Permalänk

Danmark i sommar ;)

Hejsan alla!
Jag och mamma och min moster och brorsan, (halv familj) ska åka till Danmark i sommar, eftersom min moster bor i Halmstad, så är det nära och bra att åka över till Danmark. Jo, det jag undrar är att jag ska köpa massor utav vin, sprit, cider, öl såklart, men förra året så köpte jag massor och då fick alla dom andra bära mina påsar genom kontrollen. Men jag vill köpa mer denna gång. Vet ni något bra ställe där man kan stoppa ner så inte vakterna tar fast en och tar ifrån en allt? Vad tror ni om ryggsäckar eller handväska?
Tackar så jättemycket för alla svar jag får

Permalänk
Medlem

Så du vill inte åka fast i tullen, det är det?
Ta och låna några backar, packa hela bilen full och åk sen över till Sverige, GG.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Du vill alltså att vi hjälper dig med att göra nåt man inte får göra??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Alakai: Ja jag vill inte åka fast i tullen.
Tomas_88: Ja ungefär

Permalänk

Fast vi tar båt över till Danmark.

Permalänk
Medlem

1. Åk bil.
2. Försök inte komma förbi tullen genom att fråga efter råd på Swec. Tolka 8an hur du vill men räkan med lås.
3. Du får ta in ansenliga mängder jesusvatten genom tullen utan att åka fast som smugglare. men du vill alltså undslippa alkoskatt helt och hållet, vilket är skumma affärer. Läs http://www.tullverket.se/innehallao/a/alkoholfranettannateula... och fundera på var dina alkopengar egentligen går till, och om det är värt det.
4. Du kan ta egen båt och köra som en riktig sjöman, då slipper du tull.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Men får ta in mer sprit än vad man får egentligen om du typ ska ha fest och bjuda alla där. Så kom på ett låtstas evenemang och köp sprit till det. Och som tidigare så tipsar jag om att åka bil, mycket smidigare.

Permalänk

Handlar det om att du inte är 20 år kanske?

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Ha, ja just det. Blir'e någon svagdricka också?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Du är inte rädd för att göra bort dig i alla fall

Har aldrig i hela mitt liv stött på nån "fjortis" som har sån alcohol urge som du

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Smekt-Burkmat^:

Handlar det om att du inte är 20 år kanske?

Skrivet av anton_mjor:

Du är inte rädd för att göra bort dig i alla fall

Har aldrig i hela mitt liv stött på nån "fjortis" som har sån alcohol urge som du

Hahaha måste instämma..

Betala skatt om du köper det och ska införa det till sverige.

Permalänk
Medlem

Grabbar, nu ska vi inte vara så skitnödiga!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av H3Nc3:

Grabbar, nu ska vi inte vara så skitnödiga!

Skitnödig?
Han är mindreårig och det enda han tänker på är att dricka, bli full och mest av allt, problematiken därinnan

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Grabbar, nu ska vi inte vara så skitnödiga!

Ja inte blir man pissnödig när man har sitt på det torra ivf

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Vintervitts trådar är en ljuspunkt i vardagen. Sällan har jag sett en sådan entusiasm och iver över att få dricka något med ens en gnutta alkohol i
Om jag ska besvara din fråga så tvivlar jag starkt på att tullen skulle kolla i din ryggsäck. Kör på

Permalänk

I am twelve and what is this??

Seriöst? tråden har ju mindre diskussionsvärde än värdetransporttråden häromdagen och den var ju lite rolig iaf.
suck.. finns de ens någon kontroll på gränserna till EU länder idag ??

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Nu är jag enormt trött på dina trådar om att få tag i alkohol och allt annat som du vill försöka göra innan du uppnått rätt ålder.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||