SweClockers besöker Dustin Expo 2011

Permalänk
Medlem

Och så var 3D-tv med glasögon föråldrat, utveckligen går framåt.
Trevligt med bevakning från evangemang, bra jobbat.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Acer Iconian verkade intressant, fusion i en surfplatta med dockningstation låter ju ganska lockande.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det fanns information om asus eeepc 1215b där? Det är väldigt tyst om den...

Permalänk
Skrivet av elektrofredrik:

Den där plattan med Slide-tangentbord såg intressant ut. Kan man hoppas på en Swec-recension på den i framtiden?

Hej! Maskinen som SweClockers fick smytitta på är en EeePad Slider - mer information om lanseringsplaner kommer under våren!

Skrivet av sam7:

Någon som vet om det fanns information om asus eeepc 1215b där? Det är väldigt tyst om den...

Hej! Vi har en 1215B på mässan - men "tyvärr" står den i AMDs monter

Mvh
ASUS Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Skrivet av ASUS.Sverige:

ASUS Sverige

Har ni eller Wacom en Eee Slate EP121 där också?

Permalänk

Haha, jag såg er utanför centralen efter att jag kommit med tåget, när ni gick förbi taxi-kön Däremot var jag lite yrvaken efter en trög tågresa så jag kunde inte sätta fingret på varför jag kände igen er xD

Sprang runt på mässan själv iaf och var lite besviken på att inte hitta varken Eee Slate EP 121 eller Dell Inspiron duo, men fick klämma på en Olympus XZ-1 iaf... bra sugen på en sån ;P

Permalänk
Skrivet av formerself:

Har ni eller Wacom en Eee Slate EP121 där också?

Skrivet av spikeBOLL:

Sprang runt på mässan själv iaf och var lite besviken på att inte hitta varken Eee Slate EP 121 eller Dell Inspiron duo, men fick klämma på en Olympus XZ-1 iaf... bra sugen på en sån ;P

Vi har tyvärr ingen EP121 på mässan - vi tittar på möjligheterna för en framtida nordisk lansering men i dagsläget kommer tyvärr EP121 inte att finnas på den svenska marknaden. Vi har däremot Eee Pad Transformer på mässan!

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad man behöver för att få komma in på mässan ?
Jag har anmält mig på anmälningssidan och fått ett svarsmail. Är det bara att uppge ordernumret som står där ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det? Tar man med sig bokningsnummret?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Just hemkommen från 2 timmar på plats.
Får väll säga att det kändes ganska litet. Inte mycket hårdvara i huvudtaget. Mest kringutrustning och en uppsjö av bärbara datorer. Hade förhoppningar om att hitta bra mässerbjudanden men det var ganska skralt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Just hemkommen från 2 timmar på plats.
Får väll säga att det kändes ganska litet. Inte mycket hårdvara i huvudtaget. Mest kringutrustning och en uppsjö av bärbara datorer. Hade förhoppningar om att hitta bra mässerbjudanden men det var ganska skralt.

Jo, det är väl ungefär min uppfattning också.
Väldigt många vanliga bärbara datorer och annat helt ointressant, iallfall om man är intresserad av att se några nyheter. I många stycken var det som att gå in på datoravdelningen till vilken Mediamarktbutik som helst.

Dock passade jag på att diskutera och testa Asus Eee transformer plattan, som jag eventuellt planerat att köpa. Var informativt att se den in action. Så lovande ut. Filmsuppspelning i 720p såg bra ut och den hanterar pdf filer på ett snabbt och smidigt sätt (det var främst den senare frågan jag var intresserad av).

Som sagt, så hade lite bra mässerbjudanden inte varit fel. Det fanns ett fåtal sådana, men på relativt ointressanta produkter.

Men jag klagar inte direkt, inträdet var gratis och det var trevligt att gå runt och kolla en stund.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

De där LG-datorerna hade en snarlik design till Apples datorer, tycker jag.

Det är bara bra!

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att mässan var lite av en besvikelse för en Sweclockersläsare. Det var väldigt konsumentinriktat och de enda komponenterna som jag hittade var i ASUS monter, några få moderkort och lite grafikkort (den största värstingen var ett GTX 570) och 320 SSDn från Intel.

Efter 20 min av att trängas med svettiga privatpersoner (btw, varför behövde man boka om man inte behövde visa upp någon bokningskod? detta hade kunnat filtrera bort människor som inte var intresserade nog för att boka) var jag påväg att bege mig hem, men så började Starcraft 2 matcherna. Det var det enda jag uppskattade, även om det var varmt som fan.