Permalänk
Medlem

Rensade datorns komponenter från damm!

Innan rensning:

CPU: °C

Core#0: 58°C / 0% LOAD
Core#1: 50°C / 0% LOAD

GPU: °C
61°C / 0% LOAD

Efter rensning:

CPU: °C
Core#0: 30°C / 0% LOAD
Core#1: 27°C / 0% LOAD

GPU:
54°C / 0% LOAD

Fett nice

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nova-X94:

Innan rensning:

CPU: °C

Core#0: 58°C / 0% LOAD
Core#1: 50°C / 0% LOAD

GPU: °C
61°C / 0% LOAD

Efter rensning:

CPU: °C
Core#0: 30°C / 0% LOAD
Core#1: 27°C / 0% LOAD

GPU:
54°C / 0% LOAD

Inga bilder före/efter?

Vad rensade du? Bara damm i kylflänsarna?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Inga bilder före/efter?

Vad rensade du? Bara damm i kylflänsarna?

Tog inga bilder före men kan ladda upp efter bilder.

Rensade dammen som va på CPU fläkten/kylflänsarna, GPU fläkten och lite i chassin.

Allt rensades med dammsugaren.

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nova-X94:

Tog inga bilder före men kan ladda upp efter bilder.

Rensade dammen som va på CPU fläkten/kylflänsarna, GPU fläkten och lite i chassin.

Allt rensades med dammsugaren.

Jag fick lära mig att man inte ska använda dammsugaren när man rengör sina datorkomponenter eftersom den genererar en hel del statisk elektricitet. Istället ska man använda sig av tryckluft som finns att köpa på ClasOhlson och liknande butiker.
Stämmer detta eller är det bara en myt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Jag fick lära mig att man inte ska använda dammsugaren när man rengör sina datorkomponenter eftersom den genererar en hel del statisk elektricitet. Istället ska man använda sig av tryckluft som finns att köpa på ClasOhlson och liknande butiker.
Stämmer detta eller är det bara en myt?

Helt rätt.

EDIT: Förövrigt kan jag inte riktigt förstå meningen med denna tråd, inte direkt någonting att skryta med då mer eller mindre alla måste rensa sina burkar på damm lite då och då.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Helt rätt.

EDIT: Förövrigt kan jag inte riktigt förstå meningen med denna tråd, inte direkt någonting att skryta med då mer eller mindre alla måste rensa sina burkar på damm lite då och då.

En random tråd bara, inget du behöver förstå.
Tråden sattes in i övrigt, det jag ville komma fram till va att temperaturen sjunker när man rensar allt skit som ligger inne i datorn.

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Jag fick lära mig att man inte ska använda dammsugaren när man rengör sina datorkomponenter eftersom den genererar en hel del statisk elektricitet. Istället ska man använda sig av tryckluft som finns att köpa på ClasOhlson och liknande butiker.
Stämmer detta eller är det bara en myt?

Alla datorer jag har haft har jag alltid rensat dom med damsugare inget har hänt.
Då snackar vi om 5-6 datorer.

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

Onödig tråd som dessutom bumpas, kan bara bli...

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.