Vilka benchmark- och systemövervakningsprogram använder man idag?

Permalänk

Vilka benchmark- och systemövervakningsprogram använder man idag?

Hej har köp in ett helt nytt system.
Förutom avänder jag mig utav Everest och Super Pi.

Vilka program använder man idag? samt vilket är det mest maxade spelet idag?

Visa signatur

EVGA P55 SLi | EVGA GeFORCE GTX 470 | i7 Quad 870 + CROSAIR H70 | Dominator DHX+ 4GB |

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan inte bli lite mera specifik i din fråga?
"alla program" blir svaret på det du frågat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag menade så klart liknade.

Övervaknings program . Temp / rpm / FBS
Bench

Visa signatur

EVGA P55 SLi | EVGA GeFORCE GTX 470 | i7 Quad 870 + CROSAIR H70 | Dominator DHX+ 4GB |

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådtitel redigerad*

Tänk på att skapa trådtitlar som väl beskriver det man efterfrågar i tråden.

Permalänk
Medlem

Hmm, dom flesta 3Dmark programmen, coretemp, everest, aida64, hwinfo32, gpu-z, cpu-z, wprime, prime95 etc... Listan kan bli lång.
Har dock för mig att det ska finnas en tråd om såna här program, ska se om jag hittar den.

EDIT: Här är den!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Hedersmedlem

Jag själv använder mig mestadels av HWiNFO, för att hålla koll på det mesta. Även GPU-Z används, för att hålla koll på volten till GPUn.

För att bencha sedan använder iallafall jag 3DMARK 06, Vantage och 11.

Stresstestning:

GPU - FurMark
CPU: Prime95/OCCT

Brukade även använda CPU-Z, men ser inget användningsområde av denna längre då HWiNFO helt enkelt har alla dess funktioner redan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.