Permalänk
Medlem

ASUS Sabertooth, plats?

Är då på gång att konfigurera en ny dator, har ändrat fram o tillbaka i 2 veckor nu *ingen brådska*
Jag har iaf fastnat för Sabertooth P67 och H70 kylare. Vad jag undrar är om det är lurigt att få dit kylaren, om det finns plats osv?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Moderkort: Asus P8P67 Evo Processor: Intel Core i7 2600K@4.2GHz
RAM: 16GB DDR3 1600MHz Nätaggregat: Corsair AX850 Grafikkort: Asus GTX580 DCII
Lagring: OCZ Vertex 3 120Gb, 3x WD Green 2TB SATA3 Operativ: Windows 7 Ultimate (äkta)
Kylning: Corsair H80 Övrigt: Scythe Kaze Master Pro, BenQ XL2410T, BenQ GL2440H

Permalänk
Medlem

Sökte åt dig, och ser så ut http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=18705118&post... , om det är "lurigt" vet vi inte än.

Permalänk
Medlem

Hmm...ska kanske tänka om vad det gäller chassi, det såg inte så dumt ut

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Moderkort: Asus P8P67 Evo Processor: Intel Core i7 2600K@4.2GHz
RAM: 16GB DDR3 1600MHz Nätaggregat: Corsair AX850 Grafikkort: Asus GTX580 DCII
Lagring: OCZ Vertex 3 120Gb, 3x WD Green 2TB SATA3 Operativ: Windows 7 Ultimate (äkta)
Kylning: Corsair H80 Övrigt: Scythe Kaze Master Pro, BenQ XL2410T, BenQ GL2440H

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är Sabertooth designat för toppblåsande kylare så man skall nog ta ett annat moderkort eller montera av plastkåpan.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Nu är Sabertooth designat för toppblåsande kylare så man skall nog ta ett annat moderkort eller montera av plastkåpan.

Kortet har sen speciell plats för en 50mm fläkt om man inte har en toppblåsande kylare.
Luckan precis nedanför cpun på den länkade bilden. Fläkten medföljer ej utan man måste köpa en separat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mcgreag:

Kortet har sen speciell plats för en 50mm fläkt om man inte har en toppblåsande kylare.
Luckan precis nedanför cpun på den länkade bilden. Fläkten medföljer ej utan man måste köpa en separat.

Små fläktar brukar ge upp ganska snabbt och börja låta så det är mer en nödlösning än något annat men visst kan man göra så.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Nu är Sabertooth designat för toppblåsande kylare så man skall nog ta ett annat moderkort eller montera av plastkåpan.

Vänta lite nu, sakta i backarna
Vadå toppblåsande kylare?? Och menar du att jag ska välja moderkort efter vilken kylning jag väljer? Nu vill jag ju ha Sabertooth. Nu är jag ju inte den som är den utan "inbillar" mig att H70 sparar in några extra grader, men skulle det vara bättre att välja ett annat likvärdigt moderkort alltså?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Moderkort: Asus P8P67 Evo Processor: Intel Core i7 2600K@4.2GHz
RAM: 16GB DDR3 1600MHz Nätaggregat: Corsair AX850 Grafikkort: Asus GTX580 DCII
Lagring: OCZ Vertex 3 120Gb, 3x WD Green 2TB SATA3 Operativ: Windows 7 Ultimate (äkta)
Kylning: Corsair H80 Övrigt: Scythe Kaze Master Pro, BenQ XL2410T, BenQ GL2440H

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mikla521:

Vänta lite nu, sakta i backarna
Vadå toppblåsande kylare?? Och menar du att jag ska välja moderkort efter vilken kylning jag väljer? Nu vill jag ju ha Sabertooth. Nu är jag ju inte den som är den utan "inbillar" mig att H70 sparar in några extra grader, men skulle det vara bättre att välja ett annat likvärdigt moderkort alltså?

Vill man utnyttja Tactical Vest till fullo så bör man ju ha en toppblåsande eller en extra 50mm, men det är inget måste. Personligen kör jag utan.

Lite mer om vilken påverkan västen kan få, kanske hjälper ett beslut
http://www.vortez.net/articles_pages/asus_sabertooth_p67_moth...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en H50 och utan en sån där extra 50mm fläkt, fungerar ypperligt, det är helt enkelt bara en extra sak för dom som känner dom behöver mer kylning antagligen. har ett Fractal Desgin R2 om de kanske ger en bättre bild av kylningen.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Aha...nu trillade poletten ner
Tack!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Moderkort: Asus P8P67 Evo Processor: Intel Core i7 2600K@4.2GHz
RAM: 16GB DDR3 1600MHz Nätaggregat: Corsair AX850 Grafikkort: Asus GTX580 DCII
Lagring: OCZ Vertex 3 120Gb, 3x WD Green 2TB SATA3 Operativ: Windows 7 Ultimate (äkta)
Kylning: Corsair H80 Övrigt: Scythe Kaze Master Pro, BenQ XL2410T, BenQ GL2440H