Fredagspanelen 10: Intel-bonanza, testmetod och AMD Bulldozer

Permalänk

Hmm, jag tycker nästan att fredagspanelen börjar bli lite för lång..

Hade egentligen räckt med 20-30 min i mitt tycke.

Visa signatur

Fractal Design Nano S - Asus Z170I Pro Gaming - Asus 1060 OC - 8GB Kingston Hyper X - 250GB Samsung 850 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av k.severikangas:

Hmm, jag tycker nästan att fredagspanelen börjar bli lite för lång..

Hade egentligen räckt med 20-30 min i mitt tycke.

Det är väl bara att trycka på stoppknappen efter 30min så slipper du all 'överflödig' information?

Nä, det är bara bra att mysfaktorn ökar lite. Man ska ju också hinna dricka upp vad man nu dricker.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Så jäkla bra, informativt och samtidigt väldigt underhållande utan att bli för mycket åt det ena eller andra hållet.

Klart fredagspanelen ska va lång, det känns ju som 10min när man kollar för det är såpass bra.

Permalänk
Medlem

Calzone, Irn Bru (skottsk/brittisk läsk, "Iron Brew") och Fredagspanel Life's good..

Permalänk
Discokungen

Nu måste jag påpeka att engelskans "titanium" är svenskans "titan", det heter inte titanium på svenska.

Schysst panel annars!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Nu måste jag påpeka att engelskans "titanium" är svenskans "titan", det heter inte titanium på svenska.

Schysst panel annars!

Heter det inte titanium som legering och titan bara är ett slang i folkmun?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Titan är ett grundämne. Och heter således Titan på svenska, på engelska heter det då Titanium

Permalänk
Medlem

Låter lite skrämmande men ok, alla gillar vi olika saker.
[första redigeringen]
Hänvisar till "HerrNilsson" ovan...

[Grr andra Redigeringen,]
Skulle förstå å främst säga 5tummar upp !!!!!
men inser med tanke på hur vissa kan tolka detta säger jag istället, bra jobbat,
trevlig fredags panel och intressant information, tack även till att ni kör med både fart (tankningen) och små videos, när ni skall granska eller rapportera saker....Keep going strong! T.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av RainesX:

Heter det inte titanium som legering och titan bara är ett slang i folkmun?

Nope, faktiskt inte! Engelskans "titanium" är ett grundämne som heter "titan" på svenska.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

För lång. 43min är för mycket. Orkar inte lyssna så länge.
Tyckte inte det var så intressant heller. Chassit var någorlunda bra.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Campaigner:

För lång. 43min är för mycket. Orkar inte lyssna så länge.
Tyckte inte det var så intressant heller. Chassit var någorlunda bra.

Jag tyckte det var jättefint! Intressant hela tiden och roligt och underbart!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Givetvis blir det längre om det finns mycket att ta upp. Att man inte "orkar" lyssna är lite roligt i mitt tycke. Det är valfritt att se den.
Jag tycker att det är kalas att lyssna om sakerna som har hänt sedan förra panelen.

Permalänk
Medlem

Eftersöker en ny flik i samband när man kommer in på SweClockers.com En med just "Fredags Panelen" Så att man snabbt kan få fram ,
- forna tiders fredagsmys.

Sedan undrar jag om inte Fliken -"Framsida" borde heta något annat ?
[annars så undrar jag var fliken, - baksida * finns.... ]
Förslag, - Start. - Huvudsida. -Titelsida. - SweClockers.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av k.severikangas:

Hmm, jag tycker nästan att fredagspanelen börjar bli lite för lång..

Hade egentligen räckt med 20-30 min i mitt tycke.

Håller med! 25min hade varit alldeles lagom i mitt tycke. Men skitbra jobb i vilket fall!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att de borde fortsätta som de gör.
Det verkar som majoriteten av forumet håller med.
Ni 3 st andra kan väl snabbspola el. titta på bilderna istället, om det blir för mycket information.

BTW det kallas Titan på svenska...

Permalänk
Medlem

Jonas du lovade att vi skulle få titta på Obsidian 650D denna vecka.

Har väntat olidligt hela veckan o nu börjar veckan ta slut, hoppas att du är en man som håller vad du lovar!

Grym panel förövrigt!

Visa signatur

:: Bitfenix Prodigy :: I5 3570k@4.4GHz :: Corsair Hydro H100i :: Sapphire 7970 :: Asus p8z77-i Deluxe :: Corsair TX550 :: 8GB Corsair vengeance LP :: Samsung 830 256GB :: Hitachi 1TB :: WD GP 1TB :: Win 7 x64 :: BenQ E2420 HD ::