Permalänk

Får inte loss min processor.

som tråd namnet anger så undrar jag hur jag ska få lös min prosessor från AMD orginalkylare för 6 kärniga prossesorer? ska byta till noctuna NH-D14

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Jadu, den där kylpastan de har på från början sitter verkligen som gjutet.
Testa att, om du kan, fälla upp bygeln till processorn, lyfta ut hela skiten och sen vrida på proppen.

Hade själv samma problem med en Phenom X4, sen satt som fan efter bara 5 minuters användning. Men fick loss den genom att göra som jag skrev ovan.

Permalänk

min bara åkte ut ur bågen så den är lös från moderkortet

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

testa ha på lite kemisk bensin, brukar lösa upp skiten!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

jag gorde som du sa meninget hände men sen en stund senare bara lossnade den

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Prova med lite värme eller isopropylalkohol, kemisk ren bensin lämnar rester...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk

Jag tror att om du försöker skrika på den, helst capslock style kommer nog att lösa sig.
Eller försöker du med kontokort/flatskruvmejsel principen.

Permalänk
Medlem

Värm upp kylaren med syrran/morsans/flickväns hårtork, sen lossnar den direkt.

För övrigt håller jag med Farenheit på capsstyle..suck.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Jag brukar lösa sånt med en rejäl slagborr

Permalänk
Medlem

Som någon sade tidigare så är kylpastan nästan som lim. Det du ska göra innan du försöker ta av kylaren är att ha igång datorn ett tag (troligen också belasta den, vilket jag brukar göra innan), stänga av den och snabbt öppna upp burken för att ta av den. När pastan blir varm blir den mer lättflytande och inte som ett lim.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Som någon sade tidigare så är kylpastan nästan som lim. Det du ska göra innan du försöker ta av kylaren är att ha igång datorn ett tag (troligen också belasta den, vilket jag brukar göra innan), stänga av den och snabbt öppna upp burken för att ta av den. När pastan blir varm blir den mer lättflytande och inte som ett lim.

Precis, kör occt eller något en stund så den är varm och fin.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

Jag tror att om du försöker skrika på den, helst capslock style kommer nog att lösa sig.
Eller försöker du med kontokort/flatskruvmejsel principen.

Den var bra! Den tar vi!

-Anders och måns

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Prova T - Röd

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att Caps lock räknas som att skrika och är allmänt dålig netikett.
Detta är inte första gången vi får rätta dålig rubrik av dig. Nästa gång du inte tänker dig för så får du semester från forumet.
* Trådrubrik ändrad. *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.