Läckta bilder på Windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Xp förfinad från 2k... eh nee, 2k var en leklåda mellan w98 å nt4.
Xp är resultatet av folk som lurades å köpa 2k.
Millenium - w98 me skit
W7 - Xp me bättre x64 miljö å skit
W8 - troligen kopia på w7 med ännu mera skit.
(xp anser jag som den mest stabilaste builden inom windows serien hittills)
btw bild 4, undra om de har nått å göra me §7, trodde den regeln gäller för allt.... nåja de flesta vet väl att det är en tidig "alpha" build som är ute å cirkulerar.

Jösses inte ett rätt där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Xp förfinad från 2k... eh nee, 2k var en leklåda mellan w98 å nt4.
Xp är resultatet av folk som lurades å köpa 2k.
Millenium - w98 me skit
W7 - Xp me bättre x64 miljö å skit
W8 - troligen kopia på w7 med ännu mera skit.
(xp anser jag som den mest stabilaste builden inom windows serien hittills)
btw bild 4, undra om de har nått å göra me §7, trodde den regeln gäller för allt.... nåja de flesta vet väl att det är en tidig "alpha" build som är ute å cirkulerar.

Windows XP var Windows 2000 med barnvänliga färger. Det var inte så konstigt att Windows 2000 var bättre än Windows XP så länge.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Xp förfinad från 2k... eh nee, 2k var en leklåda mellan w98 å nt4.
Xp är resultatet av folk som lurades å köpa 2k.
Millenium - w98 me skit
W7 - Xp me bättre x64 miljö å skit
W8 - troligen kopia på w7 med ännu mera skit.
(xp anser jag som den mest stabilaste builden inom windows serien hittills)
btw bild 4, undra om de har nått å göra me §7, trodde den regeln gäller för allt.... nåja de flesta vet väl att det är en tidig "alpha" build som är ute å cirkulerar.

Nu pratar du ur ändan.

2k är NT5 och XP bygger på 2k.
Att påstå att 2k var "en leklåda mellan w98 å nt4" är bara fel.
Och vaddå lurades att köpa 2k?
Jag gick från 2k till XP och det var en väldigt smidig övergång.
Sen att W7 skulle vara "XP me bättre x64 miljö å skit" är helt tossigt.
Du har verkligen ingen som helst förståelse för vad du pratar om, du verkar mest prata om din personliga upplevelse inte om hur operativsystemen faktiskt fungerar...

Permalänk
Medlem

Jag har testat denna windows 8 version och kan väl säga att det är en del småjusteringar. Det som man bör ha i åtanke är att detta är en Milestone 1 release som man läckt bilder ifrån. Huruvida den är äkta eller inte kan jag inte svara på men de ändringar som man har sett i denna release är ganska "för" bra för att någon har hackat en massa.

De största skillnaderna är att man numera tänker "profil" och ändringar kring detta. Mycket kring att man ska kunna ställa in språk på ett bättre sätt osv. MP11 samt IE9 är vad som bjuds. Att tillägga är att M1 releasen verkar bygga på Windows 7 enterprise...

Så är man ute efter en helt ny upplevelse så är inte M1 för er då man ändrat ytterst lite. jag hade nog väntat tills någon ytterligare release innan jag hade börjat "latcha" runt ordentligt

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

Jösses inte ett rätt där...

Bra du beskriver bristerna utan å förklarar

Skrivet av Pimpim666:

Windows XP var Windows 2000 med barnvänliga färger. Det var inte så konstigt att Windows 2000 var bättre än Windows XP så länge.

Alla OS har varit bäbis stadiet redan vid utskick, först vid en Sp utsläpp så har det fått stämpeln "Stabil"
Xp är ändå ett Os som har längst livstid av alla nu.

Skrivet av Kilroy:

1: 2k är NT5 och XP bygger på 2k.
2: Att påstå att 2k var "en leklåda mellan w98 å nt4" är bara fel.
2: Och vaddå lurades att köpa 2k?
3: Jag gick från 2k till XP och det var en väldigt smidig övergång.
4: Sen att W7 skulle vara "XP me bättre x64 miljö å skit" är helt tossigt.
5: Du har verkligen ingen som helst förståelse för vad du pratar om, du verkar mest prata om din personliga upplevelse inte om hur operativsystemen faktiskt fungerar...

1: "Released on 17 February 2000, it is the successor to Windows NT 4.0"
2: "It was succeeded by Windows XP for desktop systems in October 2001"
2: Att ett Os blir ersatt redan efter 1år....
3: Borde de vara då de är en utarbetad version.
4: Ok Vista kom först, varpå W7 vart resultatet.
5: Ok du tror det

OT: Fortsätter Microsoft sitt nuvarande schema (beta,stable,beta,stable) så är W8 en beta å efterföljare (W10) en stable.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

5: Ok du tror det

Nej, jag vet det.
Eller så vet du vad du pratar om men trollar.

I vilket fall som helst...

Permalänk
Medlem

Windows

Windows 8
Olika Faser för operativsystemet

Ribbon UI och Twin Ui är gömt i nästan alla windows 8 Builds
finns en hel del andra saker med som är "gömda"

M1 : 6.1 , Den "builden" som bilderna visar är M1 Och är gjord förra året.
därför står det Windows 7 (som är i RTM + SP1 7601) i build taggen.
Denna build är Windows 8
Finns nummera läckt och det är bara några nya saker i ( de flesta är gömda och vissa finns inne där i)
Därför har den "6.1" andledningen är att det sista MSFT har att tänka på är namnet som en sa.
som sagt 6.1.7850 läckt.

M2: 6.2 Andra Fasen av M builden
Som t. ex BUILD 6.2.7867 som visades på CES 2011
infört: OEM BIOS Activaction 3.0 Restore to factory settings, Logon Ui ändringar etc

M3: 6.2 Den senaste builden är just nu 6.2.7982.0.winmain.110411-1832
Aero Automatic Color, Logon Customised wallpaper etc

Roadmap : (ungefärliga rykten)
M1
M2
M3
Beta 1 – Ca september-dec 2011
Beta 2 - ?
Release Candidate – (RC) september 2012
Ready to Manufacturing (RTM) – slutet på 2012
Retail – januari - Mars 2013

ursäktar för ett lite smått rörigt inlägg.

Permalänk
Avstängd

Shhh...
let's not leak our hard work

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAndrew:

Fast egentligen borde det inte bli bluescreens överhuvudtaget, varken Linux elr OS X har det? Är ju uppenbarligen nåt som Microsoft gjort fel eftersom att det blir så instabilt så fort man installerar nåt nytt.

Nej, OS X har Gråskärm istället

Fast det är klart, delvis eftersom Apple bara släpper c:a 3 sorters desktoper med maxiamlt 15 hårdvarukonfigurationer (jag förenklar lite, jag vet), så är hårdvarukrascher väldigt sällsynta.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Ser ut wom w7 med nåt ovanligt fult rainmeter skin till höger :S

Ne, ms, skriv hellre om det 20 år gamla OS:et istället för att hålla på och göra små ändringar med tre års mellanrum...

Visa signatur

i7 920 | GTX295

Permalänk
Avstängd

En riktigt gammal build som ni har screens från. Cirka ett halvår gammal den här. Har hänt mkt sen dessa screens.
6.1.7850.0.winmain_win8m1.100922-1508_x86fre_client-enterprise_en-us.iso

100922-1508 = Kompileringsdatum samt klockslag dvs kl 15.08 den 22 sept. 2010.

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

Nej, OS X har Gråskärm istället

Fast det är klart, delvis eftersom Apple bara släpper c:a 3 sorters desktoper med maxiamlt 15 hårdvarukonfigurationer (jag förenklar lite, jag vet), så är hårdvarukrascher väldigt sällsynta.

Är inte Intel och Nvidia tänkt att fungera bra ihop, likaså AMD och ATI? Många PC-tillverkare i dagsläget blandar ju dessa, men de förbyggda verkar sällan ha krascher. Jag kör en helt AMD-baserad PC, dvs. AMD CPU och ATI GPU, men får förhållandevis många krascher. Hade alla program funnits till Linux så hade det ju varit ett självklart val

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAndrew:

Är inte Intel och Nvidia tänkt att fungera bra ihop, likaså AMD och ATI? Många PC-tillverkare i dagsläget blandar ju dessa, men de förbyggda verkar sällan ha krascher. Jag kör en helt AMD-baserad PC, dvs. AMD CPU och ATI GPU, men får förhållandevis många krascher. Hade alla program funnits till Linux så hade det ju varit ett självklart val

Kan nog konstatera att Linux också kan krascha... så om din dator inte är stabil hårdvarumässigt så hjälper det nog inte så mycket.

Permalänk
Skrivet av TheAndrew:

Fast egentligen borde det inte bli bluescreens överhuvudtaget, varken Linux elr OS X har det? Är ju uppenbarligen nåt som Microsoft gjort fel eftersom att det blir så instabilt så fort man installerar nåt nytt.

Jag har en macbook med win7 i bootcamp. Varje gång jag kör igång något tungt så bluescreenar den. Grejen är att varje gång jag kör igång samma sak i OSX så kommer det upp någon error som man inte hinner läsa innan skärmen börjar flimra i tusen olika färger. Det var så innan jag installerade win7 också. Vad det är jag har för konstiga program på den vet gudarna, men det finns helt klart en variant av BSOD i OSX också.
Nu kommer någon säga att det händer stup i kvarten på windows, men nästan aldrig i OSX. Men grejen är... problemet är oftast drivrutiner till hårdvaran... Hur mycket olika hårdvara kan du välja på när du köper en mac? Och hur många bygger sin mac själv?

OSX har inte bluescrreens? Nej de nöjer sig inte med blåa slärmar, de tar alla färger på en gång!!!

Permalänk
Medlem

Win 8 känns långt borta. Känner inte för att slås otaliga timmar med något litet drivrutinsproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAndrew:

Är inte Intel och Nvidia tänkt att fungera bra ihop, likaså AMD och ATI? Många PC-tillverkare i dagsläget blandar ju dessa, men de förbyggda verkar sällan ha krascher. Jag kör en helt AMD-baserad PC, dvs. AMD CPU och ATI GPU, men får förhållandevis många krascher. Hade alla program funnits till Linux så hade det ju varit ett självklart val

Njae, jag har blandat ganska hej vilt genom åren moderkort/chipset/CPU/GPU, i regel funkar de flesta kombinationer till dagligt bruk.

Det är klart, ibland så råkar man på två slags komponenter som inte passar ihop (minne+moderkort, moderkort+gpu, eller vadsom), men så länge man håller sig undan budgetträsket och de snålaste modellerna (speciellt moderkort) så brukar grejer vara kompatibla och prestera hyggligt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Hur ett desktop-OS "ser ut" i standardutförande spelar väl mindre roll? Det ska väl helst vara så slimmat som möjligt så man själv kan anpassa det med val av fönsterhanterare, utseende, tjänster, menyer, snabbtangenter, o.s.v. efter sina egna behov.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Rätt meningslösa screenshots.

Någon som vet några faktiska nyheter i win8?

Win7 skulle väll ha introducerat bla ett nytt filsystem som inte vart av om jag inte minns helt?

Nu har jag visserligen inte spanat något alls på win8, men magkännslan säger mig att det inte kommer bli något sensationellt, utan mest ett skäl att få tjäna lite extra stålar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cryptic:

...

Nu har jag visserligen inte spanat något alls på win8, men magkännslan säger mig att det inte kommer bli något sensationellt, utan mest ett skäl att få tjäna lite extra stålar.

Det är lite av Microsofts nya spår:
Mindre smärre uppdateringar som skulle kunna släppas till Windows 7 via "Microsoft Update" och/eller som ett "Service Pack" släpps istället som ett nytt operativsystem.

Därmed kan Microsoft sälja det som ett helt nytt operativsystem och tjäna på det.
Det fungerar så länge konsumenterna är villiga att betala för det, för det vill vi ju?

Detta har tagits upp på flera håll och från flera vinklar, och det har även vid tillfällen ryktats om att dem som har köpt en fristående licens av Windows 7 (Som inte är bunden till en specifik dator), skulle få Windows 8 utan extra kostnader (Eller kraftigt rabatterat ), men detta är bara rykten.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Det är lite av Microsofts nya spår:
Mindre smärre uppdateringar som skulle kunna släppas till Windows 7 via "Microsoft Update" och/eller som ett "Service Pack" släpps istället som ett nytt operativsystem.

Därmed kan Microsoft sälja det som ett helt nytt operativsystem och tjäna på det.
Det fungerar så länge konsumenterna är villiga att betala för det, för det vill vi ju?

Detta har tagits upp på flera håll och från flera vinklar, och det har även vid tillfällen ryktats om att dem som har köpt en fristående licens av Windows 7 (Som inte är bunden till en specifik dator), skulle få Windows 8 utan extra kostnader (Eller kraftigt rabatterat ), men detta är bara rykten.

Inte för att vista var likt xp, men faktum att det inte funkar att släppa nya operativsystem som folk inte vill ha finns kvar. Inte många köpte vista, massvis köpte windows 7 och med tanke på att w7 nog funkar utmärkt för alla så kommer knappast någon att uppdatera te windows 8. Kan seriöst inte komma på vad dom skulle förbättra till windows 8 jämtemot 7 så att det blir värt en uppgradering, har nån av er nån aning vad som skulle förbättras?

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Föga förvånade är det samma gamla röriga skrivbords-koncept de använt sedan 3.11. Inget nytt denna gången heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Win 8 känns långt borta. Känner inte för att slås otaliga timmar med något litet drivrutinsproblem.

Exakt. Vi snackar flera år.

iaf så länge w7 duger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Blåskärm berodde i alla fall tidigare i huvudsak på tredjepars drivrutiner, vet att Nvidia och AMD/ATI stor för över hälften av alla BSOD i någon undersökning. Så inte nödv'ndigtvis Microsofts fel.

Skillnaden mellan W7 ovh W8 kommer antagligen inte vara speciellt stor. Å andra sidan hade W7 kunnat vara ett servicepack till Vista, oavsett vad folk säger så är W7 i princip Vista fast med bättre marknadsföring

Har du ens använd vista? En enorm prestanda-skillnad på vista och w7.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Har du ens använd vista? En enorm prestanda-skillnad på vista och w7.

Ja det har jag, jag körde Vista på min huvuddator i flera år, bortsett från vissa irritations moment, läs något överambitiös pre cashing av program strax efter uppstart, så fungerar det lika bra som W7.
Det många glömmer är att vi hade tre års hårdvaruutveckling mellan Vista och W7, inte konstigt att W7 verkar flyta smidigare när "folk" sitter på dubbelt så snabba datorer.

De som tok sågar Vista körde det antingen bara en kort stund efter release, då hade grafikkorts drivrutinerna svåra problem, eller kört det på någon gammal härk med för lite minne.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Ja det har jag, jag körde Vista på min huvuddator i flera år, bortsett från vissa irritations moment, läs något överambitiös pre cashing av program strax efter uppstart, så fungerar det lika bra som W7.
Det många glömmer är att vi hade tre års hårdvaruutveckling mellan Vista och W7, inte konstigt att W7 verkar flyta smidigare när "folk" sitter på dubbelt så snabba datorer.

De som tok sågar Vista körde det antingen bara en kort stund efter release, då hade grafikkorts drivrutinerna svåra problem, eller kört det på någon gammal härk med för lite minne.

Körde vista från start tills första betan på windows 7 så märkte stor prestanda skyllnad med samma hårdvara. XP klarar jag inte av pga det kassa UI:et dom kör med, kör då hellre med classic temat.

Skrivet av Soulfly:

Föga förvånade är det samma gamla röriga skrivbords-koncept de använt sedan 3.11. Inget nytt denna gången heller.

Vad skulle du föredra istället?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av chila:

Körde vista från start tills första betan på windows 7 så märkte stor prestanda skyllnad med samma hårdvara. XP klarar jag inte av pga det kassa UI:et dom kör med, kör då hellre med classic temat.

Vad skulle du föredra istället?

tycker själv om att dem inte ändrar på det klassiska utseendet bara polerar det det är det som jag älskar med windows tycker inte ens om stor ikoner så jag har det satt på små ikoner med text som windows ska vara enligt mig får hoppas att windows 8 har kvar den biten som windows 7 hade