Permalänk
Medlem

Tips På Maträtter

Tjena..

Först och främst .. Är lite osäker om det är rätt forum del ... Sorry! om det är fel

Jag kommer att ha prov i HK (Hem och kunskap eller hur ni säger ) V.18 , men måste helst säga innan måndag vad jag ska göra :S .
Ska laga mat denna gång (bakning förra veckan , MVG då^^) , och jo ... Jag vet inte vad som kan vara gott och nyttigt ^^

Det jag vill att det ska va

*Snabbt (Helst under 1h 20min)
*Gott och något nyttig
*Billig
*Enkel
*INTE soppa ...
..

Det som kommer att bedömmas är bl.a smak (och utseende tror jag ^^ ) ..

Så kom med "recept" på populära/goda maträtter enligt er eller varför inte komma med "Familjens ""Hemliga"" Recept"

Permalänk
Medlem

Mitt tips är lever gryta. Billigt, enkelt,(mycket) nyttigt och inte speciellt vanlig maträtt idag. Så det lär imponera en lärare. Jag anser dessutom att det är grymt gott

Levern: 400g Ugn nöts Lever Vetemjöl Såsen: 2msk smör 2msk mjöl 4dl mjölk lite köttbuljong lite colorit salt peppar Börja med riset/potatis. Skölj Levern i kallt vatten Skär i skivor ca 1 cm tjocka skivor Fat med vetemjöl. Vänd leverskivorna i vetemjölet. Stek dem, håll koll på värmen! Såsen Smält smör, strö över vetemjölet,späd pö om pö med mjölk under vispning Strö över köttbuljong, colorit, salt och peppar.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Mitt tips är lever gryta. Billigt, enkelt,(mycket) nyttigt och inte speciellt vanlig maträtt idag. Så det lär imponera en lärare. Jag anser dessutom att det är grymt gott

Levern: 400g Ugn nöts Lever Vetemjöl Såsen: 2msk smör 2msk mjöl 4dl mjölk lite köttbuljong lite colorit salt peppar Börja med riset/potatis. Skölj Levern i kallt vatten Skär i skivor ca 1 cm tjocka skivor Fat med vetemjöl. Vänd leverskivorna i vetemjölet. Stek dem, håll koll på värmen! Såsen Smält smör, strö över vetemjölet,späd pö om pö med mjölk under vispning Strö över köttbuljong, colorit, salt och peppar.

Låter gott
fråga vad är "colorit" ? ^^

Permalänk
Medlem

Colorit är ekströms fusksoja kan man säga, främst för färgsättning. Mest vatten, salt, färg och så lite soja.

En liten egen uppfinning, men du kanske ska köra med lättöl

2-3 normalstora skivor lövbiff
4-5 normalstora potatisar
1 lök
1/2 dl öl
Paprikapulver, salt, (vit)peppar

Koka potatisen i halvstora kuber så går det fortast. Stek löken under tiden, när den är halvklar kan du slänga i lövbiffen som du skurit i småbitar och steka på låg värme så du får ganska mycket vätska i pannan. Krydda lite som du vill ha det. När potatisen är klar häller du ölen och potatisen i stekpannan och vänder runt allt på lite högre värme. Det är en blandning av pytt i panna och sjömansbiff kan man väl säga.

Kött, potatis och öl, manligare blir det inte.. Kanske bra att slänga ihop lite sallad till dock om det ska se lite nyttigare ut. Och en persiljekvist på toppen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LarssoN:

Låter gott
fråga vad är "colorit" ? ^^

Det är fusksoja som innehåller mycket färg och lite smak. Smidigt att använda om man bara vill ha färg på sin brunsås men inte så mycket sojasmak.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Du behöver extremt lite colorit, råkat göra ett par maträtter helt kolsvarta...
Det räcker med bara ett par droppar. Du kan även ersätta lite mjölk med grädde så blir den mindre nyttig men godare och använd stek fettet så blir det mer smak på såsen

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cl3mens:

Colorit är ekströms fusksoja kan man säga, främst för färgsättning. Mest vatten, salt, färg och så lite soja.

En liten egen uppfinning, men du kanske ska köra med lättöl

2-3 normalstora skivor lövbiff
4-5 normalstora potatisar
1 lök
1/2 dl öl
Paprikapulver, salt, (vit)peppar

Koka potatisen i halvstora kuber så går det fortast. Stek löken under tiden, när den är halvklar kan du slänga i lövbiffen som du skurit i småbitar och steka på låg värme så du får ganska mycket vätska i pannan. Krydda lite som du vill ha det. När potatisen är klar häller du ölen och potatisen i stekpannan och vänder runt allt på lite högre värme. Det är en blandning av pytt i panna och sjömansbiff kan man väl säga.

Kött, potatis och öl, manligare blir det inte.. Kanske bra att slänga ihop lite sallad till dock om det ska se lite nyttigare ut. Och en persiljekvist på toppen.

Ingen kommentar på ölen då jag är snart 15 snart och planerar att inte dricka alkohol ... så bort med det ! ^^

Skrivet av Zotamedu:

Det är fusksoja som innehåller mycket färg och lite smak. Smidigt att använda om man bara vill ha färg på sin brunsås men inte så mycket sojasmak.

Skrivet av Memon:

Du behöver extremt lite colorit, råkat göra ett par maträtter helt kolsvarta...
Det räcker med bara ett par droppar. Du kan även ersätta lite mjölk med grädde så blir den mindre nyttig men godare och använd stek fettet så blir det mer smak på såsen

Okej , tack för era svar ...

Blir att handla in dessa saker jag behöver imorgon då jag besöker Luleå ^^

Permalänk
Entusiast

Fast alkoholen kokar bort nästan med än gång så det behöver du inte oroa dig för. Det är väldigt trevligt att ha lite öl i grytor och liknande för det ger en väldigt trevlig och fyllig smak.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fast alkoholen kokar bort nästan med än gång så det behöver du inte oroa dig för. Det är väldigt trevligt att ha lite öl i grytor och liknande för det ger en väldigt trevlig och fyllig smak.

Det är dock en myt enl. http://www.ochef.com/165.htm

Det tar rätt lång tid innan all alkohol är borta. Det låter som en dålig idé att få i sig en halvliter öl om man inte alls vill bli onykter.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Random-person:

Det är dock en myt enl. http://www.ochef.com/165.htm

Det tar rätt lång tid innan all alkohol är borta. Det låter som en dålig idé att dricka en halvliter öl om man inte alls vill bli onykter.

1, Det var en halv deciliter öl.
2, Laga mat med folköl.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

1, Det var en halv deciliter öl.
2, Laga mat med folköl.

Host, deci är ett dumt prefix...

Och varför folköl egentligen? Jag har aldrig lagat mat med öl, men är det inte rimligare att man försöker hitta något gott öl, med en högre procentsats?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Random-person:

Host, deci är ett dumt prefix...

Och varför folköl egentligen? Jag har aldrig lagat mat med öl, men är det inte rimligare att man försöker hitta något gott öl, med en högre procentsats?

För att folköl är tillräckligt bra för enklare grytor. Man kan självklart gå på finare saker om man är ute efter något speciellt. Brukar till exempel ha i ett par flaskor rökporter när jag lagar chili men bulken av ölen är fortfarande folköl. Det skiljer helt enkelt inte så mycket mellan folköl och billig starköl i smak, mest alkohol och den ger ju inte direkt smak här. Sen kan man inte ha för smakrik öl för då kan det bli för mycket beska i maten vilket inte är kul. Ett öl som är gott att dricka är inte nödvändigtvis gott i mat. Samma gäller för vin. Ett billigt vin är ofta fullt tillräckligt för matlagning medan andra goda viner är rent olämpliga.
Lättöl fungerar för övrigt bra det också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hur som helst ...

Tror inte fröken accepterar öl i skolan så .....

Vad kan man använda istället ??

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LarssoN:

Hur som helst ...

Tror inte fröken accepterar öl i skolan så .....

Vad kan man använda istället ??

Jag hade slängt i lite nötbuljong. Inte samma sak men det ger lite mer smak.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag hade slängt i lite nötbuljong. Inte samma sak men det ger lite mer smak.

Ok!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Tror inte fröken accepterar öl i skolan så .....

Varför inte det, om det är till matlagning? Skulle du inte få tillaga en coq au vin då heller?

Visa signatur

Vetenskap.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nallle:

Varför inte det, om det är till matlagning? Skulle du inte få tillaga en coq au vin då heller?

Finns alkoholfritt matlagningsvin
Jag tror inte heller att en flaska lättöl ska vara några problem om det är till matlagning.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Strunt samma .... Vill inte använda nå alkohol så ...

Permalänk
Medlem

Just den maträtten blir inte samma utan ölen, det blir lite mustigt som sagt. Du kan ju dock köra i lite vatten, buljong och kanske vitlök så får du en annan variant.

Eller en grej jag provade härom veckan, men då får du byta till mer snabbkokande kött:

Koka sönder något nötkött (runt 500 gr, mitt tog 4-5 timmar men var billigt) och reducera sedan bort det mesta av vattnet. Slå i en burk krossade tomater, en burk kikärtor och en burk kidneybönor. Sedan hackade jag ner lite jalapeños och drog i vitlök. Lite salt, peppar och cayennepeppar och vips har man en grym chili.

Dessutom nyttig mat, kan ätas med ris eller bara som den är med bröd. Får du tag i något kött som kokar sönder på någon timme kan det ju vara något. Ryggbiff i små kuber kanske kan funka?

Permalänk
Medlem

Ett tips är att övningslaga måltiden minst en gång innan. Practice makes perfect.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Ett tips är att övningslaga måltiden minst en gång innan. Practice makes perfect.

Det är ju klart att man gör ?

Permalänk
Medlem

Pestopasta

Min favorit just nu kallar jag pestopasta och det är busenkelt att laga, tar lika lång tid som att koka pasta och är en mindre smaksensation.

3 port

Pasta (inte en susning om mängd, går alltid på känsla och får alltid vaska. Själv använder jag vanlig spaghetti.)
1 pkt bacon
1 lök
1 dl bladspenat (fryst eller färsk gör detsamma)
2 dl creme fraiche
2 msk grön pesto
2 vitlöksklyftor
Salt
Peppar

Börja med att sätta på vattenkoket till pastan. Snälla låt mig inte förklara hur du kokar pasta...

Hacka bacon och lök i små bitar. Börja med att steka baconet - huruvida du använder smör eller ej till stekningen avgör du själv men mitt motto är "snåla aldrig på fettet". När baconen nästan är knaperstekt så tillsätter du löken och låter den fräsa med. Vänd ner bladspenaten i stekpannan och låt det steka med en kort stund. Rör ofta med en slev så inget bränns.
Blanda ner creme fraiche i stekpannan rör in den med baconet, löken och bladspenaten så allt blandas fint. Tillsätt pesto, pressa ner vitlöken med en vitlökspress och krydda med salt och peppar.
Sänk värmen och låt småputtra, det räcker med att blandningen håller sig varm och låter smakerna dras.

Häll vattnet från den färdigkokta pastan och blanda därefter ner pestoröran. Blanda väl i en kastrull så att det blir en härlig, ljusgrön och väldoftande gegga av allt sammans. Servera fröken, knappt en matsked (det skall endast räcka för bedömning) och frossa tillsist i dig alltsammans. Om du måste, bjud kompisen i köket också och be honom ta disken som tack.

Klart!

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djärven:

Min favorit just nu kallar jag pestopasta och det är busenkelt att laga, tar lika lång tid som att koka pasta och är en mindre smaksensation.

3 port

Pasta (inte en susning om mängd, går alltid på känsla och får alltid vaska. Själv använder jag vanlig spaghetti.)
1 pkt bacon
1 lök
1 dl bladspenat (fryst eller färsk gör detsamma)
2 dl creme fraiche
2 msk grön pesto
2 vitlöksklyftor
Salt
Peppar

Börja med att sätta på vattenkoket till pastan. Snälla låt mig inte förklara hur du kokar pasta...

Hacka bacon och lök i små bitar. Börja med att steka baconet - huruvida du använder smör eller ej till stekningen avgör du själv men mitt motto är "snåla aldrig på fettet". När baconen nästan är knaperstekt så tillsätter du löken och låter den fräsa med. Vänd ner bladspenaten i stekpannan och låt det steka med en kort stund. Rör ofta med en slev så inget bränns.
Blanda ner creme fraiche i stekpannan rör in den med baconet, löken och bladspenaten så allt blandas fint. Tillsätt pesto, pressa ner vitlöken med en vitlökspress och krydda med salt och peppar.
Sänk värmen och låt småputtra, det räcker med att blandningen håller sig varm och låter smakerna dras.

Häll vattnet från den färdigkokta pastan och blanda därefter ner pestoröran. Blanda väl i en kastrull så att det blir en härlig, ljusgrön och väldoftande gegga av allt sammans. Servera fröken, knappt en matsked (det skall endast räcka för bedömning) och frossa tillsist i dig alltsammans. Om du måste, bjud kompisen i köket också och be honom ta disken som tack.

Klart!

Både låter och ser gott ut! ..

Värt att testa

om man inte har pesto hemma , vad kan man annars använda ?

Vet faktiskt inte .. Förklara hur man kokar pasta ^^

(skojar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Både låter och ser gott ut! ..

Värt att testa

om man inte har pesto hemma , vad kan man annars använda ?

Vet faktiskt inte .. Förklara hur man kokar pasta ^^

(skojar)

Saknar du pesto, skippa bladspenaten och byt ut creme fraiche mot 3 dl grädde (vispgrädde är godast, matgrädde går också bra) samt tillsätt en tsk cayennepeppar. Vips, så har du ungkarlscarbonara!

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djärven:

Saknar du pesto, skippa bladspenaten och byt ut creme fraiche mot 3 dl grädde (vispgrädde är godast, matgrädde går också bra) samt tillsätt en tsk cayennepeppar. Vips, så har du ungkarlscarbonara!

Tack ...

Då får man stå för middagen denna vecka... haha ^^

Permalänk
Medlem

Liten blandning som jag och min syster kom på för ett tag sedan. Inte ett så exakt recept, men sen tror jag inte riktigt på att mat ska lagas efter ritning.

Ingredienser:
Lövbiff, valfri mängd (jag brukar utgå från två rätt stora bitar, fungerar också med annat benfritt kött)
Färsk svamp (champinjoner och gärna kantareller)
Färsk chilipeppar
Paprika
lök
Uncle bens sweet and sour
+ vilka grönsaker man känner för.
Soja
Mjölk
Köttbuljong
Potatis

Börja med att skära lövbiffen i 1-1,5cm stora bitar (kvadratiska). Samma sak med svampen (1-1,5cm kuber/bitar) och strimla paprikan fint. Hacka löken och chilifrukten och släng sedan ner alltihopa i en stekpanna el. gryta. Fräs på tills lövbiffen fått färg och häll sedan på en dl vatten, 1dl mjölk, en buljongtärning och lite soja. Låt det puttra lite och sen i med uncle ben's-blandningen. I med lite svart och vit-peppar. Pressa i en halv klyfta vitlök och koka potatisen. Låt det hela fortsätta puttra tills potatisen är klar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Jag gjorde också en liknande tråd för inte så längesedan som fortfarande är aktiv: http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...
Där är många bra tips fast i och för sig mycket soppor som du inte ville ha.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Liten blandning som jag och min syster kom på för ett tag sedan. Inte ett så exakt recept, men sen tror jag inte riktigt på att mat ska lagas efter ritning.

Ingredienser:
Lövbiff, valfri mängd (jag brukar utgå från två rätt stora bitar, fungerar också med annat benfritt kött)
Färsk svamp (champinjoner och gärna kantareller)
Färsk chilipeppar
Paprika
lök
Uncle bens sweet and sour
+ vilka grönsaker man känner för.
Soja
Mjölk
Köttbuljong
Potatis

Börja med att skära lövbiffen i 1-1,5cm stora bitar (kvadratiska). Samma sak med svampen (1-1,5cm kuber/bitar) och strimla paprikan fint. Hacka löken och chilifrukten och släng sedan ner alltihopa i en stekpanna el. gryta. Fräs på tills lövbiffen fått färg och häll sedan på en dl vatten, 1dl mjölk, en buljongtärning och lite soja. Låt det puttra lite och sen i med uncle ben's-blandningen. I med lite svart och vit-peppar. Pressa i en halv klyfta vitlök och koka potatisen. Låt det hela fortsätta puttra tills potatisen är klar.

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag gjorde också en liknande tråd för inte så längesedan som fortfarande är aktiv: http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...
Där är många bra tips fast i och för sig mycket soppor som du inte ville ha.

Tack för era tips! ..

Men tyvärr han jag skicka in det jag ska göra ^^

Valet blev Mexikanska Enchiladas

Ska dock göra några maträtter som har förslagits i denna tråd och tråden som "Zeta" hade gjort

EDIT: belga , vad kan man använda istället för svamp ? ... Gillar inte svamp ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

EDIT: belga , vad kan man använda istället för svamp ? ... Gillar inte svamp ....

Vad som helst, morötter, squash kanske
Jag missade dock att det var hemkunskapen så jag trodde det var mest recept-delning för skojs skull. I vilket fall så går det använda nästan vilka saker som helst. När jag blandar brukar det sluta med en hel del grönsaker i. Är rätt säker på att man kan skippa köttet helt och hållet om man vill.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Vad som helst, morötter, squash kanske
Jag missade dock att det var hemkunskapen så jag trodde det var mest recept-delning för skojs skull. I vilket fall så går det använda nästan vilka saker som helst. När jag blandar brukar det sluta med en hel del grönsaker i. Är rätt säker på att man kan skippa köttet helt och hållet om man vill.

Okey , tack

Gör inte nå , det är ju kul att få tips från andra vad man kan göra .. Och göra det till middag ^^
Då är du tvärtom typ , då jag blandar = knappt nå grönsaker