EKL lanserar grafikkortskylaren Alpenföhn Heidi 2

Permalänk
Melding Plague

EKL lanserar grafikkortskylaren Alpenföhn Heidi 2

Tyska EKL breddar produktserien Alpenföhn med nya grafikkortskylaren Heidi 2.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kanske kan vara något och mata dit 2st av på mitt 4870x2

Visa signatur

here we go!

Permalänk

ser riktigt nice ut faktiskt ^^

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Alltså ärligt talat, hur många hoppas de sälja med tanke på att de inte stödjer den senaste generationen grafikkort??
Hur stor chans är det att de med äldre kort väljer att skaffa en bättre kylare så sent som NU??
Eller ännu större chans att de uppgraderar till ett bättre kort istället. Känns mycket trovärdigare.

Nej, denna kom helt för sent....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

Alltså ärligt talat, hur många hoppas de sälja med tanke på att de inte stödjer den senaste generationen grafikkort??
Hur stor chans är det att de med äldre kort väljer att skaffa en bättre kylare så sent som NU??
Eller ännu större chans att de uppgraderar till ett bättre kort istället. Känns mycket trovärdigare.

Nej, denna kom helt för sent....

HD 6850/6870 är ju inte särskilt "gamla", jag inhandlade ett hd6870 för inte så längesen och har planer om att köpa ett till och köra i CF, då kan det definitivt, om priset är rätt, vara intressant med denna kylare.

Edit: Då beroende på om jag köper xfx varianten som blåser ut luft där bak eller om det blir en billigare sapphire version, blir det den sistnämnda så kommer troligen en bättre kylare att inhandlas:P.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

Nån som vet vad effekten av den varierande lutningen på flänsarna är? Syns tydligast i tredje bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Alltså ärligt talat, hur många hoppas de sälja med tanke på att de inte stödjer den senaste generationen grafikkort??
Hur stor chans är det att de med äldre kort väljer att skaffa en bättre kylare så sent som NU??
Eller ännu större chans att de uppgraderar till ett bättre kort istället. Känns mycket trovärdigare.

Nej, denna kom helt för sent....

Förmodligen handlar det snarare om att kylaren inte pallar värmeutvecklingen i "high-end" GPU'er, den ser inte överdimensionerad ut direkt. Kan vara en ulv i fårakläder dock, har ju inte sett några tester på den

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som en CPU-kylare mer än grafikkort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oduglingen:

Nån som vet vad effekten av den varierande lutningen på flänsarna är? Syns tydligast i tredje bilden.

Borde vara ungefär samma anledning som att t.ex. Utra-120 har lite böjda flänsar. Detta för att förbättra värmeöverföringen till luften, om luftströmmen träffar i en vinkel blir det lättare att föra bort värmen, i teorin iaf.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oduglingen:

Nån som vet vad effekten av den varierande lutningen på flänsarna är? Syns tydligast i tredje bilden.

Tror det va mindre turbolens (Oljud) och mera kylning.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

kanske kan vara något och mata dit 2st av på mitt 4870x2

Ja om det får plats

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Ja om det får plats

preics ^^ men det återstår att se vet att man kunde köra med 2st zalman kylare men dom va dock inte så pass bra så det va tveksamt om dom skulle klara av att kyla kortet

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Alpluft med hårfönsljud Precis vad min reaktor till dator behöver..

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av Rba:

Borde vara ungefär samma anledning som att t.ex. Utra-120 har lite böjda flänsar. Detta för att förbättra värmeöverföringen till luften, om luftströmmen träffar i en vinkel blir det lättare att föra bort värmen, i teorin iaf.

Jepp, stämmer ganska bra. Ju mer man vinklar flänsarna destå mer motstånd bildas, högre mostånd ger mer kontakt mellan luft och metall.

Permalänk

Haha! nästan ett år efter kommer jag med en kommentar

Funderar på att inhandla en Alpenföhn Heidi 2, eller Deepcool V400 (identiska förutom fläktarna). Nej, två st. blir det ju... Nej - gör det till fyra då jag tänker köra quad-SLI konfig. med Geforce Kepler med dual-gpu (690?)

Frågan är bara om dessa två åbäken får plats på samma dualgpu-kort??

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!