Gigabyte GA-Z68X-UD7-B3 säljs i Taiwan

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte GA-Z68X-UD7-B3 säljs i Taiwan

Trots att Intel Z68 ännu inte lanserats börjar moderkort med den nya styrkretsen hitta ut i handeln. Gigabytes lyxmodell GA-Z68X-UD7-B3 gör ett första framträdande i Taiwan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gigabyte verkar fortfarande vara lite tveksamma till EFI.
Ett riktigt läckert kort iaf, vore skoj om vattenblocken till P67 passar dessa.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Hedersmedlem

Det kortet ser inte helt fel ut

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Lär ju kosta en rejäl slant i Sverige om det kostar 2600 exkl. moms i Taiwan.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Äh, dessa kort är inget för oss. Om nu inte den integreade grafiken presterar bättre än 570

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem

Vågar man gissa på närmare 4000:- i Sverige?
Skitsnyggt var det i alla fall.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Nembo:

Vågar man gissa på närmare 4000:- i Sverige?
Skitsnyggt var det i alla fall.

Ser ju ut som P67-ditot?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ser ju ut som P67-ditot?

Jaja, men det är också skitsnyggt.

Permalänk
Medlem

Gillar Gigabytes förpackningar, känns som när man köpte Lego när man var liten. Massa fina färger, miljarder loggor, kunna vika bort fronten och se på kortet genom plasten osv.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Nembo:

Jaja, men det är också skitsnyggt.

Haha! Sant så sant! ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

namngivningen på moderkort börjar bli lite smått larvig nu

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av VolvoSwe:

Äh, dessa kort är inget för oss. Om nu inte den integreade grafiken presterar bättre än 570

Skrivet av Cirap:

namngivningen på moderkort börjar bli lite smått larvig nu

Z67an har några intressanta saker som bland annat en inbyggd hybridlösning för SSD+mekanisk som en enhet för både lagringsyta och prestanda. Går att få från externa enheter i dag, men är alltid trevligt med native lösningar. Ser fram emot lite tester på hur väl den biten av Z68an fungerar. Attraktivt funktion.

Tycker att Gigabyte är ganska tacksamma på sina artikelnummer/namn.
GA=Gigabyte
Z68 = chipset
X = (osäker, men lyxversion?)
UD = Ultra Durable serien med tjockare kopparlager och högkvalitativa komponenter
7 = Värstingen på en skala 1 till 7.
B3 = för att förtydliga att det inte är några problem med SATA2 portarna (normalt finns inte denna ändelse men för att poängtera att den inte berörs av Intels miss i vintras).

Så märke, chipset, serie och "prestanda gradering".

Helt OK, och Gigabyte har varit rätt konsekventa på detta en längre tid.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Z67an har några intressanta saker som bland annat en inbyggd hybridlösning för SSD+mekanisk som en enhet för både lagringsyta och prestanda. Går att få från externa enheter i dag, men är alltid trevligt med native lösningar. Ser fram emot lite tester på hur väl den biten av Z68an fungerar. Attraktivt funktion.

Tycker att Gigabyte är ganska tacksamma på sina artikelnummer/namn.
GA=Gigabyte
Z68 = chipset
X = (osäker, men lyxversion?)
UD = Ultra Durable serien med tjockare kopparlager och högkvalitativa komponenter
7 = Värstingen på en skala 1 till 7.
B3 = för att förtydliga att det inte är några problem med SATA2 portarna (normalt finns inte denna ändelse men för att poängtera att den inte berörs av Intels miss i vintras).

Så märke, chipset, serie och "prestanda gradering".

Helt OK, och Gigabyte har varit rätt konsekventa på detta en längre tid.

jag vet vad allt betyder

GA kan de stryka från modellnamnet, vi vet redan att det är Gigabyte eftersom deras namn/logga finns överallt på lådan. X eller 7 kan de också stryka eftersom båda verkar syfta på att det är bästa modellen. B3 behöver egentligen heller inte ingå i modellnamnet, finns andra sätt att markera. Dessutom är ju alla Z68 fixade redan så det är i princip redan sagt att det är B3

Gigabyte Z68X-UD eller Gigabyte Z68-UD7

samma information med mycket kortare namn

Permalänk
Medlem

25000 nt$ ar mer nagot i stil med 5500 sek .....

Permalänk

lol

Känns kanske lite långt bort för mig XD

Visa signatur

Grafikkort NVIDIA GeForce GTX 460 (2st SLI)
Hårddisk 120 GB, SSD
Hårddisk (sekundär) 2000 GB, 7200 RPM, SATA-III
Processormodell Intel Core i7 950 3,06 GHz 8 MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

jag vet vad allt betyder

GA kan de stryka från modellnamnet, vi vet redan att det är Gigabyte eftersom deras namn/logga finns överallt på lådan. X eller 7 kan de också stryka eftersom båda verkar syfta på att det är bästa modellen. B3 behöver egentligen heller inte ingå i modellnamnet, finns andra sätt att markera. Dessutom är ju alla Z68 fixade redan så det är i princip redan sagt att det är B3

Gigabyte Z68X-UD eller Gigabyte Z68-UD7

samma information med mycket kortare namn

Finns fler serier som har ett _X_ i namnet (P67X t.ex.) så X betyder inte att det är den bästa modellen.

Och varför ändra namnsättning på en serie/modell, är väl bättre de är konsekventa så är risken för missförstånd mindre.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Cirap:

jag vet vad allt betyder

GA kan de stryka från modellnamnet, vi vet redan att det är Gigabyte eftersom deras namn/logga finns överallt på lådan. X eller 7 kan de också stryka eftersom båda verkar syfta på att det är bästa modellen. B3 behöver egentligen heller inte ingå i modellnamnet, finns andra sätt att markera. Dessutom är ju alla Z68 fixade redan så det är i princip redan sagt att det är B3

Gigabyte Z68X-UD eller Gigabyte Z68-UD7

samma information med mycket kortare namn

Skrivet av Åsa-Nisse:

Finns fler serier som har ett _X_ i namnet (P67X t.ex.) så X betyder inte att det är den bästa modellen.

Och varför ändra namnsättning på en serie/modell, är väl bättre de är konsekventa så är risken för missförstånd mindre.

GA får gärna vara kvar i namnet. Egentligen är vi som bygger själva en försvinnande liten del av hela datormarknaden. Då GA är en del av tillverkarens artikelnummer, inte bara namnet (de är tack och lova samma namn som artikelnummer).

Tänk dig att du är en inköpare, systemkonstruktör, säljare, datorreparatör eller butiksägare och har en Excel-fil framför dig med en himla massa artikelnumer på olika varor, genom att snegla på ett moderkort från Gigabyte vet du direkt vem som tillverkat den, vilka avtal som gäller, hur bra den är etc.

Kan jämföra med MSI = "P67A-GD65 (B3)" eller liknande. Sure, det är en P67'a. Men vilken tillverkare? Utan att veta vilken tillverkare det är kan slutsiffrorna som säger typ/kavlité etc vara rätt lurigt.

Och GA kostar oss inget som konsumenter att det står på lådan ^^

X-et får jag kolla lite närmare på.

B3 är totalt överflödigt ja (åtminstone för de som är helt insatta, eller inte insatta alls).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI