Permalänk

Data Bygges

Hej, jag skulle vilja ha bra förslag på moderkort till
Processor : Intel Core i7, 2600K
Grafikskort: radeon HD6870 1Gb minne
Chassi Antec 2st fläktar kraft/nätdel 500W
Hårddisk: 1 TB
Minne: 6 - 8 GB

P.S Moderkortet ska kunna hantera 2st grafikkort.
om ni har bättre förslag på andra delar ge gärna exemple då.
Ska bygga en dator som ska ligga i prisklassen runt 10.000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogstokig28:

Hej, jag skulle vilja ha bra förslag på moderkort till
Processor : Intel Core i7, 2600K
Grafikskort: radeon HD6870 1Gb minne
Chassi Antec 2st fläktar kraft/nätdel 500W
Hårddisk: 1 TB
Minne: 6 - 8 GB

P.S Moderkortet ska kunna hantera 2st grafikkort.
om ni har bättre förslag på andra delar ge gärna exemple då.
Ska bygga en data som ska ligga på runt 10.000kr

Om du går in på www.inet.se , så kikar du på moderkort INTEL sockel 1155, sen sortera efter pris, och ta första som stödjer Crossfire! Varsågod!

Sen så kan jag rekomendera att köpa 2st 6950 och fixa bios så du låser upp shaders så har du ett 6970 tillslut, blir billigare! sen om du ska ha 2st 6950/70 tycker jag du kan köra på ett 650/700/750w nätagg 500 känns lite halvdant!

Moderkorts märken att föredra är Asus/asrock/msi diggar inte riktigt gigabyte men du kanske gör!
Nätaggregat så finns det mycket att välja bland, ta det som passar dig, inet säljer inga dålig nätagg sen ace of sweden är bortplockade, Corsair, XFX, FSP <--- bra och prisvärda märken!

Lycka till

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk

Ganska synd att folk som har tillgång till så bra komponenter inte ens vet skillnad på "dator" och "data"

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdroffe:

Ganska synd att folk som har tillgång till så bra komponenter inte ens vet skillnad på "dator" och "data"

TS kanske gillar att bygga data med dator komponenter? o_O

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Skrivet av synthiax:

Om du går in på www.inet.se , så kikar du på moderkort INTEL sockel 1155, sen sortera efter pris, och ta första som stödjer Crossfire! Varsågod!

Sen så kan jag rekomendera att köpa 2st 6950 och fixa bios så du låser upp shaders så har du ett 6970 tillslut, blir billigare! sen om du ska ha 2st 6950/70 tycker jag du kan köra på ett 650/700/750w nätagg 500 känns lite halvdant!

Moderkorts märken att föredra är Asus/asrock/msi diggar inte riktigt gigabyte men du kanske gör!
Nätaggregat så finns det mycket att välja bland, ta det som passar dig, inet säljer inga dålig nätagg sen ace of sweden är bortplockade, Corsair, XFX, FSP <--- bra och prisvärda märken!

Lycka till

jag ska börja med ett grafikkort tills battlefield 3 kommer ut för att se om de behövs 2x grafikkort.
... tack för hjälpen ) ska vänta tills de kommer fler förslag , så man kan välja ut nått :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av synthiax:

TS kanske gillar att bygga data med dator komponenter? o_O

Han är ute efter åsyftningsfelet data istället för dator, där data i sin faktiska betydelse betyder information.

Korrekt formulerat bör meningen se ut i stil med

Citat:

Ska bygga en dator som ska ligga på runt 10.000kr

Sen kan man ju jävlas desto mer och påpeka att datorn ska KOSTA 10k, inte ligga på runt 10k.
Möjligen bör meningen kunna formuleras en dator som ligger i prisklassen runt 10k.

Iaf, alla moderkort som har stöd för cf 8x/8x och är baserat på p67-plattformen duger utmärkt!

T ex detta

Permalänk

ändrat

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Han är ute efter åsyftningsfelet data istället för dator, där data i sin faktiska betydelse betyder information.

Hahaha vaa?, ja vad tror du jag syftade på då? dumstrut!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem
Skrivet av synthiax:

Hahaha vaa?, ja vad tror du jag syftade på då? dumstrut!

Han missade nog skämtet, alt. har ingen humor

Skrivet av synthiax:

TS kanske gillar att bygga data med dator komponenter? o_O

hahahahahahahahahahahahaha xD

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av synthiax:

Hahaha vaa?, ja vad tror du jag syftade på då? dumstrut!

Din meningsuppbyggnad antydde att du ifrågasatte vad "Rymdroffe" skrev. Var inlägget menat att vara ironisk så missade jag detta, knappast anledning nog att bli upprörd, pucko

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/349930/2011-04-06
Är mitt förslag på en speldator med pris 10.000.

Permalänk

vilken är bäst Intel Core i7 2600K 3,4GHz eller Intel Core i5 2500K 3,3GHz

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Din meningsuppbyggnad antydde att du ifrågasatte vad "Rymdroffe" skrev. Var inlägget menat att vara ironisk så missade jag detta, knappast anledning nog att bli upprörd, pucko

Meningen var knappast ifrågasättande
Och vart inte upprörd tyckte bara du försökte låta mer sofistikerad än du behöver, detta är ett dator forum ironi finns överallt! Mongo!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Såg bra ut:) hade dock valt någon vattenkylning ist, te x Corsair h50/h70.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av synthiax:

Meningen var knappast ifrågasättande
Och vart inte upprörd tyckte bara du försökte låta mer sofistikerad än du behöver, detta är ett dator forum ironi finns överallt! Mongo!

Som sagt, så uppfattade inte jag det. Så jo, jag ansåg att meningen du formulerade var ifrågasättande, DU kanske inte håller med, men MIN uppfattning kan du inte påverka what so ever! Jag missade, som jag redan skrivit, ironin, kan dock inte göra så mkt åt det, eller hur, arsel

Och anledningn till att jag lät "Sofistikerad" var att ska jag påpeka att någon har skrivit fel, då ska jag vara säker på att det inte finns något i inlägget jag själv skriver som går att anmärka på, I got my own back so to say

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Som sagt, så uppfattade inte jag det. Så jo, jag ansåg att meningen du formulerade var ifrågasättande, DU kanske inte håller med, men MIN uppfattning kan du inte påverka what so ever! Jag missade, som jag redan skrivit, ironin, kan dock inte göra så mkt åt det, eller hur, arsel

Och anledningn till att jag lät "Sofistikerad" var att ska jag påpeka att någon har skrivit fel, då ska jag vara säker på att det inte finns något i inlägget jag själv skriver som går att anmärka på, I got my own back so to say

Orkar bara inte!
Stjärt

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |