Crytek tillbakavisar rykten om DirectX 11 för Crysis 2

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat en del, kanske 3-4 timmar.

Detta är vad jag tycker, kontrollerna känns, bra men jag vill kunna modifera lite gran, och jag vill ha mina vapen så att,
1=Pistol, 2=Rifle, 3=Sec. Rifle etc, inte 1=Next Weapon, 2=Fire Mode (Why???) 3= Next Explosive
Så ja det märks att det var tänkt till konsol, men det går att arbeta runt.

Movement känns skumt på nått sätt i början, kan vara att jag kör på Max, på allt... (vilket är lite kul att jag klara AMD Go? ^^ )

Shooting dock känns solid, inga fel där enligt mig.

Musiken tycker jag passar bra och man känner sig lite "episk"

Andra Ljudeffekter låter även bra, men 5.1 funkar inte så bra...

Storyn är helt okej, inget mirakel, men det var enligt mig inte första heller.

Och nej, grafikken kanske inte är lika bra som 1:an rent pixelmessigt, men jag tycker ta mig f*n i att det ser bra ut, för att endast kör DX9 ser det j*vligt bra ut, jag tycker miljöerna för att vara i en stad är ganska varierande och roliga.

Någorlunda linjärt är det ja, men jag anser fortfarande att man har tillräckligt med val för att vara i en stad och att vara i ett spel. Finns det ett FPS som ser ok ut i alla fall där man kan gå en i alla hus i spelet som utspelar sig i en storstad får ni gärna informera mig för jag vill gärna testa det spelet

För att summera det, nej Crysis 2 är inget dåligt spel. Jag har spelat en del dålig och frustrerade spel, ex FarCry 2 (Usch för det spelet.) eller Medal of Honor. Jag har fortfarande inte stött på något frustrerade bortsett från att jag dör en hel del, men det är mitt eget val. Jag tycker det var värt dem pengarna jag lade ner på det, till skillnad från dem som jag nämnde över.

Så jag tycker de som inte spelat spelet och klagar på det borde göra det i alla fall, personlig åsikt.

Men ja sjukt lågt av Crytek om dem inte kommer med DX11, och dåligt av dem att dem inte hade det vid release, men vi får se vad som händer.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant! Tack för länken du! Helt klart värt att läsa!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Nu har jag spelat en del, kanske 3-4 timmar.

Detta är vad jag tycker, kontrollerna känns, bra men jag vill kunna modifera lite gran, och jag vill ha mina vapen så att,
1=Pistol, 2=Rifle, 3=Sec. Rifle etc, inte 1=Next Weapon, 2=Fire Mode (Why???) 3= Next Explosive
Så ja det märks att det var tänkt till konsol, men det går att arbeta runt.

Movement känns skumt på nått sätt i början, kan vara att jag kör på Max, på allt... (vilket är lite kul att jag klara AMD Go? ^^ )

Shooting dock känns solid, inga fel där enligt mig.

Musiken tycker jag passar bra och man känner sig lite "episk"

Andra Ljudeffekter låter även bra, men 5.1 funkar inte så bra...

Storyn är helt okej, inget mirakel, men det var enligt mig inte första heller.

Och nej, grafikken kanske inte är lika bra som 1:an rent pixelmessigt, men jag tycker ta mig f*n i att det ser bra ut, för att endast kör DX9 ser det j*vligt bra ut, jag tycker miljöerna för att vara i en stad är ganska varierande och roliga.

Någorlunda linjärt är det jag, men jag anser fortfarande att man har tillräckligt med val för att vara i en stad och att vara i ett spel. Finns det ett FPS som ser ok ut i alla fall där man kan gå en i alla hus i spelet som utspelar sig i en storstad får ni gärna informera mig för jag vill gärna testa det spelet

För att summera det, nej Crysis 2 är inget dåligt spel. Jag har spelat en del dålig och frustrerade spel, ex FarCry 2 (Usch för det spelet.) eller Medal of Honor. Jag har fortfarande inte stött på något frustrerade bortsett från att jag dör en hel del, men det är mitt eget val. Jag tycker det var värt dem pengarna jag lade ner på det, till skillnad från dem som jag nämnde över.

Så jag tycker de som inte spelat spelet och klagar på det borde göra det i alla fall, personlig åsikt.

Men jag sjukt lågt av Crytek om dem inte kommer med DX11, och dåligt av dem att dem inte hade det vid release, men vi får se vad som händer.

Tror du blandat ihop "ja" och "jag" några gånger.

Har också slängt runt kontrollerna fullkomligt. Sen insåg jag att alla tycker väldigt olika om hur kontrollerna ska vara. Jag tycker t.ex. att det är o-ortodoxt att inte ha crouch på ctrl ( har bl. a firemode på mosue 5 (backa)) samtidigt har en kompis testat mitt spel (med mina kontroller) och han höll på att bli vansinnig. så orginal kontrollerna tycker jag inte spelar så stor roll. dock tycker jag att de ska ha fler möjligheter till olika kontroller

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Tror du blandat ihop "ja" och "jag" några gånger.

Har också slängt runt kontrollerna fullkomligt. Sen insåg jag att alla tycker väldigt olika om hur kontrollerna ska vara. Jag tycker t.ex. att det är o-ortodoxt att inte ha crouch på ctrl ( har bl. a firemode på mosue 5 (backa)) samtidigt har en kompis testat mitt spel (med mina kontroller) och han höll på att bli vansinnig. så orginal kontrollerna tycker jag inte spelar så stor roll. dock tycker jag att de ska ha fler möjligheter till olika kontroller

Såg det nu, var väldigt trött när jag skrev det.

Jo, sant alla tycker om olika kontroller, därför skulle jag vilja ha lite mer valbar het och framför allt vapen på 1,2,3 som det har varit sedan Doom 1? och inte att man växlar mellan vapnen på 1, för jag har dött ett flertal gånger just p.g.a. av den anledningen.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Tycker det kastas onödigt mycket skit på spelet pga avsaknaden av dx11. Jag har spelat en bit in i kampanjen och några mp matcher och tycker att det är ett ganska bra spel. Grafiken är inte allt men visst tycker jag som många andra att det är trist att dom inte kan bjuda på lite mer ögongodis med hjälp av dx11.

Permalänk
Medlem

Crysis2 är ju as snyggt ju! sen tycker jag spelet är riktigt kickass!!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Håller fullständigt med dig att det är dåligt att spelen idag är väldigt linjära, men jag tycker inte det är okej att jämföra icke linjära spel som är 10 år äldre, det är nya tider, mer avancerade grafikmotorer, som kanske inte klarar av hur stora banor som helst, och titta bara på consoles, Homefront som släpptes nyligen, 4% av alla exemplar sålda var till PC.

Ta detta med en nypa salt, och lite ketchup

Datorer = Gamers (Hardcore, folk som vet hur man hanterar en dator och förstår möjligheterna)
Konsoller = Icke Gamers (Softcore, folk som jobbar mycket, familj, barn, inte mycket datorkunskap)

Ta det inte bokstavligen talat men du förstår hur jag tänker, och det är ungefär så det är.

Gamers = Vill ha Icke Linjära spel som är mer avancerade, har kunskap att klara av svårare uppgifter (inte gå vilse) inte bara datorer allmänt utan även Spel

Konsoller = Vill ha Linjära spel som inte är så avancerade, snabbt roligt tidsfördriv, inget man fastnar på eller går villse, kanske inte har kunskap att klara av svårare uppgifter (Barn).

Tänk Elder Scrolls IV: Skyrim, ett enormt icke linjärt spel, hundratals/tusentals? quests. Även om vi tänker bort modmöjligheten på PC, så tror jag att PC utgåvan kommer sälja enormt mycket bättre än PC% versionerna av HomeFront/Crysis 2.

Det jag vill få fram är att, det är inte konstigt att spelen idag är linjära, vi har en annan användargrupp än vad vi hade för 5-10 år sedan. Så att klaga på att Crysis 2 är linjärt, ska man inte göra.

Gå in på FZ och kolla deras Release lista kommande 1-2 åren, visa för mig vilka av dom spelen som inte är linjära?

Här slutade jag att läsa och vet inte vad ni säger här näst, men det är klart att man ska klaga på att spelen är linjärt. Man ska bara inte låta utvecklingen ske såhär, jag själv köpte inte detta spel då jag tyckte det var sämst precis som vanligt. Jag är ingen gammal räv så jag gnäller inte på "Hur bra det var förut" det är klart man gnäller på spel som är linjära, varför ska jag anpassa mig till denna nya användargruppens behov?
Vill man ha förändring i spelutvecklingen så ska man visst klaga och få utvecklarna att inse dessutom sprids klagandet och kan snabbt övertyga den nya användargruppen att ha fler sådana icke linjära spel.

Men visst, det du säger är själva förklaringen till varför linjära spel säljs. Vi ska tacka den nya användargruppen till det men däremot tycker jag inte att man ska anpassa sig efter det, man ska fan i mig inte tänka "aa men alla spel är ju sådana, lika bra att man blir van" Fan heller, man ska skrika och tjata efter spel istället för att bara ge upp hoppet.

Idag finns det spel som är icke linjära, vi kan ta Mass effect t.ex de är third person shooter men hur svårt kan det vara att få den till FPS?
Sedan har vi ju Fallout 3 vilket är i själva verket ett Sandbox/rpg spel men mycket av det spelet har man kunnat lägga in i ett fps spel, t.ex du väljer själv hur din karaktär ska vara. Ska han döda civila och plundra folk (Vara elak) eller ska han hjälpa de så mycket de kan (vara god) eller helt enkelt vara neutral utan att detta ska påverka själva kampanjen. Detta blir till en viss del ett linjärt spel men inte lika mycket, man får fler alternativ att välja bland.

Mass effect är ett spel där du har flera alternativ men hamnar fortfarande på samma mål.

Alltså det riktiga gamers vill ha "The honeycomb spel"
Medan den nya användargruppen vill ha "The flowchart" där man knappt behöver tänka och till en viss del vill några ha "The blob". Där beror det på själva spelet, de flesta vill nog inte köra fallout utan mer Just cause 2 eller gta

Här är en bild som förklarar själva termerna i spelet

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

http://techreport.com/discussions.x/19320
ingen ide att förneka att tangentbord/mus slår handkontroller på fingrarna alla dagar i veckan, dock inte sagt att det inte kan vara kul att spela med handkontroll.

Det beror helt och hållet på. jag är helt handlingsförlamad med tangentbord och mus. Men med handkontrollen känner jag mig hemma och får en stabil och snabb styrning. så det handlar helt enkelt om vanesak och vad som fungerar bäst för den specifika spelaren. jag förstår tex inte hur man ens vill spela ett underbart spel som fallout new vegas tex med tangentbord och mus.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dreams_in_digita:

Det beror helt och hållet på. jag är helt handlingsförlamad med tangentbord och mus. Men med handkontrollen känner jag mig hemma och får en stabil och snabb styrning. så det handlar helt enkelt om vanesak och vad som fungerar bäst för den specifika spelaren. jag förstår tex inte hur man ens vill spela ett underbart spel som fallout new vegas tex med tangentbord och mus.

Då kan man väll slutleda att du är sämre än "mediocre player" (medelmåtta) på pc. Jag känner precis samma sak när jag går från pc till xbox 360 samtidigt upplevde jag att den av mina kompisar som förespråkar fps på pc såg väldigt nobig ut i hur han gick och sköt gämfört med vad man är van vid på pc(han ägde ändå oss andra men han såg inge vidare ut mot vad man förväntar sig av en fps-spelare

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

Då kan man väll slutleda att du är sämre än "mediocre player" (medelmåtta) på pc. Jag känner precis samma sak när jag går från pc till xbox 360 samtidigt upplevde jag att den av mina kompisar som förespråkar fps på pc såg väldigt nobig ut i hur han gick och sköt gämfört med vad man är van vid på pc(han ägde ändå oss andra men han såg inge vidare ut mot vad man förväntar sig av en fps-spelare

jag skulle ljuga om jag påstod att jag spelade mycket FPS på PC.Där är det mest RPG och RTS som gäller. Så det beror på hur du definierar mediocre

fast jag är lite lost i ditt resonemang. menar du att någon som är van med pc spelade på konsol och såg noobig ut, eller förstod jag dig helt galet?

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dreams_in_digita:

jag skulle ljuga om jag påstod att jag spelade mycket FPS på PC.Där är det mest RPG och RTS som gäller. Så det beror på hur du definierar mediocre

fast jag är lite lost i ditt resonemang. menar du att någon som är van med pc spelade på konsol och såg noobig ut, eller förstod jag dig helt galet?

jag menade att han av oss som faktiskt spelar på konsoll såg och kändes nobig gämfört med standarden man ser på pc.

Jag citerade nån källa angående de med "mediocre".

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag är tokimponerad över att folk överhuvudtaget kan eller vill spela fps med handkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag är tokimponerad över att folk överhuvudtaget kan eller vill spela fps med handkontroll.

hehe jag förstår inte hur dom änns kan spela fps spel med handkontroll, jag menar imot en erfaren mus-tagent spelare och en erfaren kontroll spelare måste ju mus spelaren ha stor fördel om dom skulle spela imot varandra.
Jag kan ju ha fel för jag inte är så erfaren med handkontroll.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Jag är tokimponerad över att folk överhuvudtaget kan eller vill spela fps med handkontroll.

Det handlar om vana. För jag tycker precis samma sak om FPS på PC, med mus och tangentbord. Det fungerar inte alls och jag får ingen som helst djup i styrningen.

Allt känns så platt och fladdrigt. Men du som är van med mus och tbord tycker antagligen precis samma sak om handkontroll. Så vi får dra slutsatsen att det handlar om vana helt enkelt.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Avstängd

Tycker inte att man riktigt att man ska säga att en viss typer av spel om hur de är uppbyggda är tråkiga för det. Det kan vara mer eller mindre så, men skulle vi jämföra det med böcker som är 100% linjära så tycker en del att vissa böcker är bra medans andra är dåliga. Story principen är samma sak som i spel och likadant med filmer.
Sen är det en fråga om man vill läsa om boken jämfört om man vill spela om spelet. Därför är det snarare online-läget som har en betydelse eftersom jag är 99% säker på att de flesta spelar mer online än sp.
Borde man klaga på något är det snarare online-läget man borde klaga på. Där är det roligt om det inte är linjärt tycker jag, så blir alla spelare unika

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Jag är tokimponerad över att folk överhuvudtaget kan eller vill spela fps med handkontroll.

Visst, snacka om självplågeri! Mus och tangentbord är så överlägset att det är skrattretande.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.