Spara hundratals kronor genom att lura gilette!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Spara hundratals kronor genom att lura gilette!

Med tanke på att giletterakblad håller typ 10 rakningar tänkte jag tipsa om den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=gjSkgz3-2Ig

Nu kan du använda bladen i månader istället för 2-3 veckor.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du provat det? vet du om det verkligen fungerar?
Förövrigt tycker jag inte att man lurar gilette, man slipar ju bara bladet......

Permalänk

Detta tips borde vara olagligt och Gillette borde hädanefter kunna kräva en fast extra avgift vid varje sålt jeanspar, för att kompensera denna inkomstbortfall. Rent praktisk får man gå efter en schablonmässig avgift per meter jeanstyg. Och om man ska göra lagstiftningen framtidssäker, så är det bara formulera lagen som att jeanstyg som är särskilt ägnade för rakbladsknivslipning. (så får man med jeansjackor och kepsar på en gång)

Annars intressant tips, jag skulle genast testa om jag hade slöa rakknivar. (jag kör med rakmaskin)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Ska prova med mitt blad som jag bytade ut förra veckan, som jag använt i över ett år säkert
Har inte så mycket skäggväxt som tur är

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hade mitt Gilette Mach 3 blad i ett år.. Rakade mig i duschen, var absolut inga problem so... fuck you too!

Permalänk
Medlem

Man får ju bort all fett och hud rester som klistrar sig fast på bladet... sen retar man väl upp hela bladet.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Har själv en gammal gilette jag använder när jag väl rakar fjunet. Den blir bättre med tiden då den blir slöare och liksom den där skogshuggarkänslan kommer fram så man känner att man verkligen stubbar vid första draget och rycker loss i andra. Två drag, allt borta ner till underfettet. Det fungerar ännu bättre på pungen, då stråna annars är så svåra få bort.

EDIT: Annars kan man bara testa våtslippapper för metall och dra igenom lite lätt efter fåtal gånger. Det ger en fräsig finish på kulorna.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Har själv en gammal gilette jag använder när jag väl rakar fjunet. Den blir bättre med tiden då den blir slöare och liksom den där skogshuggarkänslan kommer fram så man känner att man verkligen stubbar vid första draget och rycker loss i andra. Två drag, allt borta ner till underfettet. Det fungerar ännu bättre på pungen, då stråna annars är så svåra få bort.

EDIT: Annars kan man bara testa våtslippapper för metall och dra igenom lite lätt efter fåtal gånger. Det ger en fräsig finish på kulorna.

Varför skulle man vilja riva bort allt??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Annars kan man bara testa våtslippapper för metall och dra igenom lite lätt efter fåtal gånger. Det ger en fräsig finish på kulorna.

Våtslipar du pungen???

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Detta tips borde vara olagligt och Gillette borde hädanefter kunna kräva en fast extra avgift vid varje sålt jeanspar, för att kompensera denna inkomstbortfall. Rent praktisk får man gå efter en schablonmässig avgift per meter jeanstyg. Och om man ska göra lagstiftningen framtidssäker, så är det bara formulera lagen som att jeanstyg som är särskilt ägnade för rakbladsknivslipning. (så får man med jeansjackor och kepsar på en gång)

Annars intressant tips, jag skulle genast testa om jag hade slöa rakknivar. (jag kör med rakmaskin)

Gillette borde rimligtvis stämma Youtube på hundra triljoner dollar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Våtslipar du pungen???

Mesigt, riktiga män använder vinkelslipen...

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Jag brukar göra detsamma fast mot underarmen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loki:

Mesigt, riktiga män använder vinkelslipen...

Pfff... vinkelslip är 'new age'-trams. Traditionell handhyvel är det enda rätta!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

En riktig man skall lukta blod, svett och öl och han ska vissa upp sina könshår med stolthet!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Det fungerar bra, testade precis. Nu väntar jag på att Procter&Gambles underhuggare motsv APB ska stämma mig på förlorad inkomst för icke-sålda rakblad

Permalänk
Medlem

eller så köper man bara en vettig dubbelbladshyvel (safety razor) var ett 10-pack blad som håller ett gäng längre går på 59:-...

Permalänk
Medlem

Kan helt klart vara värt det, dock skall jag införskaffa mig en rejäl rakkniv. Då alla dessa olika hyvlar tar hyffsat kasst och bladen blir slöa forta.

Gillette:s blad tex räcker ca 1-2 veckor för mig, men då rakar jag mig 2-4 gånger i veckan.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Jag upplever att ett rakblad är bäst efter 1-2 gånger från att man packat upp det. Första gången är det "för vasst" Det som sedan gör att det tar dåligt är att avståndet mellan bladen är så små och det är inte hål rätt igenom vilket gör att skäggstråna fastnar mellan bladen. Försöker banka ut dessa när bladet är torrt mot handfatskanten. När jag gjort detta några gånger så får jag byta då huden blir irriterad efter rakning. Ska lätt prova detta. Har eftersökt en metod att slipa bladen!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Detta tips borde vara olagligt och Gillette borde hädanefter kunna kräva en fast extra avgift vid varje sålt jeanspar, för att kompensera denna inkomstbortfall. Rent praktisk får man gå efter en schablonmässig avgift per meter jeanstyg. Och om man ska göra lagstiftningen framtidssäker, så är det bara formulera lagen som att jeanstyg som är särskilt ägnade för rakbladsknivslipning. (så får man med jeansjackor och kepsar på en gång)

Annars intressant tips, jag skulle genast testa om jag hade slöa rakknivar. (jag kör med rakmaskin)

Haha.

Skrivet av Ilja:

Gillette borde rimligtvis stämma Youtube på hundra triljoner dollar.

$75.000.000.000.000 kan täcka en del av skadorna, men är det tillräckligt?

Permalänk
Avstängd

Vågade mig på en rakkniv för några månader sedan efter en längre tids tvekande. Var faktiskt inte så j-a svårt som man kunde tro, men jovisst kräver det en hel del övning för att bli "perfekt"... dock inga skärsår ännu (ta i trä). Att man sedan "troligtvis" kommer att kunna ha den livet ut gör ju det hela fantastiskt.

Men jag rakar mig inte så ofta ska tilläggas... just nu får det bli lite vildvuxet igen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Skrivet av Kryll:

Våtslipar du pungen???

Fy fan vad jag skrattade när jag läste det.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Perfekt. Ska testa direkt. Bara slöa blad kvar och måste raka mig idag.

Resultat: Fungerade faktiskt ganska bra. Tack för tipset.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black