kan någon hjälpa mig mig bitcoins?

Permalänk
Medlem

kan någon hjälpa mig mig bitcoins?

Hej och hålla swec!
Jag har läst på en tråd om hur man kan skaffa pengar med hjälp utav bitcoin av att använda grafik-kortet!
Så jag har oxå försökt ge mig in i den branschen!
Min effektivitet ligger bara på 60-70% med guiminer-miner som man kan ladda ner ifrån bitcoinpool.com
Men jag vill ha högre effektivitet så jag provade att ladda ner http://www.bitcoinpool.com/file.php?id=6
Alltså pocbml-mod den senaste men jag kan inte få igång sample-start:(
Det står bara att jag inte kan konecta med RPC, eller vad det hette.
Vet någon hur man/vad man behöver för att få igång programmet?
Jag donerar gärna någon/några bitcoins till den som gör en bra guide

Edit: jag har ett NVIDIA 5xx men ska snart skaffa radeon 58xx series
Edit2: jag har Windows 7 ultimate 64 bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fermo:

Hej och hålla swec!
Jag har läst på en tråd om hur man kan skaffa pengar med hjälp utav bitcoin av att använda grafik-kortet!
Så jag har oxå försökt ge mig in i den branschen!
Min effektivitet ligger bara på 60-70% med guiminer-miner som man kan ladda ner ifrån bitcoinpool.com
Men jag vill ha högre effektivitet så jag provade att ladda ner http://www.bitcoinpool.com/file.php?id=6
Alltså pocbml-mod den senaste men jag kan inte få igång sample-start:(
Det står bara att jag inte kan konecta med RPC, eller vad det hette.
Vet någon hur man/vad man behöver för att få igång programmet?
Jag donerar gärna någon/några bitcoins till den som gör en bra guide

Edit: jag har ett NVIDIA 5xx men ska snart skaffa radeon 58xx series
Edit2: jag har Windows 7 ultimate 64 bitar

Jag kan inte häller få igång poclbm-mod.03.24.2011, hoppas någon kan svara på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Jag kan inte häller få igång poclbm-mod.03.24.2011, hoppas någon kan svara på det

Vad har du för effektivitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fermo:

Vad har du för effektivitet?

Just nu ligger jag på 81%. men jag brukar ibland vara nere på 30% i flera timmar

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan använda fler än 4 st Gpu:er i bitcoin farming?
För man behöver inte använda cf/sli.

Permalänk

De skriver på sin sida att det som de kallar för effektivitet har ingenting med hur effektivt man minar utan belastning som man utgör på deras servern som man ansluter mot.

Högre effektivitet innebär att fler kan ansluta om jag har fattat det rätt. Jag har oftast runt 70 %. Den här funktion (effektivitet) verkar inte finnas alls på andra miningpools.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fermo:

Någon som vet om man kan använda fler än 4 st Gpu:er i bitcoin farming?
För man behöver inte använda cf/sli.

Det lär väl gå utan problem, då du inte kör korten i Sli.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=zcYuxRde-30 3x 5970 som minar.

Permalänk
Medlem

Windows har stöd för 8st GPUer och tror det är samma i linux. Tänk på att mining inte kräver något av pci-e bussen, så att sätta ett 6990 i en 1x port är inga problem. Något som däremot blir problem är att driva 4st 6990 med en PSU

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Windows har stöd för 8st GPUer och tror det är samma i linux. Tänk på att mining inte kräver något av pci-e bussen, så att sätta ett 6990 i en 1x port är inga problem. Något som däremot blir problem är att driva 4st 6990 med en PSU

Haha 2 psu:er is all you need.
Men vet du hur man installerar moden?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Det lär väl gå utan problem, då du inte kör korten i Sli.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=zcYuxRde-30 3x 5970 som minar.

Nu är jag inte helt säker på om jag förstått dig rätt, men kan man blanda nVidia och AMD och köra bitcoin via båda korten (2 instanser såklart)? Funderar nämligen på att köpa ett HD 5870 och det skulle ju vara trevligt om man dessutom kunde använda sitt GTX 295 samtidigt, annars blir det väl eventuellt att man försöker byta 295-kortet mot något liknande kort från AMD´s sida.

Permalänk

du kan använa 8 gpuer på samma moderkort om du vill men du måste ha strömförsörjningen till det, man behöver inte sli / cf för det , förresten radeon är mk bättre till mining kanske därför du inte får 100 % effektivitet