Permalänk

Vattenkylning

Helt ny på detta ämne, men man måste ju lära sig någon gång.

Jag hade tänkt mig att bygga en "uber" dator och vill ha en riktigt najs kylning till det.
av mitt läsande så har ja förstått att tempen i en dator är extremt viktig och att vattenkyllning är pricken över I:et när det gäller kylning?

Har även frågat mig fram vilket chassi som är bäst till denna form av kylning och det verkar som corsair 800D toppar listan eller är det helt fel?

Någon som kan ge mig förlslag på top kylning på vad man ska köpa för att kyla en hel dator.
sett på filmer på youtube och det verkar som vattenkylning + fläktar är det folk kör mest? är d för att blåsa ut luften eller?

Hmmm dela gärna med er av tankar och åsikter.

MVH Levi

Permalänk
Medlem

Beror på vilka delar du vill kyla.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av jakkes:

Beror på vilka delar du vill kyla.

allt som behöver kylas i en dator ^^

Permalänk

Enklast är väl att mejla Artur på coolingstuff.se å säga vilka komponenter du har samt att du vill vatten kyla allt som behöver kylas så hjälper han nog mer än gärna till...

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Skrivet av crazymike:

Enklast är väl att mejla Artur på coolingstuff.se å säga vilka komponenter du har samt att du vill vatten kyla allt som behöver kylas så hjälper han nog mer än gärna till...

Låter som en bra ide, antar han kan sinna saker ?

Permalänk
Medlem

Det viktigaste generellt sett är att ha stora radiatorer om du vill kyla både CPU och GPU, minimum är en 360-radiator men det skadar aldrig att ha fler eller större så länge det får plats.

Jag kan rekommendera att du försöker sätta ihop en kundvagn eller två med vad du själv tror att du behöver. Du får en bättre öveblick samt att du sedan kan fråga oss på Sweclockers om det ser ut att fungera.

Jag skulle själv rekommendera Aquatuning.se.