Möjlighet att synka chassis PWM fläkt med CPU PWM fläkt?

Permalänk
Medlem

Möjlighet att synka chassis PWM fläkt med CPU PWM fläkt?

Som topic lyder undrar jag om det är möjligt att synca dessa två beroende på temperatur. Sitter på ett 1155 med scythe mugen rev 2 med 2 fläktar varav den ena är ansluten till ett chassis uttag på moderkortet. Bägge är PWM.

Behöver jag en hub kontroller eller kan detta lösas på något sätt. Har kikat runt via AI suite mm och trixat lite så att den iallafall går efter moderkorttemperaturen via manuella kurvor vars temps jag kan utantil så det är inte alltför illa nu men det hade inte skadat ifall bägge fläktarna var exakt synkade. Nu är de inte långt ifrån men men perfektion hade inte skadat.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Om mjukvaran inte vill så är det väl bara att fixa en splitter likt denna.

Permalänk
Medlem

Ah

Skrivet av Babianen:

Om mjukvaran inte vill så är det väl bara att fixa en splitter likt denna.

Tackar, blir till att leta rätt på en i Sverige.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Perfekt, tackar.

Permalänk
Medlem

Trasig dremlar

Inte skoj när dremeln brakar ihop totalt när det enda man har kvar är att kirra en sidofläkt, i enkelt tunt aliminium dessutom. Ack, känns inte lönt för tillfället att spendera 800:- för en någorlunda dremel. Illa att det i praktiken inte går att få tag på mitt chassits sidopanel med fläkt här i Sverige, i staterna går en panel som passar min lian li med sidofläkt för 19$.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gossen83:

Inte skoj när dremeln brakar ihop totalt när det enda man har kvar är att kirra en sidofläkt, i enkelt tunt aliminium dessutom. Ack, känns inte lönt för tillfället att spendera 800:- för en någorlunda dremel. Illa att det i praktiken inte går att få tag på mitt chassits sidopanel med fläkt här i Sverige, i staterna går en panel som passar min lian li med sidofläkt för 19$.

Finns COTECH dremel på classe för 329kr, den är asbra

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Finns COTECH dremel på classe för 329kr, den är asbra

Jasså? Så du känner att den fungerar tillfredsställande då? Min hade 10k varv/minen skör och jäklig var den. Får ta mig en titt på den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gossen83:

Jasså? Så du känner att den fungerar tillfredsställande då? Min hade 10k varv/minen skör och jäklig var den. Får ta mig en titt på den

Skickades från m.sweclockers.com

Ja den har fungerat väldigt bra tycker jag Mycket nöjd