CPU-kylare som passar mitt moderkort (MSI P67A-GD55 REV B3)

Permalänk
Medlem

CPU-kylare som passar mitt moderkort (MSI P67A-GD55 REV B3)

Byggde ihop en dator för ett tag sedan och det har fungerat bra, men nu orkar jag fan inte med ljudet av stock kylaren till min processor. Så nu har jag tänkt mig att köpa en ny processor-kylare.

Har ett MSI P67A-GD55 REV B3 moderkort och jag har märkt att minnena sitter väldigt nära cpu:n. Någon som har ett förslag på en bra kylare som passar, är tyst och kyler bra?

Har inte så jättemycket pengar, så helst under 1k i alla fall.
(skulle vara gött om den kunde köpas på inet med )

Permalänk

Kylaren Cooler Master 212 plus är en riktigt riktigt bra kylare. Dessutom billig den kyler riktigt bra, men om den passar vet jag tyvärr inte. Man kan du inte mäta hur höga dina minnen är så kanske det blir lättare o svara

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

H70/H50 skulle jag utan tvekan säga. Riktigt bra kylprestanda och det är 0% problem med dina minnen! ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

H70/H50 skulle jag utan tvekan säga. Riktigt bra kylprestanda och det är 0% problem med dina minnen! ^^

Hur mycket låter dom då? Det är det som är det viktigaste just nu känns det som. orkar inte med det här ljudet som jag har nu alltså

Permalänk

Om du ställer in fläkten på H50 till en låg rpm hastighet så låter den inte fläkten speciellt mycket.

En kompis till mig har H50:n och han klagar på att han får störande ljud ifrån pumpen ibland. Vet inte vad det beror på Har aldrig varit hemma hos honom o lyssnat men han tycker det är väldigt irriterande :S

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Cooler master 212 är riktigt prisvärd, fick hem min idag och den för inte mycket oväsen alls, och om du vill ha den ännu tystare så kan du köpa någon Gentle Typhoon fläkt och sätta på istället för orginal

Mvh

Permalänk

H50/H50 låter inte så värst, det är fläktarna bara men de är lätta att byta ut. :3

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får hem min Scythe Mugen 2 (som är en stor kylare) om några timmar nu, har samma moderkort som dig.

Kan komma tillbaka när allt är installerat å berätta hur mycket plats den tog upp/blockerade.

Permalänk

Se sign, kylaren "hänger" över dom 2 innersta minnena men det va inte några problem att få plats.

Ett par vengence skulle dock inte få plats

Visa signatur

Main: FD ARC, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Samsung SpinPoint T166 500GB, MSI P67A-GD55, Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART, Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4,3 GHz, ZOTAC GTX 470 1280Mb * 2 SLI, Corsair AX 850W 80+ GOLD, Asus Essence STX + Sennheiser PC360, Allt vattenkylt
Cdon: SWEC1112 Inet: INET

Permalänk
Medlem

Japp samma här. Har installerat och använt min Scythe Mugen 2 hela dagen nu och är väldigt nöjd med resultaten Den blockerade inte minnena på något sett men om du kör på minnen med stora kylflänsar så som Vengeance så skulle det inte gått (såvida du inte sätter fläkten på en annan sida vilket är möjligt).

Permalänk
Medlem

H50/H70 m.fl har levnadstid på 3år
Sen kyler en H50 bara snäppet bättre än 212.
Är köpet från Inet så kan jag tipsa om vad du inte ska ta.
1: Antec - budget, lever om, kyler dåligt
2: Arctic Cooling - Skrot rakt av
3: Cooler Master - förutom 212 som kompetent budget kylare
4: Corsair - mera skrot
5: Scythe - mycke skrot, välj å kolla noga så du får verkligen vad du vill ha, högljudda fläktar
6: Thermalright - känns bara så budget, även silver arrow då dem pressar ner värme med högvarviga fläktar
7: Zalman - dock ej 9900 serien

Vad finns kvar?
1: Noctua - NH-D14 säkert kort, lillebror NH-U12P, dock EJ NH-Cxx
2: Be quiet! - väldigt knapphändiga recensioner på nätet, men ser onekligt gediget å maffigt ut. Närmaste recension jag hittat (som inte är tillförlitlig) är att BQ Dark Rock Pro C1 är 1,8c varmare än NH-D14 på en 980 i 4,4Ghz.
3: Scythe - Scythe Mugen 2 rev B (2fläktar hög oc) / Scythe Ninja 3 (2 fläktar medioker oc)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.