Opera 11.10 "Barracuda" i skarp version

Permalänk
Melding Plague

Opera 11.10 "Barracuda" i skarp version

Norska Opera lanserar en ny version av företagets webbläsare med samma namn. Nytt är bland annat utbyggd Speed Dial samt flertalet prestandaförbättringar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad turboläget betyder? Hur kan den ladda ner mindre data?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Någon som vet vad turboläget betyder? Hur kan den ladda ner mindre data?

http://www.opera.com/browser/turbo/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Discokungen

Trevligt trevligt. Då var det uppdaterat!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Lite kul att alla webbläsarna börjar se likadana ut heh..

Permalänk

Jag provade betan... Den var fin, men jag saknade lite features såsom Adblock, Noscript etc...

Sen så är man ju FOSS-nörd också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digital8:

Lite kul att alla webbläsarna börjar se likadana ut heh..

Ja, men ingen nyhet direkt, va ju ett tag sen firefox ändrade utseende till att likna opera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Jag provade betan... Den var fin, men jag saknade lite features såsom Adblock, Noscript etc...

Sen så är man ju FOSS-nörd också.

Dessa funktioner finns i opera.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Jag provade betan... Den var fin, men jag saknade lite features såsom Adblock, Noscript etc...

Sen så är man ju FOSS-nörd också.

Inte nog med det, du saknade kunskap innan du uttalade dig också Adblock finns inbyggt sedan länge.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Nån annan som fått väldiga problem med prestandan på eniro kartor? Är ju sluggish som attans, och gatuvy verkar inte fungera längre.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Datanisse:

Inte nog med det, du saknade kunskap innan du uttalade dig också Adblock finns inbyggt sedan länge.

Det var det värsta! Då ljög google för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Det var det värsta! Då ljög google för mig

Google utvecklar Chrome, inte Opera

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Digital8:

Lite kul att alla webbläsarna börjar se likadana ut heh..

Nu var det ju visserligen Opera som började med att slimma ner allting, men visst kan jag hålla med dig.

Skrivet av Cybertrash:

Det var det värsta! Då ljög google för mig

Block content har funnits rätt länge, men det har varit menuellt skitlänge. Fram tills att extensions hittade fram. Och jag räknar inte med småhack och sånt då.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

OMG! Älskar nya speed dial!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Opera i mitt hjääärta...Låt mig besjunga dig nuuu
=D

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Nån annan som fått väldiga problem med prestandan på eniro kartor? Är ju sluggish som attans, och gatuvy verkar inte fungera längre.

inget problem här. hoppas det löser sig

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

inget problem här. hoppas det löser sig

Löste sig visst ja. Provade igår efter jag hade uppdaterat och då var den oanvändbar, men idag fungerar det helt ok.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De har ändrat alternativen till "Hämta om efter.." Jag körde som standard på 2 min, nu är 30min det minsta förprogrammerade.
I övrigt ser den trevlig ut

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

De har ändrat alternativen till "Hämta om efter.." Jag körde som standard på 2 min, nu är 30min det minsta förprogrammerade.
I övrigt ser den trevlig ut

Finns "Egna Inställningar" där du kan sätta den på 2 min. Mer jobb, men det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

OMG! Älskar nya speed dial!

Vad exakt är det som är nytt med nya speed-dial?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Vad exakt är det som är nytt med nya speed-dial?

Storleken på rutorna går att anpassa och den anpassas även automatiskt. Miniatyrerna är nu snyggare, man kan gömma + rutan m.m

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Storleken på rutorna går att anpassa och den anpassas även automatiskt. Miniatyrerna är nu snyggare, man kan gömma + rutan m.m

Ah, då är det inget jag har missat då

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zrix:

Finns "Egna Inställningar" där du kan sätta den på 2 min. Mer jobb, men det går.

Jo, jag vet, men som sagt så är det mer jobb

Visa signatur

---