Permalänk
Medlem

Evercool Cross Flow System Cooler

Någon som testat Evercool Cross Flow System Cooler PCAC2?

Man har den i 5,25" slotten och kan styra fläkthastigheten med ett litet vridhjul

Läste lite recensioner och gjorde väl ingen större skillnad, sänkte lådans temp med några grader, men ska bygga i 700D utan vattenkylning, så för att få bra luftgenomströmning så kanske den hjälper till lite.

Kostade bara 15 dollar så även om den inte funkar är det ingen större förlust, värt och testa iaf!

Permalänk
Medlem

Har inte testat den, men då tror jag du tjänar mer på att köpa ett fäste så du kan sätta in en 120mm? fläkt istället för 2 st 5.25 tums platser, tror det ger bättre flöde, samt kommer nog se bättre ut

Men om du vill testa go for it, informera gärna vad du tycker om den

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Beställde en igår, ska bli kul att se vad den ger

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Har inte testat den, men då tror jag du tjänar mer på att köpa ett fäste så du kan sätta in en 120mm? fläkt istället för 2 st 5.25 tums platser, tror det ger bättre flöde, samt kommer nog se bättre ut

Men om du vill testa go for it, informera gärna vad du tycker om den

Skrivet av yooz111:

Beställde en igår, ska bli kul att se vad den ger

Exakt, kul att testa, har väl kanske inga större förhoppningar men läst att det ska sänka lådans temp lite iaf. Annars monterar jag bara en fläkt.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Zyriak:

Exakt, kul att testa, har väl kanske inga större förhoppningar men läst att det ska sänka lådans temp lite iaf. Annars monterar jag bara en fläkt.

Har någon fått den och testat?

Alltid kul med udda hårdvara/kringutrustning så man blir nyfiken.

Egen erfarenhet av radialfläktar är måttlig effekt per ljudnivå men bra möjlighet till fett luftflöde (till kostnad av dBA). Men skillnad på fläkt och fläkt kan vara ganska stor som bekant.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Har någon fått den och testat?

Alltid kul med udda hårdvara/kringutrustning så man blir nyfiken.

Egen erfarenhet av radialfläktar är måttlig effekt per ljudnivå men bra möjlighet till fett luftflöde (till kostnad av dBA). Men skillnad på fläkt och fläkt kan vara ganska stor som bekant.

Nix har inte fått min än, beställde den från USA förra veckan och jag har inte fått något tracking nummer :/

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Fick min igår, kommer bygga ihop systemet i helgen, återkommer med resultat sen!

Permalänk
Medlem

Fick min i förrgår med, kan inte säga att tempsen ändrades i huvudtaget, bara massa damm.

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag fick lite skillnader, körde man den på "mitten" läget så sjönk temperaturen i burken med ca 3 grader, körde man den på max så sjönk tempen med 5 grader. Noteras bör dock att den låter riktigt mycket på maxläget och att det var luft tempen som angavs. Var väl främst minnet som kanske påverkades men det är inte många grader som den gör i skillnad.

Lite bättre luftflöde, lite svalare inne i burken men samtidigt mer högljutt och mer damm.

Tycker den är lite kul så kommer ha kvar den tills vidare