Permalänk

Noctua NH D14 problem, ljud...

Tjenare swelockers. Köpte en noctua nh d14 i helgen för att kunna överclocka
Ska dock inte överclocka en, men jus tnu har jag ett problem, den låter som en dammsugare, något man kan göra åt detta ?

OT: När jag gjorde detta råkade jag dra ut JFP1 kablarna som går till start knappen etc, någon som kan länka vart man ska/hur man ska sätta in dem så man jag inte behöver starta från moder kortet varje gång

Tackar för all hjälp

Permalänk
Medlem

ja de är ju udda då min låter inget alls :/ jag kör inte min (så länge jag inte trycker örat mot chassit då dvs)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Det låter så mycket att det får min stockkylare att inre låta ett skit..
Har någon något tips på hur man fixar det, stort tack isåfall

Permalänk

Använder du motstånden till Noctua NH-D14 som finns med. Det är kablarna som du kan koppla i båda fläktarna så det blir till en som du kopplar in i cpu-kontakten. Det får ner fläktarnas fart, den låter inget för mig. Om du vill ha ännu tystare köp en enkel fläktstyrning till Noctua NH-D14, bara skruva ner när du vill ha ultratyst och upp om du kör nått prestandakrävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobolthawk:

Använder du motstånden till Noctua NH-D14 som finns med. Det är kablarna som du kan koppla i båda fläktarna så det blir till en som du kopplar in i cpu-kontakten. Det får ner fläktarnas fart, den låter inget för mig. Om du vill ha ännu tystare köp en enkel fläktstyrning till Noctua NH-D14, bara skruva ner när du vill ha ultratyst och upp om du kör nått prestandakrävande.

Jasså, är det ett motstånd? Trodde bara den växlade två till en sladd. Det ska jag då genast byta på min då jag inte bryr mig ett skit om ljud och bara vill ha prestanda.

Permalänk

den som är 2 till en är inget motstånd men det följde ju med 2st korta hona-hane kablar, de är 2 orlika motstånd.

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Sitter mittenfläkten mot gummidämparna som skall vara inkilade mellan fläkten och spåren i kylflänsen?

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb