plague

Xtreamer HTPC med Nvidia Ion 2

Tillverkaren Xtreamer presenterar en kompakt dator med Intel Atom och Nvidia Ion 2 under huven.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Damn vad najs. Har ett "vanligt" Xtreamer som sitter i vardagsrummet och den spelar upp bokstavligen allt man slänger på den, det här kan bli något gött.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det blir för operativsystem?

Permalänk
Medlem

Hur menar ni här?

plats för en 2,5" eller 2,5" hårddisk???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Hur menar ni här?

plats för en 2,5" eller 2,5" hårddisk???

Förmodligen "För en "3.5" eller "2.5" tums hårddisk annars 5.25 / 3.5

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Någon som vet vad det blir för operativsystem?

Jag skulle tippa på att den levereras med någon form av Linux dist, färdigconfad för enheten ifråga.
Enligt hemsidan så stöder den bland annat windows och linux, så det bådar gott.

Skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan här, med XBMC på!

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Nananna fusion...

Permalänk
Medlem

Huvva det var tur att man inte beställde den xtreamer pro´n:) Denna är nog vassare! 2.5-3 tusen säkert!

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Medlem

Hade varit mer intressant med fusion under skalet. Men amd har lite svårt att leverera tillräckligt med kretsar nu, så det är ju förståeligt.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Intressant... Men man kan bygga en egen mini itx med fusion och ssd för runt 3000kr.

Permalänk
Skrivet av OWNEG:

Huvva det var tur att man inte beställde den xtreamer pro´n:) Denna är nog vassare! 2.5-3 tusen säkert!

Tror nog den blir dyrare

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ljudnivån kommer inte bli trevlig, 24 dB från tillverkare betyder högt tjutande ljud från en 40 mm fläkt eller två med tanke på storleken. Förstår inte varför de inte kan använda heatpipes och flänsar på så strömsnåla processorer.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

När det gäller OS som kommer den funka med det mesta där ute, Win7, diverse linux distar, xbmc.
Priset hamnar på €200 som Ture72 sa.
Men den kommer INTE stöda 3.5" diskar, endast 2.5". Så jävla stor är den inte

Skrivet av Typhonos:

Ljudnivån kommer inte bli trevlig, 24 dB från tillverkare betyder högt tjutande ljud från en 40 mm fläkt eller två med tanke på storleken. Förstår inte varför de inte kan använda heatpipes och flänsar på så strömsnåla processorer.

Jag kör på en Xtreamer Pro, nu hittar jag inte i specen hur mycket den ska låta, men den är också på 40mm, och det stör iaf inte mig det minsta.
Xtreamer sidewinder har ju kylflänsar på sidan av sig för att kunna fungera helt utan fläktar. Då ultra också har flänsar på chassit så tror jag nog att de har gjort någon tjusig lösning så att cpu drar nytta av även den kylningen.

Ne, jag kommer byta ut min Pro mot denna, in en med en SSD samt xbmc så kommer livet vara mycket roligare igen.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Avstängd

Den kommer kosta €200 från deras webshop.
Vilket är ett bra pris för en kraftfull htpc.

Jag har xtreamere sidewinder nu fläktlös.
Jättebra till att youtuba titta på filmer svt play o skit
Läser 'även från rar med tilläggsprogram.
Även torrentprogram finns o funktionen nas.
I basicmodellen för €99.

Men denna skulle man haft.
Dags o ge bort den gamla

Visa signatur

Harry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Någon som vet vad det blir för operativsystem?

Valfritt.

XBMC/WIN7/Linux.

http://www.xtreamer.net/Ultra/

Full info finns här

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem

Trevligt. Kan nog bli en sådan här till dottern och xbmc med linux

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

förstår inte poängen med alla dessa modeller???
Jag har den första xtreamern och den spelar bokstavligen upp alla format, varför ska man byta upp sig?
Varför bättre hårdvara, när den redan kan göra precis allt det den ska göra? sure om dem kan sänka priset, men annars?
Den jag har nu är även fläktlös = ljudlös lixom..

Permalänk
Avstängd

http://www.xtreamer.net/Prodigy/

Xtreamers nästa produkt

119€

Visa signatur

Harry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjBeowolf:

förstår inte poängen med alla dessa modeller???
Jag har den första xtreamern och den spelar bokstavligen upp alla format, varför ska man byta upp sig?
Varför bättre hårdvara, när den redan kan göra precis allt det den ska göra? sure om dem kan sänka priset, men annars?
Den jag har nu är även fläktlös = ljudlös lixom..

De är ju ingen poäng för dig men för nya kunder. Hallå
Uteveckling o framsteg kallas de för

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem

Finns att förhandsboka nu för €249 + frakt och den släpps troligen 3 Maj. Ungefär 2550 kr som kursen ligger nu alltså. Då får man med wi-fi antenn och 16gb usb istället för 8gb.