Permalänk

vattenkylning eller fläkt?

Hej,

undrar vad jag ska ha för kylning till processorn (ska överklockas) och behöver då tips på bra vatten/fläkt-kylningar.

Tack i förhand

//bordsvatten.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Corsair H50, fungerar riktigt bra.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Du kan använda Noctua d14 väldigt bra som ger bra resultat

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk

De som är nämnda är la de bästa
Nocuta NH-D14 eller H70 skulle jag köpa. Har själv H70 och kör en i7 930@4.0Ghz med stabila temepraturer

PS. bumping uppskattas inte här

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Som nämnts, H70 eller NH-D14. H70'n har fördelen att du inte belastar moderkortet med den absurda vikten av NH's samt så är den lite mindre.

När det gäller kylförmåga mellan dom så beror det på hur pass bra luftflöde du har i chassit.

Permalänk
Medlem

Kör NH-D14 och den ger mycket fint resultat på mitt system.
Se signatur för specs.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus Maximus IV Extreme | Intel Core i7 2600K 3,4GHz @ 4,6GHz | Corsair H100 | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Corsair 4x4GB 1600MHz XMS3 | MIS GeForce GTX 680 | Samsung SSD 840 512GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Seagate 2TB SATA-II 5900 RPM | LG 22" TFT & BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz | Win 7 x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Som nämnts, H70 eller NH-D14. H70'n har fördelen att du inte belastar moderkortet med den absurda vikten av NH's samt så är den lite mindre.

När det gäller kylförmåga mellan dom så beror det på hur pass bra luftflöde du har i chassit.

Moderkort är starkare än vad du tror och NH-D14 gör ingen skada what so ever.

Permalänk

Tack för alla svar!

Jag kommer nog köra på Noctua NH-D14!

sorry för bumpningen dock

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

se upp om du har vengeance-minnen! dh14 kommer ta i

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye