Permalänk

köpa vattenkylningssystem?

Hej, jag söker ett smidigt vattenkylningssystem. får max kosta 4k. Tack på förhand!
P.S vill att den ska kunna kyla alla komponenter.

Har kollat på denna Länk bra?

Permalänk
Medlem

Vad är alla komponenter då? Lista vad du har så blir det lättare.

Permalänk

Har du tänkt ta med datorn på något LAN så kan en extern reservoar vara otympligt, sen så känns den även onödigt stor även nu när den innehåller en pump. En flödes indikator känns också rätt onödigt. Säg dina komponenter som sagt så kan någon här på Sweclockers sätta ihop ett system åt dig.

Visa signatur

i7 860 @ 4 GHz | Corsair H70 | Corsair AX850 | Corsair Dominator 4GB 1600Mhz | ASUS P7P55D-E PRO | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC 2-way SLI | 128 GB KINGSTON SNV425S2 | 2 x 500GB Western Digital. | Fractal Define XL

Permalänk

Processor : Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz
Grafik : ATI Radeon HD 5700 Series
Minne : (RAM) 8,00 GB
Spelgrafik : 4863 MB tillgängligt grafikminne
Primär : hårddisk 42GB ledigt (112GB totalt) SSD Disk

nått mer?

Permalänk

Chassit kan vara bra och nämna.

Visa signatur

i7 860 @ 4 GHz | Corsair H70 | Corsair AX850 | Corsair Dominator 4GB 1600Mhz | ASUS P7P55D-E PRO | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC 2-way SLI | 128 GB KINGSTON SNV425S2 | 2 x 500GB Western Digital. | Fractal Define XL

Permalänk
Skrivet av Houp-doup:

Chassit kan vara bra och nämna.

hmm kommer inte ihåg viket det var, kan man kolla det? står det någonstans? eller måste jag leta igenom mina kvitton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av julllleee:

Hej, jag söker ett smidigt vattenkylningssystem. får max kosta 4k. Tack på förhand!
P.S vill att den ska kunna kyla alla komponenter.

Har kollat på denna Länk bra?

Ska du ha kvalitetskomponenter till ett bra pris så gå in på Coolingstuff.se
Billigt och bra

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem

Innan du börjar rekomenderar jag dig att läsa på först, här tex:
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-av-processorer/358844-faq-vattenkylning/
sen sätta ihop de komponenter som behöver och sen se vad det hela gick på

Skall du kyla processor, minnen, grafik, hdd moderkort med vatten kommer det att kosta....

Lycka till

Visa signatur

MB: Gigabyte GA-Z77X-UD3H CPU: Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz @4.4GHz Mem: Corsair Vengeance minne - 16 GB DDR3 1600MHz CL9, 9 9 9 24 T2 GPU: 2st HD 6970 WC Xfire Case: Corsair 800D PSU: Corsair AX1200 Cooling: Water EK
Min dator

Permalänk
Medlem

Läs FAQ'en, sök i forumet efter liknande trådar, surfa på vattenkylnings-webb-butiker, sedan kom med frågor till oss.
Vattenkylning för 4000kr kräver sin kunskap, så du bör veta vad du håller på med, innan vi sätter ihop ett paket åt dig