Ace of Sweden Ecco 250 – Micro ATX-chassi med ljuddämpning från 3M

Permalänk
Skrivet av Xake:

Det som de har gjort går under falsk marknadsföring om jag inte minns fel. Frågan i detta fall är fortfarande om du som slutkund kan stämma dem. Om jag inte minns helt fel tågordning så ska du som slutkund kan lämna tillbaka agget till din affär, då de uppdagade bristerna är nog med grund för detta. Sedan är det affären som slutkund som i sin tur ska lämna tillbaka till ACE, och det är först där som stämningar kan komma på tal ifall ACE vägrar ta tillbaka. Sedan kan konsumentverket stämma företaget för falsk marknadsföring ifall något anmäler det dit. Men jag tror som sagt fortfarande inte du kan stämma ACE eftersom du inte haft affärer med ACE, utan med en mellanhand som är ansvarig gentimot dig.

Och därför var det rätt naturligt av mig att fråga om ACE hade blivit stämda? Jösses, man får inte fråga någonting utan att du hoppar på en?

Citat:

Med tanke på slutledningsförmågan du och andra visat i uttalanden villa jag förtydliga detta, då insikt och slutledningförmåga tyvärr verkar saknas hos vissa.

Det var ett skämt, ok? Har du ingen humor?

Citat:

Har jag försvarat ACEs nätagg?

Ja, inderekt när du hoppar på mig så har du försvarat ACE.

Citat:

Du har uppenbarligen inte läst tråden.

Har jag inte? Är du säker på det? Tänkt om, tänkt rätt.

Citat:

Det jag har gjort är att ifrågasätta om allting är så svart/vitt som vissa här på forumet försöker få det att verka med uttalanden åt hållet "ACE har urkassa nätagg, därför är ACE onda och bör gå i graven, och allt annat de gjort är skit".

Ursäkta mig, men vad har jag med detta att göra? Jag har inte kallat deras nätagg för någonting?

Citat:

Jag skulle själv dra mig för att köpa produkter från ACE, men ser jag något intressant från dem kanske jag kommer köpa det i framtiden, dock med rätt mycket egenkoll om inkommen produkt är vad jag beställde.

Det ända förnuftiga du har sagt hittills.

Permalänk

Hehe, roligt med ett stationärt chassi som har ljuddämpning i "alla fyra riktningarna". Vilka två riktningar räknas inte bland "alla"?

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Hehe, roligt med ett stationärt chassi som har ljuddämpning i "alla fyra riktningarna". Vilka två riktningar räknas inte bland "alla"?

Detanske fattas två riktningar från fabrik, man vet ju inte med ACE

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

ser intressant ut men jag gillar inte fronten :/

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Detanske fattas två riktningar från fabrik, man vet ju inte med ACE

alla deras saker är inte dåliga bara för att nätaggregaten inte håller vad de lovar i rew serien :/

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

alla deras saker är inte dåliga bara för att nätaggregaten inte håller vad de lovar i rew serien :/

Jag är långsint
Hade en gång en intel som krånglade oxå......

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Detanske fattas två riktningar från fabrik, man vet ju inte med ACE

Tror att de kompenserar för angivningarna på nätaggen. (Skulle klara 600 W, klarade 40W, typ). Nu ÄR det fråga om sex riktningar, men de vågar bara lova fyra.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Fast om det var Ljuddämpning i sex riktningar så skulle det väl bli för tätt och så brann allt av den anledningen oxå

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Inget tillhörande nätagg?

Permalänk

Hehe sjukt hur förstört deras varumärke har blivit efter deras fuskeri med nätagg.

Skulle liksom aldrig kunna köpa något ifrån dem, iaf inte inom närmsta tiden.

Känns som att risken att färgen är högexplosiv eller någon annan total idiotmiss är betydligt högre än vid köp av något annat budgetmärke.

Tycker de borde ta bort "Sweden" i deras varumärke, förstör för resten av Sverige...

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kunde blivit ett perfekt aprilskämt om inte annat.

Ser faktiskt OK ut men recensoner och tester avslöjar om jag skommer köpa det eller inte.

Permalänk
Inaktiv

6st platser för 3,5" HDD??? Ser bara 4 platser på bilderna iallafall. Ifall dom skickar med 2st 5,25" till 3,5" adaptrar så blir det dock 6st. Vore perfekt att gömma hårddiskarna där uppe. Men fronten ser ut som en nedgradering från Ecco 220. Den har ett filter i fronten, den här ser inte ut att ha det.

EDIT: Ser ut som om man kan montera en HDD i botten av lådan

Permalänk
Medlem

Någon som hittat några tester på detta chassie? Jag letat, men utan framgång...

Richard

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJHogi:

Någon som hittat några tester på detta chassie? Jag letat, men utan framgång...

Richard

Verkar vara dåligt med tester än så länge. Jag är lite nyfiken på om man kan klämma in en Corsair H50 eller liknande vid bakre 120mm fläkten. Ser lite tajt ut på bilderna.

Permalänk
Medlem

Skruvar man fast hårddiskar med sidan mot de vertikala plåtremsorna? Infästa bara i ena sidan?

/fattar inte - dum?

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av bgix:

Skruvar man fast hårddiskar med sidan mot de vertikala plåtremsorna? Infästa bara i ena sidan?

/fattar inte - dum?

Det finns skruvfästen på undersidan av varje disk också, så det är inga problem. Tror man antingen kan fästa fyra stycken med silikon-/gummibuss (vertikalt), eller sex stycken "direkt i plåten" (horizontellt), så att säga. Från sidan, dvs, så hårddiskarna ska ha botten utåt mot chassiväggen.

Permalänk
Medlem

Bilder och tankar om chassiet från IDG. Ganska läsvärt!

http://extreme.idg.se/2.1030/1.382552/sa-bygger-du-en-liten-l...

Richard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asheileon:

"Guns don't kill people, people kill people"
Samma sak med att om man inte håller koll så köper man skit. ACE gör andra bra saker än agg så att bedöma ett helt företag på en produktserie och händelse är bara strunt.

Doesn't not compute.

Dessutom hur skall man veta att skiten är skit om man inte har sett något test? Knappast så att de säljer skiten som skit eller?

"Skitagg"

Dessutom låter ju "Ace" rätt "elit"/topp/... och då hade man ju förväntat sig bra grejer, inte billig skit, vilket mest verkar vara vad de gör sett till produkterna som listas på sweclockers? Prisvärda eller inte.

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..

Permalänk
Skrivet av aliquis79:

Doesn't not compute.

Dessutom hur skall man veta att skiten är skit om man inte har sett något test? Knappast så att de säljer skiten som skit eller?

"Skitagg"

Dessutom låter ju "Ace" rätt "elit"/topp/... och då hade man ju förväntat sig bra grejer, inte billig skit, vilket mest verkar vara vad de gör sett till produkterna som listas på sweclockers? Prisvärda eller inte.

ACE chassin generellt sett har ett ok rykte, sen så är deras möss mer än populära skulle jag våga påstå. Sen om du nu vill tycka att dem är "skit" så är det självklart din rätt att tycka det. Vet personligen inte hur man ska döma ut ett företag bara för att deras namn inte lever upp till ens förväntningar, men men.....