Permalänk
Medlem

Fel på mina minnen?

Hej.

Igår hände en mysko sak när jag satt och lirade. Mitt spel "rift" började lagga så in i helvete helt plötsligt, testade starta om spelet men hjälpte inte alls. Därefter starta jag om datorn och då kommer alternativet att köra WMD upp vid boot. Tänte inte jätte mycket mer på det och sket i att och starta upp datorn. Funkade bra resten av kvällen. Idag efter att ha suttit några timmar händer exakt samma sak så startar om datorn igen men denna gången kör jag WDM och den hittar inget fel. Är det någon som har haft något liknande problem eller har en aning om vad det kan vara? Min dator specc ligger där nere.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem

Överhettning brukar vara det vanliga problemet. Starta rift och ladda ner HWMonitor och kolla temperaturen.

Permalänk
Hedersmedlem

Rensat burken på damm? Överklockat något?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

1. Yes ska kolla detta vilken av alla mätningar är minnena i hwmonitor?

2. Yes det är inget damm i burken. Och minnena ligger på standard klockning.

Här har vi hur min HWmonitor ser ut efter ca 30 min spelande.

http://img862.imageshack.us/f/hwshit.jpg/

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W