Zotac Geforce GTX 580 Amp2 får kylare från Zalman, 3 GB GDDR5

Permalänk
Melding Plague

Zotac Geforce GTX 580 Amp2 får kylare från Zalman, 3 GB GDDR5

Zotac släpper ett nytt Geforce GTX 580 och passar på att krydda modellen med upphottade klockfrekvenser och kylare från koreanska Zalman.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nu känner man att man kanske var lite för snabb på AMP!-versionen.....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det ser...litet ut? Alltså det ser kort ut :S

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Gief prissänkning på referens Zotac 580! köper ett till med en gång om det går under 3900:- (Har gigabyte nu men det är också referens och jag kör helst med referenskylare på dessa bestar faktiskt)

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Shinjed:

Gief prissänkning på referens Zotac 580! köper ett till med en gång om det går under 3900:- (Har gigabyte nu men det är också referens och jag kör helst med referenskylare på dessa bestar faktiskt)

Helst vattenkylning iofs, men det är ju lite skillnad på priset. x) Hur bra kyler referenskylaren?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Helst vattenkylning iofs, men det är ju lite skillnad på priset. x) Hur bra kyler referenskylaren?

I mitt nuvarande chassi har mitt Gigabyte toppat på 83c, i Corsair Graphite 600T var det uppe i 88c men det är ändå inte i farlig nivå, 94+ och man bör oroa sig

Tänkte mest på hur förbaskat stora andrahands kylarna är

Plus att kör man SLI i referens så påverkas inte ens tempsen på det andra kortet ngt speciellt, med andra ord bör de båda toppa i ca 85c.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Shinjed:

I mitt nuvarande chassi har mitt Gigabyte toppat på 83c, i Corsair Graphite 600T var det uppe i 88c men det är ändå inte i farlig nivå, 94+ och man bör oroa sig

Tänkte mest på hur förbaskat stora andrahands kylarna är

Plus att kör man SLI i referens så påverkas inte ens tempsen på det andra kortet ngt speciellt, med andra ord bör de båda toppa i ca 85c.

Ja jävlar vilka temperaturer. Jag som har ett PC-S80 har inte alls bra luftgenomströmning och fick ändå under 70c i load på mitt kort när det var luftkylt. Men visst, det tar tre platser också. Men det brukar få plats i dagens system.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ja jävlar vilka temperaturer. Jag som har ett PC-S80 har inte alls bra luftgenomströmning och fick ändå under 70c i load på mitt kort när det var luftkylt. Men visst, det tar tre platser också. Men det brukar få plats i dagens system.

Dessa temps är inte direkt skadliga för korten men visst är de varmt Tror inte att det är smart att köra SLI med 2st andrahands kylare på ett MSI P67A-GD55 dock, hade jag haft ett mobo med fler PCI platser hade jag väl kunnat men det går fint med 2 referens på detta med

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Underbart bra kylare, kul att se att AMP! korten kommer fortsätta med Zalman

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Shinjed:

Dessa temps är inte direkt skadliga för korten men visst är de varmt Tror inte att det är smart att köra SLI med 2st andrahands kylare på ett MSI P67A-GD55 dock, hade jag haft ett mobo med fler PCI platser hade jag väl kunnat men det går fint med 2 referens på detta med

Sen så klockar kort rätt mycket bättre om de ligger på 50c än på 70-80c.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Har bra erfarenheter av Zotac med mitt 470 kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Plus att kör man SLI i referens så påverkas inte ens tempsen på det andra kortet ngt speciellt, med andra ord bör de båda toppa i ca 85c.

I mina SLI och CF paket har det alltid varit ca 10 grader varmare på det övre kortet med referens. Men då har korten suttit i slottarna närmast varandra iofs.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario