Deltaco inleder samarbete med Cherry

Permalänk
Melding Plague

Deltaco inleder samarbete med Cherry

Distributören Deltaco tar upp tyska Cherry, en av världens äldsta tillverkare av tangentbord.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hoppas Dustin eller Inet tar in dessa tangentbord!

Permalänk
Medlem

Detta känns lite motsägelse fullt, jag hade fått för mig att Cherry gör bra saker och så slår dom sig i lag med Deltaco?

Visa signatur
Permalänk

April april...?

Känns ju lite som att Ace skulle börja sälja för Corsair.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Deltaco har seglat upp på premiumhimlen som en riktig raket, roligt att se!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Haha brytarna på mitt compaqtangentbord som kom med en dator för många år sen ser likadana ut som de där Windows 95

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

"Deltaco byter namn till Delburrito!"

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa ett mekaniskt tangentbord?

Vill inte ha ett typiskt "gamingmärke".

Var kan man köpa ett mekaniskt tangentbord?
Helst en svensk återförsäljare

Permalänk

Ser inget dåligt med det här, deltaco är stora så om dem börjar sälja bra saker så blir det lättare att få tag på så bara plus här

Permalänk
Medlem

Deltaco känns ju som ett riktigt budgetmärke. Visst, vissa kablage kan man köpa därifrån och så måste jag erkänna att jag har två externa kabinetter för ett par externa hårddiskar. Kabinetterna har väl inte världens bästa kvalité men de duger. Dock om de lyckas leverera kvalité till ett lågt pris så kanske det kan vara något att inhandla snart. Är i behov av en ny mus och tangentbordet hade inte skadat att byta heller

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pluppy:

Vill inte ha ett typiskt "gamingmärke".

Var kan man köpa ett mekaniskt tangentbord?
Helst en svensk återförsäljare

det här kan du ju kika på Filco Majestouch

dock så tror jag att man måste köpa in det via england, men det kanske ser annourlunda ut i dagsläget.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

April april...?

Känns ju lite som att Ace skulle börja sälja för Corsair.

Nope. Loggade just in hos Deltaco och hittade mycket riktigt en drös billiga Cherry-möss. Ser framemot tangentborden, Deltacos sådana brukar vara riktigt skräp men med riktiga brytare kanske man ska handla

Permalänk
Medlem

Jag gillar deltaco, budgetgrejer som för det mesta levererar fullt godkänd kvalitet är helt i min smak.
Jag har dock svårt att veta om detta är aprilskämt eller inte...

Permalänk

Är inte aprilskämt, dock ska man veta att cherry har väldigt många modeller som inte är mekansika utan vanliga robber dome.. så återstår att se hur många av modellerna som dem tar in verkligen är mekaniska.

Permalänk

Med tanke på dagens datum kanske detta missuppfattas som ett aprilskämt.
Detta är inget aprilskämt.
Vi har inlett ett samarbete med Cherry precis som det står i artikeln här på SweClockers.

Trevlig helg.

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltacoBabak:

Med tanke på dagens datum kanske detta missuppfattas som ett aprilskämt.
Detta är inget aprilskämt.
Vi har inlett ett samarbete med Cherry precis som det står i artikeln här på SweClockers.

Trevlig helg.

Mvh
Babak

Vågar man hoppas på lite mekaniska varianter på tangentbord?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Peking:

Deltaco känns ju som ett riktigt budgetmärke. Visst, vissa kablage kan man köpa därifrån och så måste jag erkänna att jag har två externa kabinetter för ett par externa hårddiskar. Kabinetterna har väl inte världens bästa kvalité men de duger. Dock om de lyckas leverera kvalité till ett lågt pris så kanske det kan vara något att inhandla snart. Är i behov av en ny mus och tangentbordet hade inte skadat att byta heller

De är ett riktigt budgetmärke men min erfarenhet är att mycket av grejerna är tillräckligt bra. Har köpt mängder av deras kablar via Dustin för de är ju nästan gratis.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen!

Nu finns det kanske en chans att få se cherry-brytare på ännu bredare front i Sverige.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Jag hade fått för mig att Deltaco även är importör av andra märken, typ som detta. Stämmer det?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Sötast

"slitstarka och användarvänliga kvalitetsprodukter" och "Deltaco" går inte riktigt ihop, det är lite av två skilda krafter. Lite som vitt och svart.... gud och djävulen.... Coca Cola och eldorado cola.... ramlösa och återvunnet vatten....

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Haha brytarna på mitt compaqtangentbord som kom med en dator för många år sen ser likadana ut som de där Windows 95

Compaq använde Mx brytare (bruna tror jag) på ett par tangentbord.
Mycket sköna att skriva på så släng inte bort det tangentbordet i onödan.
Jag fick tag på ett med någon skräp-dator som jag använde rätt så länge.

Köpte ett nytt skitsnyggt tangenbord som var mycket modernare....
Det tog två dagar innan det gamla dammiga Compaq-tangentbordet kom upp från källarförrådet.
Jag gjorde några taffliga försök att måla det svart så det såg inte så snyggt ut, men helt klart det bästa tangentbordet jag använt.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Arius:

Detta känns lite motsägelse fullt, jag hade fått för mig att Cherry gör bra saker och så slår dom sig i lag med Deltaco?

Deltacos sortiment är stort. Endast en del säljs under eget varumärke. Min erfarenhet är att Deltaco har gott rykte, inte bara för sitt breda sortiment men också snabba leveranser. Det finns en hel del i sortimentet som är svårt att få tag på hos andra leverantörer.

Produkter som går under Deltacos varumärke är ofta billigare än s k märkesprodukter. Å andra sidan tycker jag efter många års prövande att de flesta tillbehör håller lika bra kvalitet. Vissa produkter kan inte göra så mycket annat än att fungera eller inte, medan det finns annat mer tekniskt krävande där jag helt klart väljer beprövade märken.

Permalänk
Medlem

Hoppas de börjar tillverka MX Cherry tangentbord med röda brytare i svensk layout

Permalänk
Medlem

Deltaco är pissprodukter om jag måste gå på egna erfarenheter. Köpt 3 saker och samtliga har gått sönder för eller senare, men inte lätt när man är obotligt dumsnål som mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad det gäller Deltaco och kvalitet har jag bara bra erfarenheter. Har köpt mängder med kablar och hårddiskkabinetter från dem, hittills har jag inte varit missnöjd med något. Betalar hellre 10kr för en kabel direkt från Deltaco än att jag ger 200kr för exakt samma kabel på Siba eller nån annan hemelektronikskojare.

Det finns bra mycket mer än bara Deltacoprylar hos Deltaco, ta en titt deras hemsida så ser ni...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

varför mekaniska?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Blir det Cherry MX brytare då?

Inga lanseringsdatum än?...

Hur hänger det ihop det här med att de på sin webbplats listar både produkter med det egna varumärket och produkter från sina konkurrenter så som Microsoft och Logitech? Hjälper de konkurrenterna att sälja sina produkter?... hur hänger det ihop?... jag förstår inte... det låter motsägelsefullt.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ElectroGeeza:

Blir det Cherry MX brytare då?

Inga lanseringsdatum än?...

Hur hänger det ihop det här med att de på sin webbplats listar både produkter med det egna varumärket och produkter från sina konkurrenter så som Microsoft och Logitech? Hjälper de konkurrenterna att sälja sina produkter?... hur hänger det ihop?... jag förstår inte... det låter motsägelsefullt.

Olika kunder olika prisklasser.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ElectroGeeza:

Blir det Cherry MX brytare då?

Inga lanseringsdatum än?...

Hur hänger det ihop det här med att de på sin webbplats listar både produkter med det egna varumärket och produkter från sina konkurrenter så som Microsoft och Logitech? Hjälper de konkurrenterna att sälja sina produkter?... hur hänger det ihop?... jag förstår inte... det låter motsägelsefullt.

Deltaco är vad jag vet distributör för ett flertal märken i sverige.

Jämför med mjölkdisken på ICA, det finns en hel del ICA-produkter där, men det finns även Arla, Skånemejerier och en hel hög med andra märken.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Man får hoppas det blir några tangentbord med lite olika mekaniska switchar.