Svensk Minecraft server

Permalänk
Medlem

Svensk Minecraft server

Om oss: Minecraftonline är en svensk Minecraft server där vi håller hög kvalité på våra spelare och en trevlig gemenskap i både forum och in-game. Om du vill ansöka om medlemskap för att spela med oss på servern så gör du det i forumet på Minecraftonline.se. Vi använder oss av Bukkit och uppdaterar alltid servern till den senaste versionen av Minecraft.

Hårdvara: Servern är igång och körs på en kraftfull maskin som är dedikerad enbart för servern, vi har en annan server till forumet. Servrarna är anslutna till internet via stadsnät, så både uppkoppling och hårdvara är av högsta kvalité.

Tack till: Multichip.se som sponsrar oss vilket gör det möjligt att driva servern och forumet.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt intresserad, skulle vara kul att lira med några seriösa svenskar, precise som du sa man vill inte ha några som spammar i chatten. Du kan räkna med mig. mitt minecraft namn är detsamma som mitt SweC namn. vart kan jag hålla till för att se om det blir något, den här tråden?

Finns det någonting jag kan hjälpa till med ställer jag gärna upp. jag kan göra lite basic webbdesign. och är lite bättre på att göra emblems signatures och sånt

min uppkoppling är:
men jag är inte säker på om jag kan ha en server hemma som kör vad kommer det innebära?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Låter trevligt, jag skickar ett meddelande till dig Olle360 så kan vi prata vidare utan att spamma sönder tråden om fler är intresserade.

Problemet hos mig är att jag har en dator som jag kan sätta upp som en server, det är en 4-kärnig i7 950 med 6GB ram och SSD vilket är tillräckligt för en hel del medlemmar, men jag har som sagt enbart bredband som är 8/1 vilket är problemet då jag precis kan använda 0.75 Mib/s vilket gör att det blir delay och jobbigt att spela om man är fler än 3-4 personer.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

Jag är absolut på! Jag är ett stort fan av Minecraft och jag älskar att bygga!
Mitt ingame namn är Gorbatjov.

Dock har jag inte någon värstingdator och inga kunskaper om hur man hostar en server.

Du kan räkna med mig också!

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med. Älskar minecraft!
Ingame namn är: Rosvaell

Kan dock inte hosta då jag har en 2/1 lina och en usel dator för minecraft..

Permalänk
Medlem

skulle vara riktigt nice!

skulle nog kunna hosta en server, kan lägga upp ett test av mitt bredband sen

mitt ingame namn är saltiiz

Permalänk
Medlem

jag är riktigt på den idén. Har tyvär ingen vidare lina för att hosta, men jag joinar gärna!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt att det är så många som är intresserade av att spela, men ännu har vi inte någon med en bra server/dator samt bra uppkoppling så vi kan ännu inte hosta servern. Men det är en del personer som kontaktat mig och har visst intresse utav att hosta servern och det är väldigt roligt. Desto fler som är intresserade av att spela, desto större chans är det att någon vill hosta en server. Jag kan även säga det att senare om servern blir större så finns tankar och funderingar runt att hyra hosting, eller köpa in en server som man ställer i en serverhall med riktigt bra uppkoppling, men för att det ska bli möjligt så behövs det donationer och det hoppas jag kommer komma med tiden, men vi får starta litet och blir större med tiden

Så, kort och gott skriv ditt in-game nick här i tråden om du är intresserad av att spela på servern, och kontakta mig om du har tillgång till en server/dator och en snabb uppkoppling och är sugen på att hosta servern.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

Ingame nick: Assor

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Sötast

Även jag är intresserad av en riktigt go server. Ingame nick är samma som här på swec.

Tyvärr precis som du sagt så verkar det mest finnas antingen idioter till spelare eller idioter till admins.

Jag kan stå till tjänst med webserver och Teamspeak/Ventrilo(8)/Mumble men har tyvärr ingen hårdvara som orkar dra spelservern i sig. (Dual core atom )

Permalänk

Låter roligt, kan tänka mig att ställa upp på en seriös server.
Mitt minecraft namn är... Barston
Hoppas möta fler roliga personer på denna server ifall det blir någon. Önskar även kunna hjälpa till med något... ifall man kan

Är även ett stort fan av serien The Yogscast, ifall inte någon inte vet vad det är, gå gärna in på youtube länken och titta på deras serie av minecraft. http://www.youtube.com/user/BlueXephos
En riktig rolig serie!

Permalänk
Medlem

Alla bra serverar brukar ha whitelist, därför du inte hittar några utan yngre folk. På min egen är det 18+ som gäller numera.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Har också letat efter en vuxen Minecraft server ett längre tag nu! Mitt ingame nick är: NaxoS

Tycker också som KlosterKatten att det ska vara 18+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Alla bra serverar brukar ha whitelist, därför du inte hittar några utan yngre folk. På min egen är det 18+ som gäller numera.

Jag har spelat på en hel del servrar med whitelist, men inte en enda som är svensk och då blir det aldrig samma trevliga server som om man har den är inriktad lite mer på enbart svenska spelare, och inte såna som inte kan skriva och läsa svenska, om man har spelare från olika länder, alla som spelar är över 18 och det är bra admis, det leder tyvärr inte till samma sammanhållning som om man har en server där det enbart är seriösa svenskar eller några andra som spelar.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

Jag kan gladeligen starta en sweclockers server separat med en åldersgräns osv. har gott om ram och bandbredd över.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Har själv en server för mig och mina kompisar, men det skulle vara intressant att lira med lite fler här ifrån sweclockers.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Jag kan gladeligen starta en sweclockers server separat med en åldersgräns osv. har gott om ram och bandbredd över.

Skulle ju vara perfekt, sen sätta upp några gränser för vilka som vara med på servern.
Finns det någon dragen linje för hur många som får joina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrangaia:

Skulle ju vara perfekt, sen sätta upp några gränser för vilka som vara med på servern.
Finns det någon dragen linje för hur många som får joina?

Beror väl på hur mycket RAM jag har över, bandbredd är inget problem, men kan tänka mig 25-30 pers samtidigt funkar. Hur många whitelist kan hålla vet jag inte, men bra över 100.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Beror väl på hur mycket RAM jag har över, bandbredd är inget problem, men kan tänka mig 25-30 pers samtidigt funkar. Hur många whitelist kan hålla vet jag inte, men bra över 100.

okej men det låter väll rimligt tycker jag i alla fall. Men jag är ju inte skapare utav servern så får väll höra vad Roserud tycker.

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Jag kan gladeligen starta en sweclockers server separat med en åldersgräns osv. har gott om ram och bandbredd över.

se till att gör det då, så vi kan spela lite

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Skrivet av Roserud:

Finns det något intresse av att en Minecraft server för alla på Sweclockers startar? Om inte så är jag väldigt sugen på att starta en helt svensk Minecraft server, det ska vara whitelist och allmänt hög kvalité på spelarna på servern.

Det ska vara en server där man vill spela och där man verkligen trivs bra, admins och spelare ska vara på samma nivå och det kommer inte att vara acceptabelt med administratörer som inte sköter sitt arbete, inte heller någon form av duping (duping = en OP/admin spawnar saker) kommer att förekomma på servern.

I nuläget har jag varit på de flesta svenska servrar och nästan alla har över 50% P12 som spammar chatten och gör det allmänt jobbigt. Självklart finns det trevliga personer som inte är så gamla, och dom är såklart då välkomna men det ska vara whitelist så en ansökan, eller bara lite kort om varför man ska bli insläppt räcker för att komma in.

Jag har redan en hemsida/forum, domän och allt annat som behövs för att kunna dra igång detta, men det behövs personer som är engagerade och som skulle vilja bidra med arbetskraft som in-game administratör och lite sånt så säg till mig privat eller här i tråden om du är intresserad. Säg även till om du bara är sugen på en ny svensk Minecraft server med hög standard att spela på.

Ang. hosting så har jag inte så snabbt bredband, men en dator som kommer köras som server tills dess att vi har fått in 10-20 spelare konstant och det finns planer på att hyra hosting om servern växer till sig. Om någon sitter på en okej uppströmslina så är även det av intresse för detta projekt, så kontakta mig då

jag är väldigt intreserad av det också.
en liten ide bara är att ha grundmaterial vid spawnpoints.

ingame är italobrother btw

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem

låter som du skulle passa in på

http://www.xtralarge.se/index.php

vi är rätt många som hittat dit via SweC och de flesta är runt 20+
men vi har yngre personer också men dom beter sig så.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

låter som du skulle passa in på

http://www.xtralarge.se/index.php

vi är rätt många som hittat dit via SweC och de flesta är runt 20+
men vi har yngre personer också men dom beter sig så.

Xtralarge är inte en server som passar för mig, spelade ett tag men började spela allt mer och mer oseriöst då det var för många som bara klampade in och förstörde för en, ingen whitelist eller något sådant. Var ett bra tag sedan jag spelade sist men det varkar inte ha ändrats så speciellt mycket, hade dock dålig erfarenhet av de flesta admins där när jag spelade med, sedan nickade nästan alla någonting med 98 eller 99, och dom som nickade så betedde sig då inte mycket bättre än vad nicket visade att dom skulle vara. För många spelare, dom satsar på kvantitet och inte kvalité, vilket denna server kommer att göra.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

skulle vilja vara med på servern, men mitt internet duger inte till mycket.

Nick:blizzment

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Nu känner jag att jag hittade rätt.

Även jag är sugen på och har smådrömt om precis en sån här typ av server. Jag är så trött på admins med storhetsvansinne som ska banna spelare för dittan och dattan. Jag är trött på konstruktioner i form utav penisar, hakkors och könsord. Jag är trött på på spelare som tror eller anser att bara för att PvP är aktiverat så kan de skada och döda vadhelst de önskar. Jag är trött på det omogna språket i chatten. Jag är trött på den låga kvalitén på Minecraft-servrar generellt.

Vad jag vill ha är en server där man sinsemellan nästan tävlar om vem som kan konstruera de mest imponerande byggnaderna - och där imponerade inte är synonymt med "så jävla stor som möjligt". Samtidigt som man har en skön inställning gentemot varandra. Resultatet blir grymt.

Jag tog mig tiden att sammanfatta (och lägga till lite som jag tror ni håller med mig om) för att få lite bättre översikt:

-Svensk
-18+
-Inget dupande eller annat fuskande.
-Admins som sköter sitt jobb
-Inga omogna byggnader, typ penisar eller könsord.
-Kvalitet slår kvantitet - gäller både spelare och byggnader.
-White-list som föregås av ansökan i form utav en kort presentation.
-Konventionell/originell - inte 1000+ plugins som gör all världens möjliga skit.
-Inga föremål, block eller områden är förbjudna - men med stor frihet kommer stort ansvar. (18+ av en anledning...)

Förutom Roserud själv så är dessa spelare de som hittils visat intresse:
*olle360
*Gorbatjov
*Rosvaell
*saltiiz
*Assor
*Allexz
*Barston
*NaxoS
*italobrother
*blizzment
*skumtomten (jag)

Det är 12 st redan. Det här projektet är något jag tycker vi ska försöka göra till verklighet.

Jag har för närvarande en server rullandes på en något äldre AMD-burk, långt ifrån världens bästa lina och under en tillfällig gratisdomän. Jag och 5-6 polare brukade spela på den men det var några veckor sen nu. Har ingen aning om hur många den pallar men vi får väl se.
Det är nu en helt orörd, nygenererad värld med Craftbukkit och WelcomeMe som enda plugin.

Alla de spelare jag listade här ovanför är white-listade och ni är välkomna in i väntan på att något mer seriöst ska kicka igång. (Lade till "Roserud", det kanske inte är ditt MC-nick?)

Anslut till:
sweclockers.dyndns.org

Nu ska jag nana. Peace

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skumtomten:

Nu känner jag att jag hittade rätt.

Även jag är sugen på och har smådrömt om precis en sån här typ av server. Jag är så trött på admins med storhetsvansinne som ska banna spelare för dittan och dattan. Jag är trött på konstruktioner i form utav penisar, hakkors och könsord. Jag är trött på på spelare som tror eller anser att bara för att PvP är aktiverat så kan de skada och döda vadhelst de önskar. Jag är trött på det omogna språket i chatten. Jag är trött på den låga kvalitén på Minecraft-servrar generellt.

Vad jag vill ha är en server där man sinsemellan nästan tävlar om vem som kan konstruera de mest imponerande byggnaderna - och där imponerade inte är synonymt med "så jävla stor som möjligt". Samtidigt som man har en skön inställning gentemot varandra. Resultatet blir grymt.

Jag tog mig tiden att sammanfatta (och lägga till lite som jag tror ni håller med mig om) för att få lite bättre översikt:

-Svensk
-18+
-Inget dupande eller annat fuskande.
-Admins som sköter sitt jobb
-Inga omogna byggnader, typ penisar eller könsord.
-Kvalitet slår kvantitet - gäller både spelare och byggnader.
-White-list som föregås av ansökan i form utav en kort presentation.
-Konventionell/originell - inte 1000+ plugins som gör all världens möjliga skit.
-Inga föremål, block eller områden är förbjudna - men med stor frihet kommer stort ansvar. (18+ av en anledning...)

Förutom Roserud själv så är dessa spelare de som hittils visat intresse:
*olle360
*Gorbatjov
*Rosvaell
*saltiiz
*Assor
*Allexz
*Barston
*NaxoS
*italobrother
*blizzment
*skumtomten (jag)

Det är 12 st redan. Det här projektet är något jag tycker vi ska försöka göra till verklighet.

Jag har för närvarande en server rullandes på en något äldre AMD-burk, långt ifrån världens bästa lina och under en tillfällig gratisdomän. Jag och 5-6 polare brukade spela på den men det var några veckor sen nu. Har ingen aning om hur många den pallar men vi får väl se.
Det är nu en helt orörd, nygenererad värld med Craftbukkit och WelcomeMe som enda plugin.

Alla de spelare jag listade här ovanför är white-listade och ni är välkomna in i väntan på att något mer seriöst ska kicka igång. (Lade till "Roserud", det kanske inte är ditt MC-nick?)

Anslut till:
sweclockers.dyndns.org

Nu ska jag nana. Peace

Ja men dåså, då behöver ni inte mig iaf.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

är även jag intresserad, Opticz82 nickar jag

Permalänk
Medlem

jag skulle också gärna vara med

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Skumtomten:

Nu känner jag att jag hittade rätt.

Även jag är sugen på och har smådrömt om precis en sån här typ av server. Jag är så trött på admins med storhetsvansinne som ska banna spelare för dittan och dattan. Jag är trött på konstruktioner i form utav penisar, hakkors och könsord. Jag är trött på på spelare som tror eller anser att bara för att PvP är aktiverat så kan de skada och döda vadhelst de önskar. Jag är trött på det omogna språket i chatten. Jag är trött på den låga kvalitén på Minecraft-servrar generellt.

Vad jag vill ha är en server där man sinsemellan nästan tävlar om vem som kan konstruera de mest imponerande byggnaderna - och där imponerade inte är synonymt med "så jävla stor som möjligt". Samtidigt som man har en skön inställning gentemot varandra. Resultatet blir grymt.

Jag tog mig tiden att sammanfatta (och lägga till lite som jag tror ni håller med mig om) för att få lite bättre översikt:

-Svensk
-18+
-Inget dupande eller annat fuskande.
-Admins som sköter sitt jobb
-Inga omogna byggnader, typ penisar eller könsord.
-Kvalitet slår kvantitet - gäller både spelare och byggnader.
-White-list som föregås av ansökan i form utav en kort presentation.
-Konventionell/originell - inte 1000+ plugins som gör all världens möjliga skit.
-Inga föremål, block eller områden är förbjudna - men med stor frihet kommer stort ansvar. (18+ av en anledning...)

Förutom Roserud själv så är dessa spelare de som hittils visat intresse:
*olle360
*Gorbatjov
*Rosvaell
*saltiiz
*Assor
*Allexz
*Barston
*NaxoS
*italobrother
*blizzment
*skumtomten (jag)

Det är 12 st redan. Det här projektet är något jag tycker vi ska försöka göra till verklighet.

Jag har för närvarande en server rullandes på en något äldre AMD-burk, långt ifrån världens bästa lina och under en tillfällig gratisdomän. Jag och 5-6 polare brukade spela på den men det var några veckor sen nu. Har ingen aning om hur många den pallar men vi får väl se.
Det är nu en helt orörd, nygenererad värld med Craftbukkit och WelcomeMe som enda plugin.

Alla de spelare jag listade här ovanför är white-listade och ni är välkomna in i väntan på att något mer seriöst ska kicka igång. (Lade till "Roserud", det kanske inte är ditt MC-nick?)

Anslut till:
sweclockers.dyndns.org

Nu ska jag nana. Peace

Bra sammanfattning!

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av att spela som jag skrev ovan
Spitzen7 är mitt ingame nick.

// SpitZen

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt