Microsoft släpper Photosynth för Iphone

Permalänk
Melding Plague

Microsoft släpper Photosynth för Iphone

Microsoft gör slag i saken och lanserar omtalade Photosynth för Apple Iphone och lovar samtidigt samma applikation för Windows Phone inom en snar framtid.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hur kommer det sig att dom släpper appen till sin konkurrents plattform först och inte sin egna?

Permalänk
Inaktiv

Den var lite skoj, fungerar alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten87:

hur kommer det sig att dom släpper appen till sin konkurrents plattform först och inte sin egna?

Håller med, och då skulle de ju kunna släppa till Android också, eller?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Cooolt!
Nu skall den bara komma till android också

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Osten87:

hur kommer det sig att dom släpper appen till sin konkurrents plattform först och inte sin egna?

De kanske har utvecklat den i.... Två år? XD Nej jag vet inte, det låter skumt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det ser ju ut som om apple har gjort reklamen åtminstone. Så jäkla trött på välansade nördar som småler och förklarar hur enkel och revolutionerande deras idé är.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Det ser ju ut som om apple har gjort reklamen åtminstone. Så jäkla trött på välansade nördar som småler och förklarar hur enkel och revolutionerande deras idé är.

Ja, jag håller med. Jag ser hellre att en ovårdad, oteknisk person som inte har någon inblick i hur programmet fungerar som dessutom ser sur ut och pratar om hur dåligt programmet är talar i videon.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Testade den nyss på kontoret, underbart superenkel ju haha vad roligt

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

kul att det släpps till iphone innan windows phone xD finns de nått liknande till android?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

oj det här var bra och roligt. bra jobbat MS

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Vad jag så finns det redan en app som har varit uppe länge? Kanske inte just med share facebook och se det på några maps, men iaf att man kan göra panorama bilder

Permalänk
Medlem

Den va ju gratis t.o.m
Funkar rätt bra, men vissa "stitches" blir fel. Kul app!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten87:

hur kommer det sig att dom släpper appen till sin konkurrents plattform först och inte sin egna?

Skrivet av kabex:

Håller med, och då skulle de ju kunna släppa till Android också, eller?

Skrivet av Flamso:

De kanske har utvecklat den i.... Två år? XD Nej jag vet inte, det låter skumt!

Jag antar att det här är någon grej som ska få folk att börja använda Microsofts sökmotor Bing. Typ som att twittra/sharea sin plats på facebook fast till Bing. I say good luck

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten87:

hur kommer det sig att dom släpper appen till sin konkurrents plattform först och inte sin egna?

iPhone är mycket större?

Permalänk

"If you really want to know where this is all going, it's all about our evolution beyond individual organisms and toward a collective organism"

"Lets not use the post-human angle"

Haha : D

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Att de släpper den till konkurrentens plattform först visar ju bara hur mycket de tror på sin egna...

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Ja, jag håller med. Jag ser hellre att en ovårdad, oteknisk person som inte har någon inblick i hur programmet fungerar som dessutom ser sur ut och pratar om hur dåligt programmet är talar i videon.

Ja men precis. Visst är det synd att det alltid bara finns två olika valmöjligheter här i världen: det alla andra gör, och det som är uppenbart misslyckat.

Om det ändå gick att tänka själv.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Skrivet av Darkst@r:

Att de släpper den till konkurrentens plattform först visar ju bara hur mycket de tror på sin egna...

Du ska tänka på att Microsoft är ett jätteföretag med många olika divisioner. De som pysslar med mjukvaruutveckling till iOS är inte samma team som kodar Windows Phone. Därför är det inte så konstigt att de arbetar med olika saker.

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Ja, jag håller med. Jag ser hellre att en ovårdad, oteknisk person som inte har någon inblick i hur programmet fungerar som dessutom ser sur ut och pratar om hur dåligt programmet är talar i videon.

Absolut. It's the Open Source way.

Permalänk
Medlem

Ni måste testa denna app! Tycker den är skitbra, få små fel här och där men för att vara gratis är den enormt bra gjort! Good work Microsoft!

Visa signatur

Stay cool..watercooled...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Ja men precis. Visst är det synd att det alltid bara finns två olika valmöjligheter här i världen: det alla andra gör, och det som är uppenbart misslyckat.

Om det ändå gick att tänka själv.

Sen kanske man kan läsa mellan raderna att jag skrev med viss ironisk ton?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Du ska tänka på att Microsoft är ett jätteföretag med många olika divisioner. De som pysslar med mjukvaruutveckling till iOS är inte samma team som kodar Windows Phone. Därför är det inte så konstigt att de arbetar med olika saker.

Mata inte trollet!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Den va ju gratis t.o.m
Funkar rätt bra, men vissa "stitches" blir fel. Kul app!

Några små grejer jag märkt gör att att man får mycket bättre resultat:

Se till att ha gott om ljus om man fotar inomhus.

Gå in i settings och sätt "lock exposure" till on, ändrar kameran exponeringen hela tiden så blir det uppenbara sträck emellan bilderna.

Innan man trycker finish, så kolla runt på bilden. Är där några allt för uppenbara sträck på bilden så sikta in där och tryck på skärmen för att ta en ny bild. Även "undo" knappen är viktig, blir bilden inte bra av någon anledning så är det bara att trycka på den för att gå tillbaka ett steg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Sen kanske man kan läsa mellan raderna att jag skrev med viss ironisk ton?

Så du kan skriva ironi men inte tolka det?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Roligt att microsoft släpper appar till sin konkurrents OS före sitt egna OS, ett tecken på hur bra apple lyckats:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Roligt att microsoft släpper appar till sin konkurrents OS före sitt egna OS, ett tecken på hur bra apple lyckats:)

Eller så är det för att tjäna pengar...

Permalänk
Sötast

Riktigt roligt att se appen i appstore.

Ett program från Microsoft som inte minst är gratis, men det har för tillfället 5 stjärnor också! Inget man hade väntat sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Några små grejer jag märkt gör att att man får mycket bättre resultat:

Se till att ha gott om ljus om man fotar inomhus.

Gå in i settings och sätt "lock exposure" till on, ändrar kameran exponeringen hela tiden så blir det uppenbara sträck emellan bilderna.

Innan man trycker finish, så kolla runt på bilden. Är där några allt för uppenbara sträck på bilden så sikta in där och tryck på skärmen för att ta en ny bild. Även "undo" knappen är viktig, blir bilden inte bra av någon anledning så är det bara att trycka på den för att gå tillbaka ett steg.

Tack för tipset

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten87:

hur kommer det sig att dom släpper appen till sin konkurrents plattform först och inte sin egna?

Dom har ju hittills inte lyckats så bra i mobila marknaden som android och Apple (iOS) så detta är förmodligen ett sätt att nå ut till andra användare.

Börjar folk andvända bing och andra nättjänster och uppskattar ms program till sin iPhone så kanske dom nästa gång tom köper en Windows Phone

Visa signatur