Tredje filmklippet från Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Nu har jag bokat spelet iallafall

Permalänk
Skrivet av KKay:

Det är riktig gameplay, men jag vet inte om dom som säger att det är scriptat tänkte på något annat..

de var väl tvugna att hitta något mer att klaga på...

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Svårt att beskriva intryck här.
Jag får ingen sån där "Wow, det där måste jag bara spela" känsla när jag kollar.
Visst, det ser mer realistiskt ut än tidigare shooters, men jag börjar nog ärligt talat bli lite trött på den alltför lilla variationen i själva spelandet.
Att peppra genom ett kikarsikte har jag sett och gjort i femtioelva spel tidigare, även om det ser bättre och bättre ut hela tiden.

Vore roligt om vi kunde få lite spel där man kan göra saker man inte kunnat tidigare, som öppnar upp lite för kreativitet och fantasi.
Att bara aima, skjuta och eventuellt ta skydd blir lite enformigt i längden.

Men denna kritik är väl inte direkt enbart för BF3, utan gäller i stort sett hela first person shooter genren.

Den riktiga variationen kommer ju i den delen som Alltid har varit BFs styrka, nämligen multiplayer-delen Kreativiteten och fantasin kommer när du har 3 tanks, 2 heli, 1 jet och 4-5 små humvees för att överta en karta stor som San Marino
Även om BF:BC2 inte precis är det perfekta spelet, så har jag aldrig sett ett spel där ett enda uppdrag kan göras på så många olika sätt. Att faktiskt se en helikopter sprängas i luften ovanför dig och trilla ner framför dig.....priceless. Att se en SUV köra mot dig i full fart, med tanken att köra över dig, och sedan se SUVen flyga upp i luften och volta över dig tack vare din AT-mina framför dig.....wow och sånt kommer man antagligen kunna se i BF3 också. Så enformigheten kommer nog vara minimal i MP-delen.

För SP är det nog kört dock. den största nyheten är väl det interaktiva melee-systemet. förutom det är det samma vanliga skjut-spring rakt fram-skjut.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

SP ska helt enkelt bara vara en slags tutorial så att man blir infasad i spelet med kontroller till alla fordon och sådär, så man är beredd att hoppa direkt in i MP och få superorgasmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Den riktiga variationen kommer ju i den delen som Alltid har varit BFs styrka, nämligen multiplayer-delen Kreativiteten och fantasin kommer när du har 3 tanks, 2 heli, 1 jet och 4-5 små humvees för att överta en karta stor som San Marino
Även om BF:BC2 inte precis är det perfekta spelet, så har jag aldrig sett ett spel där ett enda uppdrag kan göras på så många olika sätt. Att faktiskt se en helikopter sprängas i luften ovanför dig och trilla ner framför dig.....priceless. Att se en SUV köra mot dig i full fart, med tanken att köra över dig, och sedan se SUVen flyga upp i luften och volta över dig tack vare din AT-mina framför dig.....wow och sånt kommer man antagligen kunna se i BF3 också. Så enformigheten kommer nog vara minimal i MP-delen.

För SP är det nog kört dock. den största nyheten är väl det interaktiva melee-systemet. förutom det är det samma vanliga skjut-spring rakt fram-skjut.

Vilket spel pratar du om? För i det BC2 jag har sett har alla 250 ping, ingen använder bilarna och du ser faktiskt inget av det du pratar om för någon har sniprat (ja, sniprat) ihjäl dig med en shotgun

BF2 däremot, där är jag helt med dig. Därför jag var så sjukt besviken på BC2 men hoppas att det här spelet tar sig tillbaka dit.

Förhoppningsvis kommer det bara finnas Automatkarbin, Pistol, Krypskyttegevär, Raketgevär. Istället för 20 AK-s som är lika värdelösa, 10 kassa snipers och 1 helt OP som tar 40 timmar att låsa upp

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Kan någon förklara till mig HUR GRAFIKEN imponerar så himla mycket?
jag ser fan ingen skillnad faktiskt, däremot tycker jag om ljudet, och alla animationer man har sett dock vet man ju inte om allt detta är helt enkelt scriptat.

Hehe jämför med BF2 då Egentligen det enda man borde jämföra BF3 med.

Edit: Ser fel ut att skriva jämför då så många internet-retards skriver "gämför, gämnför, gemför, jämnför". Blivit mindfucked, tack!

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Vilket spel pratar du om? För i det BC2 jag har sett har alla 250 ping, ingen använder bilarna och du ser faktiskt inget av det du pratar om för någon har sniprat (ja, sniprat) ihjäl dig med en shotgun

BF2 däremot, där är jag helt med dig. Därför jag var så sjukt besviken på BC2 men hoppas att det här spelet tar sig tillbaka dit.

Förhoppningsvis kommer det bara finnas Automatkarbin, Pistol, Krypskyttegevär, Raketgevär. Istället för 20 AK-s som är lika värdelösa, 10 kassa snipers och 1 helt OP som tar 40 timmar att låsa upp

då är jag väldigt ledsen att informera dig om att du har missat, väldigt, VÄLDIGT, mycket. jag har inga problem att hitta ping < 100 (även om det är aldrig under 50 vilket egentligen borde vara standard) och jag rekommenderar isf att du testar t.ex. Atacama Desert rush (för flygande bilar), eller Heavy Metal Conquest (för fallande helikoptrar och tanks som sprängs framför näsan på dig), där kommer du få se på grejjer

att man sedan kan snipa folk med shotgun slugs är inget du behöver berätta för mig om, jag blir lika jävla irriterad varje gång

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

CoZalon

Jag gillar BF2 skarpt och även om BFBC2 kanske har en del konsollkänsla och inte är tänkt att framtvinga lika mycket samarbete som BF serien så tycker jag ändå att det är ett MYCKET bra spel. Sen får man välja de banorna och den spelstilen man själv gillar.

Mithras

Men det beror ju även på avstånd, vilka avstånd pratar vi om? Slug ut till 100m ska ju funka iaf, men inte om du pratar om 300m.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Ser ut som en konsollport och Call of Duty kopia och som alla vet så är ju Call of Duty så långt ifrån verklighetstrogen simulation man kan komma. Denna kommer vara minst 1000x mer orealistiskt än Bohemias ARMA 2.

Konsolport? Titta på videon igen så ser du att det står "Press W..." när han står framför den där grejen med sladdar i.

När han slåss så ser man ju på sidorna att man måste vara jävligt snabb med musklicken.

Ljuden är de mest realistiska jag någonsin hört i ett spel. Fantastiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Men varför ramlar plåtarna på sidan av bron ner av en enda kula? det ser ut som att de är fastsatta med tejp. Som vanligt ska allt flyga iväg och gå sönder i alla spel när man skjuter på det, lycka till att kapa ett träd med ett gevär exempelvis.

Har gjort det, med .22, 7cm björk fick ge sig för ca 100 skott

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Prophan:

Konsolport? Titta på videon igen så ser du att det står "Press W..." när han står framför den där grejen med sladdar i.

När han slåss så ser man ju på sidorna att man måste vara jävligt snabb med musklicken.

Ljuden är de mest realistiska jag någonsin hört i ett spel. Fantastiskt!

Gå o kolla in ARMA 2! Kommer alltid vara mer realistiskt än vad BF någonsin kommer bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Gå o kolla in ARMA 2! Kommer alltid vara mer realistiskt än vad BF någonsin kommer bli.

Är det lille fanboyen som inte har något bättre för sig en fredagsväll än att klaga på en grymt vacker trailer?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xyllian:

Är det lille fanboyen som inte har något bättre för sig en fredagsväll än att klaga på en grymt vacker trailer?

Jag tycker spelet verkar jävligt lovande men kom inte o säg att ARMA 2 är mindre realistiskt än BF för det är snarare tvärtom.

Ingen fanboy för övrigt.

Permalänk
Skrivet av Mithras:

då är jag väldigt ledsen att informera dig om att du har missat, väldigt, VÄLDIGT, mycket. jag har inga problem att hitta ping < 100 (även om det är aldrig under 50 vilket egentligen borde vara standard) och jag rekommenderar isf att du testar t.ex. Atacama Desert rush (för flygande bilar), eller Heavy Metal Conquest (för fallande helikoptrar och tanks som sprängs framför näsan på dig), där kommer du få se på grejjer

att man sedan kan snipa folk med shotgun slugs är inget du behöver berätta för mig om, jag blir lika jävla irriterad varje gång

Det du ser ingame är latency, och det du ser i browsern är ping
De flesta danska/norksa/tyska servrar ligger runt 50 och de svenska runt 30 i browsern, iaf för mig och jag har sjuuukt kass uppkoppling

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av snejbelsax:

Det du ser ingame är latency, och det du ser i browsern är ping
De flesta danska/norksa/tyska servrar ligger runt 50 och de svenska runt 30 i browsern, iaf för mig och jag har sjuuukt kass uppkoppling

förlåt för att jag inte har förtydligat mig då, jag har inga problem att hitta servrar där ping+latency < 100, fast aldrig under 50. Happy?
jag trodde det var underförstått att man inte talar om "endast" ping i browsern, utan talar latency "egentligen", då endast ping inte är så intressant och i "laymans terms" (vardagligt språk) så säger man ping när man talar latency. Ungefär som när folk skriver "data" istället för dator, eller när folk tror att 1Gb=1000mb istället för 1024. eller när folk skriver att de har 10 MB/s uppkoppling när det egentligen är 10Mb/s. eller när......well, you get my point

Det väsentliga stämmer fortfarande dock, att aldrig kunna spela under 100 "ping"(=latency), som Cozalon skrev, är väldigt tråkigt och det är väl snarare så att han tyvärr hittar fel servrar, alt. har dålig uppkoppling. Det finns vissa latency-compensation-problem i BC2 som gör det väldigt tråkigt att spela, när man har runt 70, då kan jag inte tänka mig att behöva spela med 150-200.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt! Är väl mer av en cod-kille, men har tänkt värma upp med bf2 nu innan releasen av trean, men grafiken verkar ruggigt fet! ;D

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"

Permalänk
Skrivet av dj christian:

Gå o kolla in ARMA 2! Kommer alltid vara mer realistiskt än vad BF någonsin kommer bli.

Sen att det är sjukt mycket fulare är ju en annan femma.