Permalänk

stor kopppar radiator

vet någon här var man kan få tag på en koppar radiator till ett billigt pris skulle helst vilja ha ett rätt så stort (något som är till en bil hade varit bra)
(ska anv det till vattenkylning till datorn och ska inte va så mkt flöde på fläktarna som kyler radiatorn)

datorn i sign ska jag kyla (GPU + CPU, kanske HDD och NB)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Rekordmedlem

Ja ska du ha verkligen ha en bilkyl så är det bara att gå till vilken bilverkstad som helst för en ny eller bilskrot för beg, men var ska du montera den? de är 10-15 ggr större än datorkylare, minst 40x40 cm men många är 60-70 cm och 4-5 cm tjocka. ska du ändå ha nått så stort kan du ju fixa ett vattenelement, de klarar sig troligen helt utan fläkt eftersom de är gjorda för luftflöde lodrätt. dessutom är de nog lättare och snyggare att fästa en fot på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja ska du ha verkligen ha en bilkyl så är det bara att gå till vilken bilverkstad som helst för en ny eller bilskrot för beg, men var ska du montera den? de är 10-15 ggr större än datorkylare, minst 40x40 cm men många är 60-70 cm och 4-5 cm tjocka. ska du ändå ha nått så stort kan du ju fixa ett vattenelement, de klarar sig troligen helt utan fläkt eftersom de är gjorda för luftflöde lodrätt. dessutom är de nog lättare och snyggare att fästa en fot på.

På ett LAN jag var på för många år sedan hade två killar med sig varsinn dator bestyckad med en 1,8 GHz P4, som de körde klockat i 3,5GHz med bilradiator nedstoppad i en 10L-hink stabilt. Ingen fläkt där inte.

De körde med radiator från äldre Opel Astra för den gick ner i hinken perfekt. Det var inte snyggt eller praktiskt, men det funkade galant.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

hade tänkt och sätta den på sidan av datorn, den är 50x40 llr ngt liknande (så helst inte större än så

element är ju inte så dumt heller men det ska ju helst vara koppar

EDIT: hade tänkt att köra ett system som är i datorn och ett som är utanför

dock så är mina skills inte så bra har nyss börjat anv paint.net

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida