Antec förbereder vattenkylningspaketet Kühler H2O 920

Permalänk
Melding Plague

Antec förbereder vattenkylningspaketet Kühler H2O 920

Antec är på väg att lansera en uppföljare till det kompakta vattenkylningssystemet Kühler H2O 620. Nya 920 växer på bredden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Så... En H70-kopia antar jag? Inte så konstigt med Asatek bakom spakarna.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Kopia på h70?

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Discokungen

Oh wow. Built in LED. Den måste vara grym!!!!!!!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Saftigt pris om det nu stämmer med 890:-

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Man kan ju bara hoppas att den är bättre en h70 då det är en nyare modell och aseteks teknik borde väll gått framåt....

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Kopia och kopia. det var väll de som byggde H70 också. bara tt corsair satta klisterlappar på den

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sovereign:

Så... En H70-kopia antar jag? Inte så konstigt med Asatek bakom spakarna.

Hej!

Nej det är absolut ingen kopia. Antec sammarbetar med Asetek och detta är deras senaste revision.
Corsair använde sig av Astek de med innan de bytte leverantör av deras vattenkylning.

Priset är än så länge "rek" dvs det kan komma att ändras vid faktisk leverans.

Mvh
Johan

Permalänk
Skrivet av Antec SE:

Hej!

Nej det är absolut ingen kopia. Antec sammarbetar med Asetek och detta är deras senaste revision.
Corsair använde sig av Astek de med innan de bytte leverantör av deras vattenkylning.

Priset är än så länge "rek" dvs det kan komma att ändras vid faktisk leverans.

Mvh
Johan

Jag är väl medveten om detta, och var lite skämtsam med mitt uttalande

Men även Antec måste erkänna att kylaren är väldigt lik H70 och antagligen har som syfte att kontra den? Vilket absolut inte är någonting dåligt, mer konkurrens!

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att både radiatorn och pumppen är väldigt lika H70. Ser fram emot ett test där sweclockers kan visa oss vad skillnaden egentligten är.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av Sovereign:

Jag är väl medveten om detta, och var lite skämtsam med mitt uttalande

Men även Antec måste erkänna att kylaren är väldigt lik H70 och antagligen har som syfte att kontra den? Vilket absolut inte är någonting dåligt, mer konkurrens!

Hej!

Då det är Asetek som har designat den på uppdrag av Antec så
Antec eftersträvar såklart en vassare och nyare produkt.

Mvh
Johan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Antec SE:

Hej!

Då det är Asetek som har designat den på uppdrag av Antec så
Antec eftersträvar såklart en vassare och nyare produkt.

Mvh
Johan

Då kanske du kan berätta lite vad skillnaden kommer vara mellan Corsair H70 och Antec H20 920.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Då kanske du kan berätta lite vad skillnaden kommer vara mellan Corsair H70 och Antec H20 920.

Det är Sweclockers jobb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Kopia och kopia. det var väll de som byggde H70 också. bara tt corsair satta klisterlappar på den

Inte bara är det fel utan Corsairs liknande modeller var först och designades av dem och har ett annat koncept i materialval och fläktval och har en annan kylare och annat block och bygdes inte i samma fabrik. Det kan inte bli större skillnad på två så likartade produkter. Men jag medger at det är lätt at tro det är samma då många partnertillverkare gör sådant.

Permalänk
Avstängd

vi får se ifall jag skaffar en sådan med två GT. skall se lite hur de olika alternativen presterar och hur hur priset blir jämfört med h70.
har i så fall tänkt att kunna få ner ljudnivån avsevärt samtidigt som man kan klocka mellan 400 och 1000mhz mer beroende på hur det går

har funderat lite på antec h20 620 men då blir det krångel när man skall ha två fläktar så jag tänker att ifall denna nu kommer prestera mycket bättre med två fläktar och ifall priset inte blir för högt så tror jag nästan att det blir denna.

Permalänk
Medlem

Bredden ? Borde det inte vara djupet ? HxBxD

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Vill se en 240 rad inte en överviktig 120 rad.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antec SE:

Det är Sweclockers jobb

Fan va bra kommentar!

ps. Är mycket nöjd med min Kühler H2O 620

Permalänk
Medlem

Hoppas man inte blir lika besviken som h70 som knappt presterade mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Jag kan se två uppenbara skillnader mellan denna och H70: Slangar och fläktstyrning.
- Denna har mjukare slangar, vilket ger enklare montering.
- Denna har en fläktstyrning baserad på vätsketemperaturen, och användaren kan själv programmera profilen för temperatur/varvtal.

Dessutom lär det vara olika fläktar på de båda modellerna.

/Olle

Permalänk
Hedersmedlem

Här har ni en första review av Antec H20 920

http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Permalänk
Avstängd

verkar riktigt lovande http://www.youtube.com/watch?v=L7CH_TwY3UM

det negativa som jag har hört är att en pocessor kan börja throttla ifall man kör den overklockad och använder silent mode, så man bör altså använda egna fläktinställningar i så fall(iallafall med standardfläktarna)

det andra negativa är att chillcontrol v bara kommer att funka med windows. dock utgår jag ifrån att man kan ställa in inställningar via windows så att de gäller även ifall man startar datorn med ex linus som operativsystem senare.

ska bli intressant att se hur prestandan blir med 2 GT.

Permalänk
Medlem

Idag va jag ute och fotade min Antec Kühler H20 920 lite i solen.

Ni som är nyfikna kan kolla här.

http://www.sweclockers.com/galleri/7375-anteccorsairasusintel...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]