Vilka är de bästa nätaggen som finns?

Permalänk
Medlem

FSP och Delta är bra tillverkare, men de har allt mellan server aggregat och billiga standard aggregat. Ett bra råd är att lämna vanliga PS/2 formfaktorn om du vill ha longlife aggregat.

Seventeam har ungefär samma kontruktionskvallité som många andra, men har bättre fläktar och är duktigare på kvallitétskontroll - och de är det bästa longlife budgetvalet för PS/2 formfaktorn.

FSP620-80MR1 är ett bra rendundant aggregat om det passar i ditt chassie

Sunpower SAP-6425 är bra om effekten räcker. Det håller länge och tål även högre temperaturer utan att fara illa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Denna listan finns också. Tipset kom från MultiMan som i sin tur fått reda på detta från Fesen.

http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page530.htm

Skrivet av NiklasN:

Nice sida det där! Jag tackar dig, MultiMan och fesen för länken!

Skrivet av Fluf:

Tack allihop, ännu en bra PSU länk till arkivet. Nog det bästa jag sett på länge för de flesta kategorier på hardware info

*tummen upp*

Vi måste träffas till midsommar och dansa runt PSU-stången.

Jag arrangerar kast med litet agg, polvändningsdetonation medelst konding med stort nätagg samt Coilwhine-epos i fyra satser: SeaSonic - in floating flutes, FSP - Whine Vidi Vici, Super Flower - as bees goes by samt Ace - The final countdown.

"We're leaving together,
But still it's farewell
And maybe we'll come back,
To Swec, who can tell ?
I guess there is no one to blame
We're leaving ground out
Will things ever be the same again?

It's the final countdown
The final countdown

We're heading for Inet and still we stand tall
Cause maybe they've seen us and welcome us all
With so many platforms to go and things to be found
I'm sure that we'll all miss ace so."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

tycker corsair har bra saker. köper man ett nätagg med watten 750+ så får du vad du betalar för, även om det är lite smådyrt

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

men om vi ändrar frågan något och undrar vilka tillverkare som gör de tystaste nätaggen då? om man nu inte skulle vilja hålla på byta fläktar och bryta garantin. seasonic vet jag om, fler?

Enermax nätagg är också väldigt tysta.. Sen finns det ju Silverstone Nighjar passiv..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vi måste träffas till midsommar och dansa runt PSU-stången.

Jag arrangerar kast med litet agg, polvändningsdetonation medelst konding med stort nätagg samt Coilwhine-epos i fyra satser: SeaSonic - in floating flutes, FSP - Whine Vidi Vici, Super Flower - as bees goes by samt Ace - The final countdown.

"We're leaving together,
But still it's farewell
And maybe we'll come back,
To Swec, who can tell ?
I guess there is no one to blame
We're leaving ground out
Will things ever be the same again?

It's the final countdown
The final countdown

We're heading for Inet and still we stand tall
Cause maybe they've seen us and welcome us all
With so many platforms to go and things to be found
I'm sure that we'll all miss ace so."

En helt underbart lyrisk sammanfattning! Tack, det uppskattas en seg onsdagsförmiddag på jobbet.

Permalänk

750w är för mycket watt. Om man bara tar ut 100-150w som man oftast gör så sjunker effektiviteten för mycket med bauta-agg, sen drar dom mer så fort dom är igång. för mig är det bättre med nåt som presterar bra på låg effekt. Har läst ett test på silent pc review nu om Seasonics fläktlösa 400w, det verkar riktigt bra.

Det här har jag nu http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168171040...
Läs omdömen på det... Kommer inte köpa nåt från det företaget.

Skulle vara kul om man kunde hitta nåt som man vet är från Seasonic, under 500w, helst 400-450, GOLD för under 80-90$/8-900kr, och helst modulärt men just modulärt är väl det minst viktiga.

Test http://www.silentpcreview.com/article1062-page5.html

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Dom där kostar 130 och 154$ från USA, frågan är om man vågar beställa från USA? Kan bli problem med garantier och sånt förutspår jag. Nätagg verkar vara den delen med störst risk för att den är DOA eller går sönder inom ett par månader.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Skulle vara kul om man kunde hitta nåt som man vet är från Seasonic, under 500w, helst 400-450, GOLD för under 80-90$/8-900kr, och helst modulärt men just modulärt är väl det minst viktiga.

Önsketänkande.. Du kommer aldrig hitta det inom den närmsta tiden såvida inte någon butik/grossist gör ett misstag i sina prislistor och råkar prisa minus moms eller nått. X-400/460 är det bästa och nog det enda du kan få från Seasonic med dom kraven.. och det är faktiskt värt sitt pris, det är en unik produkt!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Starric:

men om vi ändrar frågan något och undrar vilka tillverkare som gör de tystaste nätaggen då? om man nu inte skulle vilja hålla på byta fläktar och bryta garantin. seasonic vet jag om, fler?

Jag har Northq och Etasis som kör utan fläktar, de är helt ljudlösa
Här gör de en test av fläktlösa http://www.silentpcreview.com/Fanless_PSU_Torture_Test_Roundu...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av NiklasN:

Nice sida det där! Jag tackar dig, MultiMan och fesen för länken!

Skrivet av Fluf:

Tack allihop, ännu en bra PSU länk till arkivet. Nog det bästa jag sett på länge för de flesta kategorier på hardware info

*tummen upp*

Tack till er också.

Skrivet av MultiMan:

Vi måste träffas till midsommar och dansa runt PSU-stången.

Jag arrangerar kast med litet agg, polvändningsdetonation medelst konding med stort nätagg samt Coilwhine-epos i fyra satser: SeaSonic - in floating flutes, FSP - Whine Vidi Vici, Super Flower - as bees goes by samt Ace - The final countdown.

"We're leaving together,
But still it's farewell
And maybe we'll come back,
To Swec, who can tell ?
I guess there is no one to blame
We're leaving ground out
Will things ever be the same again?

It's the final countdown
The final countdown

We're heading for Inet and still we stand tall
Cause maybe they've seen us and welcome us all
With so many platforms to go and things to be found
I'm sure that we'll all miss ace so."

Haha ja det får vi göra! Fin hyllning till våra PSU:er.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vi måste träffas till midsommar och dansa runt PSU-stången.

Jag arrangerar kast med litet agg, polvändningsdetonation medelst konding med stort nätagg samt Coilwhine-epos i fyra satser: SeaSonic - in floating flutes, FSP - Whine Vidi Vici, Super Flower - as bees goes by samt Ace - The final countdown.

"We're leaving together,
But still it's farewell
And maybe we'll come back,
To Swec, who can tell ?
I guess there is no one to blame
We're leaving ground out
Will things ever be the same again?

It's the final countdown
The final countdown

We're heading for Inet and still we stand tall
Cause maybe they've seen us and welcome us all
With so many platforms to go and things to be found
I'm sure that we'll all miss ace so."

Hahaha varför vänta så länge? Är ju Majbrasa snart då kan man använda Ace nätdelar istället för någon annan tändarordning dessutom blir nätdelen obrukbar = 2 flugor i en smäll

Det finns en del skit, det finns mycket bra, en del väldigt bra men egentligen inte så många fulländade nätdelar, även om tex FSPs Aurum är väldigt bra så tycker inte det platsar på top notch listan, 12v rippeln får inte vara mer än 20-30mV och volten ska helst vara lägre än vad ATX standarden tillåter, ATX standarden har 120mV som högsta värde på 12v och -+5% diff på linorna.

Permalänk
Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Haha så det är USA Ace of Sweden dumpat resterande Ace nätdelar väntar med spänning på alla stämningar som ska dimpa ner

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur alla kan hylla AX serien, eller närmare sagt AX1200, enligt mej är det rena skiten, dom har inte äns fixat brnsjukdomarna som dom gått ut med är fixade, dvs coil whine. Hade två st där iaf det senare var av nyare modellen, båda lät mer eller mindre likadant...

Är aggen fortfarande bra? eller är det bara jag som haft otur (igen)? Man får vad man betalar för? (2400kr)
Så var det med deras högt klassade agg, som används i servrar, dock inget serverrum jag vill gå in i.

Jaja, nu har jag skrivit av mig lite, tycker det är lite missvisande att säga dom är bra och av hög kvalite när halva internet fortfarande har problem med dessa. Om detta är bra kvalite, vad kan jag då förvänta mej av hx, tx och allt vad dom heter?

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag förstår inte hur alla kan hylla AX serien, eller närmare sagt AX1200, enligt mej är det rena skiten, dom har inte äns fixat brnsjukdomarna som dom gått ut med är fixade, dvs coil whine. Hade två st där iaf det senare var av nyare modellen, båda lät mer eller mindre likadant...

Är aggen fortfarande bra? eller är det bara jag som haft otur (igen)? Man får vad man betalar för? (2400kr)
Så var det med deras högt klassade agg, som används i servrar, dock inget serverrum jag vill gå in i.

Jaja, nu har jag skrivit av mig lite, tycker det är lite missvisande att säga dom är bra och av hög kvalite när halva internet fortfarande har problem med dessa. Om detta är bra kvalite, vad kan jag då förvänta mej av hx, tx och allt vad dom heter?

Kolla upp vad du köper innan du köper det..

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=17-139-014&So...

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zikkor:

tycker Corsair alltid är bra. Enermax är ju otroliga

Otroliga på vilket sätt? Höga priser har de iaf. Även en del av deras bättre agg har 85C på primären, 1/4 av livslängden jämfört med 105C som alla andra bra märken använder.

Här är ett nytt test på deras nya budgetserie som inte uppfyller sin 80+Gold-certifiering alls. När HardOCP ville ha en ny enhet för att se om agget var defekt, blev det kalla handen (!). De fick köpa ett eget istället som tyvärr också inte höll vad det lovade. Också osmart med 85C kondingar eftersom agget gick upp i 77C på utblåset. Det blir inte många timmar över de specade 2000-3000h (gäller Rubycon US* i testet, vid 85C) som de kondingarna kommer hålla. Hela 4 månader avrundat, i en varm dator vid fullast.

Det var längesedan jag imponerades av Enermax, annat än det höga priset. De gör dock helt ok nätagg, men alldeles för dyra i mina ögon. Normalkvalitet till premiumpris.

http://www.hardocp.com/article/2011/04/06/lepa_g_series_700w_...

Jag ska tänka på ditt inlägg när jag värmer händerna vid majbrasan, fesen.

Edit: Haha, dagens citat på HardOCP: "Anyone impressed by Crysis 2 probably also just discovered fire. - atomo"

Skrivet av bengt-re:

FSP och Delta är bra tillverkare, men de har allt mellan server aggregat och billiga standard aggregat. Ett bra råd är att lämna vanliga PS/2 formfaktorn om du vill ha longlife aggregat.

Seventeam har ungefär samma kontruktionskvallité som många andra, men har bättre fläktar och är duktigare på kvallitétskontroll - och de är det bästa longlife budgetvalet för PS/2 formfaktorn.

FSP620-80MR1 är ett bra rendundant aggregat om det passar i ditt chassie

Sunpower SAP-6425 är bra om effekten räcker. Det håller länge och tål även högre temperaturer utan att fara illa.

Seventeam gör bl a Cooler Masters GX-serie: http://www.hardocp.com/article/2010/11/22/cooler_master_gx_65...

"The Cooler Master GX 650W is a mediocre power supply for couple of years ago, and an outright failure today. The Build Quality of the unit is nothing to write home about (unless it is a warning), the topology is old and outdated, and the exterior is flash over substance. Coupled with this we have mediocre voltage, poor by today's standards efficiency, and out of specification DC Output Quality. "

Men de har gjort bra agg tidigare, användare fortfarande en av deras tidigare modeller.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av bigmac pro:

Det här har jag nu http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168171040...
Läs omdömen på det... Kommer inte köpa nåt från det företaget.

Om du nu tycker så illa om det varför länkar du till en sida där det fått 5 av 5 i 69% av inläggen och där snittbetyget är 4 av 5?

Personligen gillar jag FSP och min 400-wattare är sju år gammal och har inga problem att driva riggen i min signatur. Men det är min erfarenhet och du behöver inte tycka som jag.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk

Hade det varit över 80-85% som hade gett det 5 ägg så kanske det hade varit nåt, 69% är ganska dåligt omdöme där, speciellt när främsta anledningen till att folk är missnöjda är att det slutar fungera efter 2-3 år.

Det hade varit ett helt annat läge om sakerna hade varit DOA eller fungerat problemfritt i 5 år för då är det ju bara att skicka tillbaka tills man får ett som inte är DOA. DOA är inget problem för mig, det viktigaste är att det inte dör inom 5 år när det väl fungerar.

Jag är inte ett dugg missnöjd med mitt, men jag kan å andra sidan inte lita på det heller eftersom det redan använts i 2-3år innan jag fick det.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Man kanske borde bli lite bättre på detta... Jag har en FPS hemma som ligger och skräpar och jag trodde det var skräp för att jag inte kände igen märket...

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Otroliga på vilket sätt? Höga priser har de iaf. Även en del av deras bättre agg har 85C på primären, 1/4 av livslängden jämfört med 105C som alla andra bra märken använder.

Här är ett nytt test på deras nya budgetserie som inte uppfyller sin 80+Gold-certifiering alls. När HardOCP ville ha en ny enhet för att se om agget var defekt, blev det kalla handen (!). De fick köpa ett eget istället som tyvärr också inte höll vad det lovade. Också osmart med 85C kondingar eftersom agget gick upp i 77C på utblåset. Det blir inte många timmar över de specade 2000-3000h (gäller Rubycon US* i testet, vid 85C) som de kondingarna kommer hålla. Hela 4 månader avrundat, i en varm dator vid fullast.

Det var längesedan jag imponerades av Enermax, annat än det höga priset. De gör dock helt ok nätagg, men alldeles för dyra i mina ögon. Normalkvalitet till premiumpris.

http://www.hardocp.com/article/2011/04/06/lepa_g_series_700w_...

Jag ska tänka på ditt inlägg när jag värmer händerna vid majbrasan, fesen.

Edit: Haha, dagens citat på HardOCP: "Anyone impressed by Crysis 2 probably also just discovered fire. - atomo"

Seventeam gör bl a Cooler Masters GX-serie: http://www.hardocp.com/article/2010/11/22/cooler_master_gx_65...

"The Cooler Master GX 650W is a mediocre power supply for couple of years ago, and an outright failure today. The Build Quality of the unit is nothing to write home about (unless it is a warning), the topology is old and outdated, and the exterior is flash over substance. Coupled with this we have mediocre voltage, poor by today's standards efficiency, and out of specification DC Output Quality. "

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/HFail...

Men de har gjort bra agg tidigare, användare fortfarande en av deras tidigare modeller.

Ja fyfan Enermax, vilka jävla priser dom tar ut även Be-Quiet som är helt okej då dom använder FSP men tar ut för mycket pengar för sina modeller i allmänhet.

Bästa 1000w+ nätdelen idag måste väll vara Antecs HCP 1200w Delta tillverkad, gillar även Seasonics X-4x0 serie som är kvalitet rakt igenom och tål en hotbox i flera timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Bästa 1000w+ nätdelen idag måste väll vara Antecs HCP 1200w Delta tillverkad, gillar även Seasonics X-4x0 serie som är kvalitet rakt igenom och tål en hotbox i flera timmar.

Det är detta antec nätagg jag skrev jag ville byta till för ett tag sen när jag lämnade tillbaka mitt andra ax1200, får se hur der går, synd bara att webbhallen ofta tar lite extra tid på sig... jaja, får se hur det går, jag har ingen möjlighet att testa spänningar osv, men jag klagar direkt om det inte är tyst på ett eller annat sätt.

Permalänk

Haft mitt OCZ powerstream i typ 7 år nu, så dem måste göra bra nätagg också eller om jag bara haft tur