Nexus släpper "klicklös" mus i större storlek

Permalänk
Melding Plague

Nexus släpper "klicklös" mus i större storlek

Trött på ett ständigt klickande framför datorn? Nexus löser problemet med en ny "klicklös" mus i större storlek än tidigare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bra idé men inget för mig. Skulle bli tokig om jag inte fick en hörbar respons när jag klickar, på samma sätt som jag vill höra när jag skriver på tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Och DPI:n är?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN! HAR VÄNTAT PÅ DETTA HELA MITT LIV!

Bästa som hänt mänskligheten sedan färdigskivat bröd!

Visa signatur

BOOOM

Permalänk
Medlem

Om jag inte har fel så lanserades en ljudlös mus för ett bra tag tillbaka? Så detta är inget nytt?

EDIT: jaha detta va bara en större model, förra va denna http://www.sweclockers.com/nyhet/12962-nexus-lanserar-klicklo...

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Bra idé men inget för mig. Skulle bli tokig om jag inte fick en hörbar respons när jag klickar, på samma sätt som jag vill höra när jag skriver på tangentbordet.

Jag håller med. Man får en hörbar bekräftelse på att man har klickat.
Tråkigt att de mekaniska t-borden är så dyra bara, annars hade jag skaffat
ett sådant också.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Vore något för tanterna på mitt jobb det här... Av någon anledning lyfter de pekfingret för att sedan dunka ner det på musknappen med full kraft.
Skitirriterande! Och ja, det är faktiskt bara kvinnor som är ca 40 år och uppåt som håller på så här på mitt jobb.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Hjälpsam

Jag har varit på jakt ett bra tag på en tyst mus, för familjefreden hemma. Intensivt spelande och rapido-klicky-deluxe är inte populärt när sambon studerar.

Till och med varit på en del tillverkare om kommande lineup för just tysta möss.

Ser en marknad för detta, dels för hemmafred och dels för öppna kontorsmiljöer där alla bakgrundsljud ökar sorlet.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobiasr:

Bästa som hänt mänskligheten sedan färdigskivat bröd!

Således en mus som man mycket väl kan klara sig utan...

Permalänk
Medlem

Nja, respons vill man ju ha.
Dock så hade jag väl kunnat klara mig utan gnisslandet från min Diamonback 3G.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig ha en tyst mus så länge det känns att man klickar. Framgår inte riktigt här om det känns något dock. :/

Permalänk
Medlem

Har faktiskt "lillebrorn" till denna mus och ärligt talat är den lite små kass, den måste ha det öppet till usb porten annars funkar inte det trådlösa, alltså jag t.ex ligger i sängen och försöker använda den funkar det inte om min madrass lutar upp lite och blockerar "synfältet" till min dator's front USB port.

Annars är det en bekväm mus så sätt men det är inget jag kan rekommendera om inte detta är åtgärdat, kan inte ens använda den till min bärbara dator som det var tänkt då den bara har USB portar på vänstra sidan och då får musen inte ngn signal när jag försöker använda den på höger sida av datorn.

Kan också vara ngt måndags ex men jag är inte helt säker.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Den ser ändå väldigt liten ut. Eller så greppar personen i videon musen väldigt konstigt. För det ser ut som fingrarna sticker utanför knapparna en bra bit. Inget man vill ha då.

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Kan tänka mig ha en tyst mus så länge det känns att man klickar. Framgår inte riktigt här om det känns något dock. :/

Jag håller med dig helt och hållet, får man ingen tactil feedback så känns det ju mest som att man kommer göra en massa misstagsklick eller inte veta om man klickat.

Men om man kollar på videon och jämför klickningarna på mössen så ser man att på den som hörs tar han i som man brukar göra, och fingret går upp direkt. Men på den "ljudlösa" musen går det sakta upp och ner. Han ser lite osäker ut när han trycker på den kan man säga. Hade han tryckt normalt så hade musen hörts ändå. Likadant som tangentbord med rubberdome, trycker man sakta hörs det inte att man trycker ner knappen, men trycker man normalt hör man när den bottnar. Så jag tvivlar starkt på att musen är ljudlös, eftersom det blir onormalt att trycka så långsamt hela tiden, dessutom ineffektivt. Det är i alla fall vad jag tror

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Nja, respons vill man ju ha.
Dock så hade jag väl kunnat klara mig utan gnisslandet från min Diamonback 3G.

Haft ett par Razer möss i mina dar. Och alla har fan blivit defekta inom 6 månader, antingen gnisslande, skitkassa knappar som "stannar nere" m.m.

Rekommenderar att du kollar på andra tillverkare, jag gillar för närvarande både ett par av Microsofts möss samt Steelseries (även om sistnämnda har tveksam kvalité efter ~1 år, fick byta ut min då.)

Permalänk
Medlem

Gnisslet är väldigt lätt at bli av med med hjälp av en skruvmejsel och en liten fil.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Haft ett par Razer möss i mina dar. Och alla har fan blivit defekta inom 6 månader, antingen gnisslande, skitkassa knappar som "stannar nere" m.m.

Rekommenderar att du kollar på andra tillverkare, jag gillar för närvarande både ett par av Microsofts möss samt Steelseries (även om sistnämnda har tveksam kvalité efter ~1 år, fick byta ut min då.)

Har kört min Logitech MX518 i 5 år och den går som en klocka fortfarande.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

HAHAHAAHA! April april!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av facedark:

Haft ett par Razer möss i mina dar. Och alla har fan blivit defekta inom 6 månader, antingen gnisslande, skitkassa knappar som "stannar nere" m.m.

Rekommenderar att du kollar på andra tillverkare, jag gillar för närvarande både ett par av Microsofts möss samt Steelseries (även om sistnämnda har tveksam kvalité efter ~1 år, fick byta ut min då.)

Hehe va? Har haft min ACE mus i 2år utan att den har ens har börjat gnissla eller nåt sånt haha ^^ ACE bättre än Razer?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd

tänkte väll att jag hade sätt detta förut..
(video las ut 29 :onde oktober 2010)

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Haft ett par Razer möss i mina dar. Och alla har fan blivit defekta inom 6 månader, antingen gnisslande, skitkassa knappar som "stannar nere" m.m.

Rekommenderar att du kollar på andra tillverkare, jag gillar för närvarande både ett par av Microsofts möss samt Steelseries (även om sistnämnda har tveksam kvalité efter ~1 år, fick byta ut min då.)

Har siktet inställt på en Naos 5000, väntar bara på att plånboken ska tillåta ett köp

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Balls Of Steel:

HAHAHAAHA! April april!

Det är den femte.... eller missade jag nånting?

Permalänk
Skrivet av theWeasel:

Det är den femte.... eller missade jag nånting?

Jag böjde tid å rum

Permalänk

Snart kommer klicklösa möss men med en liten högtalare inne så att man själv kan välja hur högt de ska klicka eller inte

*Jag har patent på idén*

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Är det bara jag som inte ser någon poäng med att ha klicklös mus ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd

Sladd på den så har jag intresse.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv

Men, orka. Jag köpte den första tysta musen av Nexus, bara för att lägga den i en låda 20 minuter efter testkörningen. Varför? Jo, för att det det var alldeles för mycket delays och allmänt dålig respons. Fimpa trådlöst, då snackar vi.

Dock skulle jag inte riktigt kalla musen tyst, då klickandet egentligen bara har ersatts av lågmälda 'dunsar'. Vem vet, kanske uppföljaren är bättre.

Permalänk
Medlem

Hatar trådlösa möss, kommer den med sladd också?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Vill som många andra ha ett klick som bekräftelse, så nej tack.

Skrivet av tobiasr:

Bästa som hänt mänskligheten sedan färdigskivat bröd!

Två lösningar på problem som inte finns alltså...

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Musikälskare

Mekaniskt T-bord och en mus som låter ska det va :3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?