Permalänk
Medlem

Fel på nya ram-minnen?

Jag tänkte att jag skulle stoppa i mer RAM-minne, så jag köpte precis identiska som de jag redan har installerade, Corsair, 4 gig, 1333 MHz. Tryckte i dem, och allt funkade, i typ 10 minuter. Fick Blue-screen, datorn dog, kunde inte komma in i felsäkert läge...allt var bara hemskt.

Jag tog ur mina hårddiskar, räddade de filer jag ville ha och ominstallerade windows 7, med mina 8 gig RAM, och det mesta har gått bra...MEN. Jag har fått ytterligare ett par blue-screens, relaterade till memory managment, IRQL - not less or equal och ett par stycken till. Datorn känns allmänt "farlig", eftersom den kan dö ibland, för att nästa gång jag startar den fungera perfekt... Den kan även dumma sig när den ska starta.

Vad kan allt detta bero på? Innan mina nya RAM-minnen hade jag ALDRIG denna typ av problem (det är ett eget bygge), så det borde väl vara något faktiskt fel på de nya minnena?

Moderkortet tror jag inte att det är något fel på, och minnena stöds av tillverkaren, så det borde inte vara några kompabilitetsproblem.

Tacksam för alla synpunkter och konkreta tips som kan hjälpa mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket bygge är det, ja jag vet att det är dåligt att vi inte ser vad du har, men min kristallkula är på lagning

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Universal-lösning.. kör igång memtest86 och kolla minnena!

Permalänk
Medlem

Bump, vilket bygge jag har borde nu synas i min signatur.

Permalänk
Medlem

Testat ta ut minnena?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat att höja spänningen till dem? De skall tåla 1.65V. Det kan bli mer stabilt då.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)